تاریخ انتشار:۱۳:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
سبحان احسانی اصل
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- سبحان احسانی اصل فعال دانشجویی در یادداشتی نوشت: در میان روزهای سختی که بر مردم فلسطین می گذرد و شاهد کشتار بی رحمانه این ملت مظلوم توسط رژیم غاصب صهیونیستی هستیم صدای جریان های مختلف در حمایت از آنها و محکومیت اقدامات رژیم غاصب به گوش می رسد یکی از این گروه ها دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا هستند که
شکل‌گیری جنبش اعتراضی دانشجویان ایالات متحده امریکا، از دانشگاه کلمبیا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی آغاز و طی دو سه هفته فراگیر شد. با این حال فراخواندن پلیس برای مقابله با دانشجویان منجر به تشدید خشونت در برخی از دانشگاه‌ها و جمع‌آوری چادرها و دستگیری و ضرب و جرح و زندانی کردن و محرومیت از تحصیل برخی از آنان شد که همین امر منجر به صدور نامه رهبر معظم انقلاب به این دانشجویان در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۵ شد که در نظر داریم به بخشی از محتوای این نامه بپردازیم .
سال ۹۳ رهبر انقلاب در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه های غربی نامه ای را به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی مرقوم کردند ودر آن نامه توصیه های را به جوانان عرضه داشتند .
اکنون که حدود ۱۰ سال از این نامه می گذرد شاهد تجمع دانشجویان دانشگاه های آمریکا در نقد سیاست های دولت آن کشور در حمایت از رژیم جعلی اسرائیل هستیم تجمعی که شاید بی ارتباط با نامه ۱۰ سال پیش نباشد و بتوان این تجمعات را به نوعی بیداری دانشجویی نام گذاشت بیداری که منجر به نوشتن نامه ای دیگر میشود نامه ای که در آن وجدان بیدار جوانان دانشجو عامل دفاع از کودکان و جوانان مظلوم غزه بیان میشود یعنی آنکه برای فهمیدن و درک کردن رنج مردم فلسطین نیاز نیست حتماً مسلمان باشی یا مسیحی یا هر دین دیگری بلکه اگر وجدانتان بیدار باشد قلبتان با درد آنها به درد خواهد آمد.
ایستادن در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است دیگر نکته ای بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند به راستی که تاریخ بعد از این همه جنایت هولناک دیگر نمی تواند به مسیر قبلی خود ادامه دهد و امروزه بدون فکر کردن و تحلیل وقایع فلسطین نمی توان جبهه بندی درستی داشت .
خطاب قراردادن این دانشجویان به عنوان بخشی از جبهه مقاومت نشان دهنده آن است که مقاومت یک تفکر است که منحصر به یک منطقه خاص جغرافیایی نیست بلکه امروز تفکر مقاومت به دنیا صادر شده است و صدای این تفکر را در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا ، جلوی درب های کاخ سفید و سایر کشورها با گوش هایمان می شنویم و با چشمانمان نظاره می کنیم پس میتوان یک دانشجوی مسلمان ،مسیحی و حتی یک یهودی ضد صهیونیست در دانشگاه های آمریکا بود اما عضوی از محور مقاومتت باشی
سیاست امپراطوری رسانه ای صهیونیست‌ها و آمریکایی ها در قبال مسئله فلسطین همان سیاست عوض کردن جای جلاد و شهید است تا آنجا که مردم بی گناه فلسطین و جریان مقاومت به دلیل دفاع از خاک و حق تعیین سرنوشت خود تروریست خطاب میشوند و تروریست های صهیونیست آدم خوب های قصه به دنیا معرفی میشوند .
اما آنچه که نقطه اشتراک واضح و آشکار نامه سال ۹۳ با ۱۴۰۳ است اشاره رهبر انقلاب به قرآن کریم و پیشنهاد به آشنایی با قرآن است روزی این آشنایی جهت شناخت اسلام ناب از اسلامی که به دست تروریست های تحت استخدام غرب ترویج داده میشد و آنان ها را نمایندگان اسلام معرفی می کردند تا امروز که نسخه پیروزی را فاستقم کما امرت و لا تَظلِمونَ و لا تُظلمون می دانند .
نسخه ای که باعث شد کودک و جوان فلسطینی در میان خرابه ها و با وجود درد سوختگی ناشی از بمب های فسفری استکبار فریاد مقاومت سر بدهد و امید خود را به فردای روشن کشورش از دست ندهد آری تا زمانی که این ملت دل در گرو قرآن دارد هرگز شکست نخواهد خورد و پیروزیش قطعی و حتمی است باذن الله

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.