تاریخ انتشار:۱۴:۱۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی از بعدازظهر روز یکشنبه به این استان، هشدار قرمز صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، «ولی بهره مند»، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به رصد نقشه های هواشناسی از بعدازظهر روز یکشنبه پنجم  فروردین ماه تا اواخر وقت روز دوشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ بارش‌های شدید و سنگینی این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: این سامانه بارشی که همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می دهد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، تخریب پل ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخته‌ها همچون خطوط انتقال برق و...، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و ریزش سنگ در جاده های مواصلاتی و گردنه های این استان را در پی دارد.

بهره مند تاکید کرد: توقف و تردد نکردن گردشگران و مسافران نوروزی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خروج شهروندان و مسافران از تفرجگاه‌ها و سکونت‌های واقع در حریم و بسترهای رودخانه‌ها، انجام ندادن هرگونه فعالیت های کشاورزی و تردد نکردن دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید، بارش تگرگ در برخی مناطق استان و مه آلودگی است.

بهره مند بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز و سفرهای نوروزی قرار داریم از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مسافران و گردشگران نوروزی درخواست می‌شود که خود مراقبتی را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین