تاریخ انتشار:۰۸:۴۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا گزارش می دهد؛
عصر دنا: رها شدن آب لوله شکسته در مزرعه کشاورز دهدشتی منجر به تبدیل این مزرعه به برکه ای شده که سکونتگاه آبزیان گشته و این زمین زراعی را غیر قابل کشت گردانده و بهره بردار برای احقاق حق خود بین دستگاه های متولی شهرستان کهگلویه سرگردان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، علی عبدی پور کشاورز دهدشتی است که به دلیل قرارگرفتن تأسیسات آب و فاضلاب در مزرعه اش امکان بهره وری از زمین کساورزی خود را ندارد و در انتظار اقدام مسئولان برای احیاء ملک خود است.

رها شدن آب لوله شکسته در مزرعه کشاورز دهدشتی منجر به تبدیل این مزرعه به برکه ای شده که سکونتگاه آبزیان گشته و این زمین زراعی را غیر قابل کشت گردانده و بهره بردار برای احقاق حق خود بین دستگاه های متولی شهرستان کهگلویه سرگردان است.

علی عبدی پور درمصاحبه با خبرنگار عصر دنا ماجرا را چنین شرح میدهد: این زمین کشاورزی در مسیر گذر انشعاب آب روستای آب ماهی از توابع بخش مرکزی تقریبا بالا تر از پل روی رودخانه دره لبک در مسیر ارتباطی دهدشت به سوق قرار دارد.

 

وی افزود:حدود۳سال از ترکیدگی این لوله میگذرد و هدررفت آب زمین را حفره ای ودر جاهایی تبدیل به لجنزار کرده است

وی درادامه افزود: در فرو رفتن کمباین دروگر در این منجلاب و فرورفتگی های ناشی از جریان آب هزینه های گزافی را متحمل شده ایم.

وی بیان کرد: ازآن زمان تاکنون به کرات به اداره آب وفاضلاب دهدشت مراجعه کردم برای ترمیم وتعمیرلوله مورد نظر ولی هیچگونه پاسخی جزدست به دست کردن دریافت نکردم.

عبدی پور اظهار کرد:در پی مراجعات فراوان به فرمانداری و مکاتبات انجام شده معاونت عمرانی فرمانداری در محل مذکور حاظر و از نزدیک وضعیت را مشاهده کردند.

وی اشاره کرد: در پی تماس معاونت عمرانی فرمانداری با مدیر آب فاضلاب شهرستان کهگلویه ویسی نژاد قول همکاری و مساعدت برای رفع این مشکل را دادند که متاسفانه همچنان اقدامی صورت نگرفته.

وی درادامه ماجرای مراجعات مکرر خود به اداره آب فاضلاب شهرستان و تقاضا از فرمانداری و ارجاع به آب وفاضلاب سخن میگوید و ناامید از احیای این زمین زراعی میگوید: این ناامیدی از اداره آب و فاضلاب من را بر آن داشت که مستقیما از طریق رسانه ها پیگیر شوم و با تهیه ویدیویی از محل زراعتی که دیگر تبدیل به لجنزار شده بود در ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در بسته خبری گفتن نگین شبکه استانی دنا مطرح شد اما باز هم گشایشی صورت نگرفت.

این کشاورز باز هم ناامید نمیشود ومی گوید: این بار مجدد باتوضیحات کاملتربرای مدیرعامل آبفای استان همراه باضمائم درتاریخ۱۴۰۳/۱/۸ نامه ای ارسال کردم ودرهمین تاریخ هم برای استانداری گزارش نمودم ولی باز هم هیچ فعلی صورت نگرفت..بیتوجهی مسئولین و اداره آب وفاضلاب آقای عبدی پور را بر آن میدارد که از راه قانون وارد شود وشاکی مدیرآب و فاضلاب دهدشت شود..اما بازهم خبری نشد...

تعللی به عمق یک لجنزار

علی عبدی پور میگوید:متاسفانه مسئولین هیچگونه توجهی نکرده ومردم وخواسته ی آنهاراپوچ میدانند!ا

عبدی پور با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت محصول بیان کرد؛در حفره های ایجاد شده ناشی ازشکستگی لوله درمحل موردبحث موجودات آبزی ازجمله قورباغه وماهی نیزموجودهست واین آب درطول این۳سال همینطورشبانه روزبه هدرمی رود!

لازم به ذکر است که با توجه به کمبود آب در مناطق بسیاری از استان این هدررفت اب اشامیدنی قابل توجیه نیست.

از طرفی بی توجهی مسئولین مربوطه و ناکارامدی آنها علاوه بر متضرر شدن این کشاورز روز به روز بر بی اعتمادی مردم می افزاید.

در این رابطه ارتباط تلفنی برقرار شد با رئیس آب وفاضلاب شهرستان کهگلویه و ماجرای نافرجام این لوله آب را جویا شدیم.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کهگلویه در گفتگو با خبرنگار عصر دنا گفت: این ترکیدگی لوله در محل خط انتقال است و بخاطر بالا بودن فشارآب پس ازچندیدن بار تعمیر مجدد دچار شکستگی میشود.
اسحاق ویسی نژاد تصریح کرد: باتوجه به امکانات آب وفاضلاب و همچنین گچی بودن محدوده مورد نظر در حال حاضر امکان حفاری و تعویض لوله وجود ندارد.

وی درادامه با بیان اینکه تامین اعتبارات این سازمان از محل اعتبارات محرومیت زدایی است عنوان کرد:بلافاصله پس از تخصیص بودجه این جابجایی صورت میگیرد و لوله آب مورد نظر از زمین زراعی این کشاورز خارج و به مکان دیگری منتقل میشود.

ماجرای از این در به آن در و از این اداره وسازمان به آن نهاد و مجموعه ماجرای دیرینه مردمی است که بی توجهی و ناکارامدی برخی مسئولین آنها را به ستوه آورده و کسی پاسخی به آنان نمیدهد در همین راستا عصر دنا تا پایان پیگیر این مسئله است و همچنان در انتظار تخصیص بودجه تماشاگر این هدر رفت و بیتوجهی متولیان تا پاسخگو بودن و حل این معضل خواهد بود.

بی تدبیری مسئولان/ شنای ماهی در مزرعه کشاورز دهدشتی/ کمبود امکانات آبفای کهگلویه دلیل بی توجهی به هدر رفت آب

بی تدبیری مسئولان/ شنای ماهی در مزرعه کشاورز دهدشتی/ کمبود امکانات آبفای کهگلویه دلیل بی توجهی به هدر رفت آب

بی تدبیری مسئولان/ شنای ماهی در مزرعه کشاورز دهدشتی/ کمبود امکانات آبفای کهگلویه دلیل بی توجهی به هدر رفت آب

بی تدبیری مسئولان/ شنای ماهی در مزرعه کشاورز دهدشتی/ کمبود امکانات آبفای کهگلویه دلیل بی توجهی به هدر رفت آب

بی تدبیری مسئولان/ شنای ماهی در مزرعه کشاورز دهدشتی/ کمبود امکانات آبفای کهگلویه دلیل بی توجهی به هدر رفت آب

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.