تاریخ انتشار:۲۳:۵۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات سد شیو منطقه باشت تمام شده ولی این سد به دلیل توقف سدسازی در کشور، متوقف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، سیدعلی احمدزاده ظهار داشت: مطالعات سد شیو منطقه باشت به اتمام رسیده ولی این سد به دلیل توقف سدسازی در کشور متوقف شده، اما برای تأمین آب حوزه کشاورزی باشت یک تصمیم جدی خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه سد شیو بهترین فرصت در این منطقه بوده و حتی بخشی از شهرستان رستم استان فارس از آن بهره‌مند می‌شود، عنوان کرد: مردم آگاه باشند که پرو‌ژه‌های بزرگ ر‌ها نشده، پروژه‌های تراز ملی هم آغاز شده و طرح‌های بزرگی در اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور در پیش بوده و مردم شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهند بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به فضل الهی عمران و آبادانی از جمله پل و جاده ارتباطی، آبرسانی و گازرسانی در روستا‌ها آغاز شده و گاز بیش از 30 روستا به بهره‌برداری رسیده است.

احمدزاده بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام آبیاری دشت امام‌زاده جعفر و خان احمد امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و برخی از پروژه‌ها که در دولت‌های قبل آغاز شدند، اما تزریق اعتبار بسیار محدود بود که در دولت سیزدهم پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت گرفته است.

وی تصریح کرد: سد تنگ سرخ سرعت خیلی بالایی دارد، سد سقاوه کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آغاز شده است، سد آبریز به‌عنوان یک مطالبه‌ عمومی در حال پیگیری است، اما دولتمردان را برای احداث این سد قانع کردیم و تقریباً یک اقناع عمومی برای ساخت سد ایجاد شده است.

احمدزاده تأکید کرد: از مردم می‌خواهم جلوی پروژه‌ها را نگیرید و بگذارید یک اقدام بزرگ انجام شود تا برخی از جوانان استان مشغول به کار شوند و درآمدمان تغییر کند، کشاورزی استان آباد شود، جاده و امکانات رفاهی داشته باشیم.

وی یاداور شد: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های سبز در حوزه گازرسانی قرار می‌گیرد و تقریباً گازرسانی روستا‌ها انجام شده است البته گازرسانی به برخی از روستا‌های دورافتاده محدود می‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه‌ها اشکال و نارسایی بسیاری وجود دارد، بالاخره پروژه‌ها زیاد هستند و مردم تصور می‌کنند پروژه تعطیل است، در حالی که باید پول تخصیص داده شود.

وی گفت: در برخی پروژه‌های بزرگ پیمانکار نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه کرده و هنوز ریالی به او داده نشده است و از طرفی برخی از پیمانکاران توان مالی ندارند که تأخیر در پرداخت تخصیصات، پروژه را به تأخیر می‌اندازد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.