تاریخ انتشار:۰۰:۵۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: همایش پاسداشت حقوق عامه با حضور نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان قضایی، سپاه، بسیج، اجرایی در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، همایش پاسداشت حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه استان با حضور جمعی از مسئولان قضایی، سپاه، بسیج و اجرایی در یاسوج برگزار و برنامه هایی در مورد حقوق عامه، جهاد تبیین، وظایف وکلا و سرودی در مورد شهید سلیمانی و فلسطین اجرا شد.

در این همایش نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر هفته یک مسجد برای خدمت به مردم ، شناسایی و احیاء حقوق عامه فعال است.

اسماعیل حسینی ایجی در نشستی که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس این مرکز در یاسوج برگزار شد، افزود: ۱۱۰ ابداع و نوآوری برای شناسایی، بررسی و حمایت از حقوق عامه انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح هر هفته یک مسجد، اعضای مرکز وکلا در بین مردم حضور پیدا کرده و مشاوره‌های رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

نماینده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی همچنین به شهادت مستشاران ایرانی در سوریه اشاره کرد و گفت: شکوایه آن برای ارائه در دادگاه‌های بین المللی تهیه شده و در هفته‌های آینده ارائه می‌شود.

حسینی ایجی در خصوص معیشت وکلا نیز افزود: طرح وکیل اجباری توسط مرکز وکلا تهیه شده و به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین طرح برای معیشت وکلا، حضورآن‌ها در معاملات بنگاه‌های املاک در انعقاد قرارداد‌ها است.

حسینی ایجی همچنین از پیگیری بیمه وکالت وکلا خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: قضاوت یکی از وظایف حکومت اسلامی است که باید عدالت را به خوبی استخراج کند.

افراسیاب افزود: دادگستری به خوبی نمی‌تواند این عدالت را ایجاد کند مگر اینکه وکلا به عنوان بازوان دستگاه قضایی در این زمینه همکاری کنند.

وی یکی دیگر از رسالت‌های دستگاه قضایی را تحقق اسناد بالا دستی عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند ما را در توسعه و پیشرفت کمک کند، زیرا دستگاه قضایی مرکز ثقل توسعه یافتگی است.

افراسیاب گفت: با تعامل مرکز وکلا می‌توانیم عدالت اجتماعی و قضایی را ایجاد کنیم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان هم ‌گفت: در طرح حقوق عامه هر هفته در یک مسجد حضور پیدا می‌کنیم و علاوه بر مشاوره حقوقی رایگان، حقوق عامه را شناسایی و پیگیری می‌کنیم.

رئیس مرکز وکلای استان گفت: علاوه بر خدمت در مساجد، ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، گلزارهای مطهر شهدا، زندان‌ها و اماکن مختلف و در راهپیمایی‌ها، مناطق محروم و روستاها و اردوهای جهادی و… برنامه های خدمت رایگان برگزار می‌کنیم و مستمر ادامه خواهد داشت.

کورش قنبری افزود: جنایات رژیم جعلی صهیونیستی سقوط آن را نشان می‌دهد و جهاد تبیین اقدامی است که باید انجام بگیرد و مرکز وکلای استان برنامه‌های مستمر اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق عامه همین بحث فرودگاه یاسوج بود که یک پرواز به دیگر پروازها اضافه شد.

در ادامه کارشناس سیاسی سپاه فتح استان به تحولات فلسطین و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی اشاره نمود و با ارائه مطالب کارشناسی جهاد تبیین را یک مقوله بسیار مهم دانست.

تقوائی در ادامه به بررسی جنایات این رژیم در ابعاد مختلف و نقش فضای مجازی و اهمیت آن در شکست دشمنان اشاره کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین