کد خبر: ۲۲۹۱۶
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۲۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
با حضور در دفتر عصر دنا مطرح شد
عصر دنا: دکتر سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور در دفتر عصر دنا به برخی پرسش ها و ابهام های شهروندان در حوزه بهداشت و درمان پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

دکتر سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور در دفتر عصر دنا به برخی پرسش ها و ابهام های شهروندان در حوزه بهداشت و درمان پاسخ داد.

گلایه برخی مراجعان مراکز درمانی نخستین چالشی بود که خبرنگار پایگاه خبری عصر دنا از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی پرسید جاودان سیرت در این خصوص گفت:همه مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد آموزشی درمانی هستند به همین علت بخشی از وظایف بر عهده دستیاران و دانشجویان پزشکی است.

وی تاکید کرد:دانشیاران با گرفتن شرح حال بیمار نسبت به انجام خدمات درمانی اقدام میکنند و در صورت ابهام با پزشکان متخصص مشورت می کنند.

جاودان سیرت تصریح کرد: بخشی از گلایه های بیماران و همراهان آنان مربوط به انتظارات غیرتخصصی است.

وی در پاسخ پرسش دیگر خبرنگار عصر دنا درباره فرسوده بودن برخی از تجهیزات بیمارستان امام خمینی(ره)دهدشت تاکید کرد:براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که بخشی از این تجهیزات تعویض شود.

جاودان سیرت تاکید کرد: البته از یک سال گذشته تاکنون ۲۳۶,میلیارد تومان برای خرید بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده که بخشی از آن در همین بیمارستان بود.

پاسخ های شفاف رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به چالش های حوزه درمان+ خبرهای خوش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز کرد: به عنوان مثال هنگام قطع شدن سرم برخی افراد گلایه داشتند در صورتی که استفاده زیاد از این دارو عوارض و آسیب هایی برای آنان دارد.

وی در واکنش به سوال خبرنگار عصر دنا درباره بستری ۲کودک بر روی یک تخت در بیمارستان امام سجاد یاسوج خاطرنشان کرد:به کمک یک خیر نیکوکار عملیات اجرایی بخش کودک این بیمارستان کلنگ زنی شده و امید داریم با احداث این زیرساخت مهم زمینه بهبود خدمات درمانی به قشر آینده ساز در حوزه سلامت ارتقا یابد.

جاودان سیرت در پاسخ به گلایه کادر درمان درباره تعرفه ها تاکید کرد: امسال شیوه نامه پرداخت تعرفه تغییر کرد همین امر باعث شد تا میزان دریافتی برخی از آنان به شدت کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کمبود اعتبار را از مهمترین چالش های پیش روی بهبود دسترسی به امکانات بهداشت و درمان استان دانست و ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات تصویب شده سفر دوم کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ یکهزار میلیارد تومان زمینه مرتفع شدن بخش قابل توجهی از نواقص موجود فراهم شود.

وی نامتناسب بودن زیرساخت های آموزشی استان برای تحصیل ۲۷۰۰دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی را از چالش های اساسی علوم پزشکی استان در این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲دانشکده پرستاری و دندان پزشکی استان با پیشرفت خوب در دست اجرا هستند ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل این طرح ها زمینه رفع این کمبودها فراهم شود.

جاودان سیرت با یادآوری اینکه برخی از بیمارستان های شهرهای کوچک بهمیی و باشت زیانده هستند تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظم هزینه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از محل منابع مالی درآمدی مراکز درمانی دولتی تامین می شود گفت که این امر باعث شده در مواردی برای تامین حقوق و دستمزد کارکنان از بودجه طرح های عمرانی به صورت موقت برداشت شود.

جاودان سیرت تامین یک دستگاه بالگرد با مطالبه گری رسانه های ارتباط جمعی و تلاش مسوولان پس از دست رفتن بالگرد فوریت های پزشکی استان که زمستان امسال به ثمر رسید را یادآور شد تاکید کرد: در صورت همدلی خبرنگاران و پی گیری مسوولان میتوان گام به گام به بهبود شرایط حوزه سلامت به عنوان مهمترین نیاز بقای انسان نزدیک تر شد.

خبرهای خوش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج البته خبرهای خوبی هم در حوزه بهداشت و درمان هم داشت که پیش بکارگیری۴۳۶ نفر نیروی متخصص حوزه پزشکی،نیروهای خدماتی،حراستی و روانپزشکی از مهمترین این خبرها بود

سعید جاودان سیرت افزود:۲۵۶نفر از نیروهای تخصصی برای خدمت در مراکر درمانی استان پس از مراحل اخذ مجوز و آزمون استخدامی در بخش های پایانی بکارگیری هستند و به زودی مشغول بکار می شوند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود برخی آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجوز استخدام ۴۰نیروی روانشناس برای خدمت در مراکز درمانی استان، شناسایی افراد آسیب پذیر و پیشگیری پیش از وقوع حوادث ناگوار گرفته شد.

جاودان سیرت تاکید کرد:بکارگیری نیروهای روانشناس پس از انجام مراحل استخدام و قانونی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد:همچنین مجوز استخدام ۸۰نیروی خدماتی و ۶۰نیروی نگهبان برای خدمت در مراکز بهداشتی و درمانی استان اخذ شده و این افراد پس از موفقیت در آزمون های استخدامی جذب می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز امیدواری کرد که با جذب نیروهای انسانی مذکور شاهد بهبود خدمات رسانی در حوزه بهداشت و سلامت استان باشیم.

وی با اشاره به شبانه روزی شدن برخی مراکز درمانی، افزوده شدن برخی تجهیزات در بیمارستان های استان تاکید کرد: چارت تشکیلاتی دانشگاه علوم پزشکی در برخی موارد نیازمند بروز رسانی و تزریق نیروهای انسانی جدید است.

جاودان سیرت همچنین افتتاح ۴۵طرح و کلنگ زنی ۱۵پروژه دیگر حوزه بهداشت و درمان در سال جاری را از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دانست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
معتمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چالش بازرسی دانشگاه را سرو سامان دهید حتی یک کارشناس با تجربه و توانمند در این واحد مهم وجود ندارد.
پاسخ ها
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از جناب جاودان سیرت بپرسید :
چرا ماده 92 قانون دیوان عدالت اداری رو رعایت نمی کنید ؟؟؟
منتظر حکم انفصا خود هستید ؟؟؟؟
چرا رأی شماره 1474 مورخ 1/9/1401 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری رو در مورد نیروهای بمار گرفته شده تبصره 4 ماده 31 آیین نامه اعضای غیر هیأت علمی ، اجرا نمی کنید ؟؟؟
چرا آقای حسین عسکری بصورت موردی و تبعیض آمیز استخدام شده و مجوز بکارگیری ایشون هم تبصره یاد شده هست ، اخراج نمی کنید ؟؟؟
چرا دستورالعمل نحوه انتخاب وانتصاب مدیران حرفه ای رو رعایت نمی کنید ؟؟؟
چرا یک نفر داروساز بدون کوچکترین سابقه ای رو رأس شبکه بهداشت گچساران گذاشتید ؟؟؟
چرا خواهر زاده خود را در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری بکار گرفتین ؟؟؟
و صدها چرای دیگه .. ؟؟؟؟
امیدوارم اینجا شفاف جواب بدین !!!
نه اینکه از قبل چن تا سئوالی که حتی یک درصدشون مربوط به دوران کاری شما نبوده ، جواب بدین وهمه عملکردها را به پای خود ثبت کنید !!!
عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
هیچکدام از 45 طرحی که به بهره برداری رسیدند در زمان ریاست شما نبودند
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
جناب آقای دکتر جاودان سیرت ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواهشا به داد واحد بازرسی دانشگاه برسید کارکنان بازرسی دانشگاه اشرافی بر شرح و وظایف خود ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به نظر شما خود جاودان سیرت اشرافی بر وظایفش داره اگر این آقا یک سال دیگه رئیس باشه بدهی الان دانشگاه از ۴۰۰ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد می رسه
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آقای دکتر جاودان سیرت از حضرتعالی خیلی بعید بود که نگهبان و خدماتی رو ارجحیت دادین به بحث درمان.مردم شریف استان به دلیل کمبود پرستار و پزشک و نیروی تخصصی درمانی دارن عذاب می کشن اونوقت حضرتعالی با افتخار از جذب نگهبان میگید؟ واقعا جای خجالت داره.
پاسخ ها
بل بلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خیلی سخت نیست...
دو سال دیگه همه این نگهبان ها کادر اداری میشن،
چند سال بعد هم ماموریت آموزشی میگیرن به هند و بنگلادش...
بعدش میشن هیئت علمی...
بعدش کم کم ...
بل بلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دلت میاد بگی... اینا همه نور چشمی های بی عرضه ای هستند که فقط منتظر این آگهی هستند...
سال بعد شروع میکنن با مدرک گرفتن، تا چند سال دیگه هم ماموریت آموزشی میگیرن، بعدش میان با کلی غرور هیئت علمی میشن
بخردیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام.بایددانشگاه علوم پزشکی استان را بازنگری کرد.معضلات دانشگاه علوم پزشکی زیاده ،جاودان سیرت راه حلی ارائه دهند.یاعلی مدد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آقا دکتر بهتر است بجای اجرای طرح و گرفتن نیروهای سفارشی ،حق و حقوق کادر درمان را بدهید،حق کرونا،تعرفه،اضافه کاری و غیره
محمد باقری ایزدی، پاتاوه
|
Germany
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تا بوده همین بوده... مسیر پیشرفت در علوم پزشکی با جذب نگهبانی شروع میشه...
همه هم سفارش شد و بچه خان و کدخدا هستن، سه ماه بعدش میشن کادر اداری، دو سال بعدش میشن مدیر حقوقی، مالی، توسعه، بازرسی، آموزشی، پشتیبانی، رفاهی... شایدم بیشتر بستگی داره بچه کی باشی یا داماد کی باشی یا کی پشتت باشه
بیدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
سلام
آقای آگاه که کامنت گذاشتی و در یکی از بندهای افاضات خودت فرمودی آقای جاودان سیرت خواهر زاده خودش را ..... خداوکیلی خواهر زاده های آقای دکتر جاودان سیرت چند سالشون هست ؟ به پیر به پیغمبر بزرگترین خواهر زاده اش ۱۵ سال سن نداره ، چرا از خدا نمیترسید و نشر اکاذیب میکنید ، مگر نمیدانید خدای هم هست و ناظر اعمال ماست ، واقعا از خدا نمیترسید؟ شما را به قضاوت خداوند می سپارم ، شاید تصور کنید من نوعی وابستگی یا همکار جاودان سیرت هستم ، من از خدا می ترسم و سوگند جلاله میخورم که من فقط بیمار ایشون بودم در دوران کرونا و جان مرا نجات داد و میدانم که چقدر دلسوزانه شب و روز بیماران امثال مرا مداوا و درمان کرد و امروز بر خود لازم میدانم که از زحمات ایشان و تلاشهای بی وقفه ایشان بگویم
من میدانم و تو که بنام آگاه و دیگرانی که کامنت گذاشتید و البته خدا هم ناظر است و میداند که آیا ماهای که کامنت گذاشتیم و به بدگویی و حسادت و تنگ نظری دامن میزنیم قضاوت خواهد کرد ، قطعا خدا عالی ترین قضاوت را خواهد کرد و از درون من و شما از خود ما آگاه تر است آقای آگاه ؟؟؟ روزی در همین دنیا پاسخ بد گویی و حسادت ها و بدبینی های خود را دیر یا زود خواهیم گرفت ، بترسیم از خدا و از حسادت و تنگ نظری دوری کنیم که روزی در همین دنیا ، خدای متعال ما را غافلگیر خواهد کرد .
چرا این انسان نجیب و شریف را اینطور قضاوت می کنید،
بغیر از حسادت و تنگ نظری شما ، چیز دیگری در مطالب شما بخصوص شما آقای به اصطلاح آگاه دیده نمیشود
من معلمی هستم که سالها فرزندان این آب و خاک را تعلیم دادم ، شما را سوگند میدهم به حقی که بر گردن فرزندان شما داشته ام از حسادت و تنگ نطری بپرهیزیم که روزی این تفکر و این حسادت و تنگ نظری دامنگیر خودتان یا فرزندانتان خواهد شد ، بقول راوی مزن بر درب کسی که به درب تو هم خواهند زد . بپرهیزیم از حسادت و تنگ نظری ، افکارمان را مطهر کنیم واز خدا یاری بجوییم که او بر همه اعمال ما ، درون و برون ما آگاه است ، بترسیم که این مطالب و تهمت ها نزد خدای بزرگ تاوان دارد و پس خواهیم داد .از خداوند سبحان آرزوی سلامتی و تندرستی و عاقبت بخیری دکتر جاودان سیرت را میطلبم انشاالله .
پاسخ ها
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
جناب معلم بیدار ؛
شما که خودتون گفتین فقط در دوران کرونا بیمار ایشون بودین و درمان شدین ، خدا روشکر
اما بستری شما در بیمارستان و درمان گرفتن با مدیریت جناب جاودان سیرت فرق می کنه !
شما از یه طرف گفتین بیمار ایشون بودین وشناختی دیگر ندارید و از طرف دیگه گفتین خواهر زاده ایشون 15 ساله است !!!
و از طرف دیگه دیگران روبه راستگویی دعوت می کنید !
لااقل یه نگاهی به پیام خودتون بکنید.
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقای دکتر جاودان سیرت از زمانی که تشریف آوردند علی رغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان در چند سال اخیر با مشکلات عدیده ای به خصوص در زمینه ی منابع و زیر ساخت مواجه بوده ولی به جد پیگیر مرتفع نمودن مشکلات و همیشه در مقام پاسخگویی هستند. در ضمن استخدام های فله ای و بدون ضابطه مربوط به سالهای اخیر و قبل از حضور آقای دکتر جاودان سیرت دانشگاه را با مشکلات مالی جدی تری مواجه کرد و حتی تامین اعتبار برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد به سختی انجام میشود
ان شاءالله همیشه منصفانه نقد کنیم و به انصاف قلم بزنیم...
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دانشگاهی که کارشناس بازرسی اش محمدیان و حسینیان باشد فاتحه اش خوانده است .
اکبریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چند روز پیش گذرم افتاد به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی واقعا دلم به حال مردم استانم سوخت اصلا با وظایف خود بیگانه بودند و نمی دانستند کارشان چیه و چه کاری باید انجام دهند.
بیدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
سلام جناب آگاه
من بعنوان معلمی که سالها تدریس کردم و الان بازنشسته شده ام ، از زمان دوران منحوس کرونا با ایشان آشنا شدم
زیرا با تمام وجود نه تنها جان من بلکه جان خیلی از همشهریان نجیب این شهر و دیار را نجات داد ، عمر دوباره خود را مدیون ایشان هستم و از زمان بهبودی تاکنون با ایشان سلام و علیک دارم ، خدا را ناظر اعمال خود میدانم تاکنون هیچ چشم داشتی از وی نداشته و نخواهم داشت و همواره سلامتی و تندرستی ایشان را از خدای متعال خواهان و خواستارم و در خصوص شناخت خانواده ایشان نیز تعجب میکنم که میگویید چرا خواهر زاده اش زیر ۱۵ سال سن دارد
شما یا از قوم نجیب لر نیستی یا هم مراودات اجتماعی بسیار ضعیفی دارید امروزه اکثر خانواده ها همدیگر را خوب میشناسند اگر چه جنابعالی از نحوه کامنت گذاشتنت ، معلوم و مشخص هست که بسیار حسود و تنگ نظر هستی و از خدا هم نمی ترسی ، آقای آگاه من کاملا خانواده جاودان سیرت را می شناسم ، خواهر زاده های ایشان کوچک هستند ، شما که نمیدانید دروغگو دشمن خداست بفرمایید خواهر زاده ایشان کیه و چه نام دارد؟ تا دروغگویی من شما برای مردم ثابت شود ، شم خواهر زاده دکتر جاودان سیرت را ا نام ببر ، خداوکیلی خودم را به شما و همه کسانی که کامنت گذاشتند
معرفی میکنم و در کنار شما بر علیه جاودان سیرت بد گویی خواهم کرد البته نه از باب حسادت و تنگ نظری ، بلکه بعنوان یک شهروند نارضایتی خودم را اعلام میکنم چون به یک حقیقت که شما میگویید پی خواهم برد اما میدانم که چنین نیست و خواهر زاده ای ندارد و شما از باب حسادت و تنگ نظری میگویید خدا شما را به راست هدایت کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
معاون آموزشی دانشگاه هیچ دیدی و اطلاعی از رشته های درمانی و بهداشتی نداره
عجیب نیست بنده خدا فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع هست و یک شبه با لطف طایفه گری شده معاون آموزشی!
حداقل میفرستادینش چند واحد بهداشت و سلامت و کارورزی بگذرونه بدونه کجا کارمیکنه!
خدا خیرت بده با این معاون کارنابلد انتظار پیشرفت هم داری
سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
دکتر جاودان از نخبگان توانمند و پر تلاشی هستند که وامدار هیچ مقام و مسئولی هم نیستند و جز رضایت عامه مردم دغدغه ای ندارند. وضعیت دانشگاه بحمدالله خوبه و حاشیه سازان شکست خورده هم باقدرت به حاشیه رونده شدن کسانی هم که اینجا کامنتهای تخریبی میزارن و سیاهنمایی میکنند همونهایی هستند که تا قبل از اعلام نتیجه انتخابات، آقای جاودان سیرت رو بخاطر همراهی نکردن با نماینده تهدید به عزل پس از قبولی مجدد نماینده فعلی میکردند هم اونها حالا از سر استیصال و درماندگی اینجا میان و عقده گشایی میکنن. اب رو بریز همونجایی که میسوزه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
بیمارستان چرام فقط در مدیریت قبلی تا سقف وستون اجرا شده تا حالا یک اجر کار نشده و دقیقا"از برنامه کاریتون حذف شده خدا ازتون نگذار با این تفکر کثیفتون
سرآمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
####### تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که رئیسش هیئت علمی نبود و بعد از سرپرستی هیئت علمی شد... (خلاف تمامی قوانین جذب هیئت علمی، حتی شرایط سنی زیر ۴۵ سال را هم نداشت) حالا امضا طلایی داشت نداشت، پس نهادهای نظارتی چکاره ان؟؟؟؟؟؟؟؟
####### تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور که معاون آموزشی آن حتی یک واحد نه بهداشت و نه درمان درس نخوند... (دانشگاه فرودسی مشهد صنایع غذایی خوند)... هیچ فهم و درکی نه از بالین دارین نه از بهداشت و نه از آموزش پزشکی....
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین