تاریخ انتشار:۱۴:۱۲ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان از مردم و مسافران نوروزی خواست در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نکنند و از همه نهادهای خدمات رسان و نیروهای امدادی و خدماتی خواست در آماده باش کامل برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی مالی و تلفات جانی در مناطق مختلف باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، علیرضا نیکروز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از امروز پنجم فروردین ماه وارد استان می شود و هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر اساس پیش بینی ها، بارش های شدید به ویژه از عصر یکشنبه تا پایان روز دوشنبه هفته جاری خطرناک و همراه با وقوع سیل گزارش شده و پیشگیری از خسارات احتمالی در گرو مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدارهای احتمالی است.

نیک روز از مردم و شهروندان به ویژه روستاییان و عشایر در مناطق مختلف استان خواست چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه ها به جد اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه مناطق استان تحت تاثیر این سامانه بارشی است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی با رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید همراه باشد.

نیکروز مردم و مسافران نوروزی را به خود مراقبتی توصیه کرد و افزود: عدم توقف و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود نکردن به کوه توصیه می‌شود.

وی ابراز کرد: مسافران در مناطق گرمسیری استان در کنار تپه‌ها و کوه‌ها اقدام به برپایی چادر می‌کنند و به استراحت می پردازند که با توجه به در پیش بودن سامانه بارشی و هشدار هواشناسی این اقدام می‌تواند خطرآفرین باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد برآمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان تا پایان زمان خروج این سامانه بارشی از استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، با ورود سامانه بارشی قدرتمند تا اواخر روز دوشنبه آسمان استان ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ و وزش باد شدید همراه با مه آلودگی پیش بینی می شود.احتمال اینکه در برخی نقاط هشدار در سطح قرمز باشد، وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین