کد خبر: ۲۴۵۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مطالعات 11 سد جدید استان در حال اجراست از سد آبریز به عنوان مهمترین این سدها نام برد و گفت: امیدواریم عملیات این سد در روزهای آخر دولت سیزدهم آغاز شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، آرش مصلح امروز در جام رسانه امید یاسوج با اشاره به بارش سالیانه 11 میلیارد متر مکعب آب در استان گفت:
61پروژه در حال اجرا داریم اگر این پروژه ها به بهره برداری برسد 50هزار هکتار از اراضی استان به آبی تبدیل وگردش مالی چشمگیری حاصل خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه 80 درصد جمعیت شهری و استانی از نعمت اب شرب برخوردار خواهندشد.

وی با بیان اینکه توسعه استان از آب می گذرد،ادامه داد: توسعه جمعیت مسکونی و کشاورزی و صنایع مستلزم وجود اب است.

مصلح گفت: جنس پروژه های ابی ب گونه ای است که مربوط به ادوارهاست متعلق به همه دولتهاست و افتخارش به نام نظام است.

این مسیول با اشاره به اینکه نقش دولت مردمی در پروژه های اب متفاوت است،یاداور شد: روزی که دولت مستقر شد با انبوهی از پروژه های زخمی و راکد و مطالبات اندوه مواجه بودیم در دولت سیزدهم اما تحولات چشمگیر حاصل شد. از ابتدای دولت سه هزار میلیارد تومان پول در بخش اب جذب شده است.
وی ادامه داد: 240مناقصه در این دولت داشتیم به ادامه راه دولت مردمی پایبند هستیم.

مصلح از سد مخزنی تنگ سرخ تامین اب دهدشت غربی ابرسانی از سد کوثر به بهمیی طرح تامین اب دهدشت، سوق لنده،شهرک صنعتی میدان گازی مختار و سد مخزنی سقاوه برای تامین اب کشاورزی و صنعت، تامین اب لیشتر و..به پروژه های شاخص در حال اجرا نام برد و گفت که از پیشرفت خوب برخوردارند.

وی ادامه داد: سد تنگ سرخ سال90کلنگ زنی 650میلیارد اعتبار تاکنون جذب شده است 600میلیارد د این دولت به سد اختصاص یافت همه تملک های این پروژه در دولت مردمی انجام گرفت.

به گفته مصلح سد سرپری سال90شروع شد 24درصد طی 11سال پیشرفت داشت امروز به 59درصد رسید پروژه اآبرسانی از کوثر به88درصد پیشرفت رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی کشور است گفت:این پزوژه امسال تقدیم مردم خواهد شد 60کیلومتر خط انتقال پروژه است

وی با اشاره به اینکه هر درصد پیشرفت 30میلیارد هزینه دارد، افزود:
آبرسانی به چهار شهر از سد کوثر 240هزار نفر را پوشش اب شرب می دهد مخزن 20هزار متر مکعبی این پروژه در این دولت ساخته شد تا 72ساعت اب شرب دهدشت را بدون خلل تامین می کند ضمن اینکه 50میلیارد هزینه انتقال مخزن به شبکه شهر است.

مصلح با اشاره به پروژه های مطالعاتی دولت از مجوز ماده 23سد سرپری و نهایی شدن طرح دیشموک و چاروسا خبر داد و گفت:
خرید تجهیزات سال گذشته هزار میلیارد تومان خریداری و نصب شد.

وی در تشریح اقدامات دو سال اخیر گفت: 100کیلومتر لایه روبی کانال داشتیم پنج نیروگاه برق‌آبی دنا رکورد تولید برق را در استان شکست.
مصلح از در دست مطالعه بودن 11 سد بزرگ در استان خبر داد و افزود: پهپادهای پیشرفته در حال نقشه برداری هستند.

وی گفت: سد سرگینه آب دشت روم را تامین خواهد کرد در بهمیی سد سراسیاب یوسفی، ابر سد استان سد آبریز که تمام فرایند انجام گرفته است.امیدواریم در اخرین لحظات عمو دولت سیزدهم شاهد آغاز عملیات این سد باشیم.

مصلح با بیان اینکه سد چم شیر 40درصد برق استان را می تواند تولید کند،از طرح امامزاده جعفر، چهار حلقه چاه تامین اب شرب در باشت برای پایداری آب این شهرستان به پروژه های در حال اجرا نام برد و افزود: توجه دولت نسبت به بخش آب با صدوز مجوزهای سدسازی نسبت به تمامی دولتهای ماقبل بینظیر بود این راه ادامه پیدا خواهد کرد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
سلام
سد سرگچینه از گردونه مطالعات حذف شده
برق سد چمشیر به شبکه برق سراسری وصل می شود برای اینکه برق به یک منطقه برسد باید تبدیل شود نیاز به ایجاد پست هست که در استان ایجاد نشده و این مربوطه به شرکت برمنطقه ای خوزستان که انجام نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
جمع کن عامو مثل همان عروسی که روش به استان های دیگه و پشتش به طرف ماست بنده خدا میخان آب‌های استان را برای استان های دیگه ببرن تو اظهار خوشحالی می کنی
ط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
به روح قرآن اگر آب بویراحمد رودخانه بشار کم شد او سر کچلت زیر چماق به ایکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مصلح دیگه دروغ بسه سد آبریز کجارفت؟
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
سد آبریز اگر احداث شود مشکلات فراوانی را حل میکند افسوس که کسی دلسوز این مردم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
سنگ بزرگ‌نشونه نزدن هست یازده سد نیاز نیست شما دو تا سد رو پیش ببرید تنگ سرخ و آبریز
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مصلح ادم چرب زبانی و.... است فقط قول درپغ به مردم می دهد اندهم زبانی هیچ در عمل ندارد بخش اعظم گچساران اب سرب نذارد کتار سد کوثر است دشت لیشتر هم همین طور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.