تاریخ انتشار:۱۴:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: مستند ایل بانو اثر هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی به نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه اقوام ایرانی راه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رئیس حوزه هنری استان گفت: مستند ایل بانو که روایتگر زندگی دختر عشایری استان درباره فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه است به نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه اقوام ایرانی راه یافت.
محمد شریف اسلامی افزود: فیلم مستند ایل بانو به تهیه کنندگی مریم حسن زاده و کارگردانی نسیم سهیلی تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد و شبکه استانی دنا به نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی راه یافت.
وی بیان کرد: نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی، تجربی و جنبی برگزار می‌شود و هدف آن نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعداد‌های کشف‌شده به زبان هنر سینما است.
اسلامی همچنین از درخشش عکاس کهگیلویه وبویراحمدی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود:جایزه ویژه هیات داوران در این جشنواره به نرگس واحدی پور اهدا شد.
نرگس واحدی پور، از دانش آموختگان باشگاه رشد حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست در دانشگاه شهرکرد برگزار شد که در این جشنواره یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
نخستین جشنواره ملی دانش بومی محیط زیست توسط اداره کل محیط زیست و حوزه هنری چهارمحال بختیاری با هدف احیای دانش بومی محیط زیست از ۲۷تا۲۹فرودین در شهر کرد برگزار شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.