کد خبر: ۲۴۴۶۱
تاریخ انتشار:۲۳:۲۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
کارشناس روانشناسی عمومی
عصر دنا: کارشناس روانشناسی عمومی گفت محیط آموزشی، حمایت خانواده‌ها و تغذیه مناسب می‌تواند در موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات موثر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از پانا، الهام رسولی در مورد موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات گفت: «عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به نتایج امتحانات دانش‌آموزان علاوه بر تلاش و درس خواندن آن‌ها تأثیرگذار باشند.»

 

وی اولین عامل را محیط آموزشی دانست و اظهار کرد: «محیط آموزشی، نقش بسیار مهمی در عملکرد و نمرات دانش‌آموزان دارد. یک محیط آموزشی مناسب شامل فضای آموزشی منظم و برنامه‌ریزی‌شده، تجهیزات و امکانات آموزشی مناسب و حفظ سکوت و آرامش محیط در حین تدریس معلم است.»

 

رسولی خاطرنشان کرد: «این عوامل می‌توانند به تمرکز و توجه دانش‌آموزان کمک کنند و از دست دادن وقت آن‌ها در زمان امتحان‌ها و مطالعه را کاهش دهند. همچنین محیط آموزشی می‌تواند بر اعتماد به نفس، انگیزه و روحیه دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.»

 

کارشناس روانشناسی عمومی با اشاره به مهم بودن نقش حمایت خانواده افزود: «حمایت خانواده می‌تواند تأثیر مثبت بسیاری بر نمرات دانش‌آموزان داشته باشد. حضور و پشتیبانی خانواده به عنوان یک منبع انگیزه و اعتماد برای دانش‌آموزان مهم است و می‌تواند شامل ایجاد فضای مناسب برای مطالعه در خانه، تشویق و تحسین از تلاش‌ها و پیشرفت‌های دانش‌آموز، مشارکت در مراجعه به مدرسه و ملاقات با معلمان و ارائه راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های تحصیلی برای دانش‌آموز باشد.»

وی ادامه داد: «همچنین فراهم کردن محیطی آرام برای مطالعه می‌تواند بسیار موثر باشد. از این رو حمایت خانواده می‌تواند بهبود عملکرد تحصیلی و نمرات دانش‌آموزان را تسهیل کند.»

رسولی درباره سلامتی و تغذیه در روزهای امتحانات گفت: «افرادی که تغذیه مناسب ندارند، ممکن است نتوانند بهترین عملکرد خود را در امتحان ارائه دهند. بنابراین تغذیه مناسب، خوردن صبحانه، خوردن بعضی از خوراکی‌ها مانند بادام، گردو، خرما، مَویز و دریافت مواد مغذی کافی، عامل مهمی است که می‌تواند به بهبود عملکرد و نتایج امتحانی دانش‌آموزان کمک کند.»

 

وی افزود: «با داشتن برنامه‌ریزی، تلاش و وجود عواملی که به آن اشاره شد، دانش‌آموزان می‌توانند نمرات خوبی را کسب کنند و در امتحانات موفق شوند.»

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی