تاریخ انتشار:۱۵:۴۴ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال‌های گذشته مهمترین کالایی که در ایام نوروز روی آن بحث بود، مرغ بود، سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۱۴هزار تن تولید مرغ داشتیم که با تأمین زیرساخت‌ها امسال تاکنون ۲۰هزار تن مرغ تولید شده و برای اولین سال است که استان نیاز به مرغ منجمد نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: سید علی معتمدی پور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: به لحاظ کالاهای اساسی هیچ مشکلی در سطح استان هم از لحاظ ذخیره و هم موجود در بازار نداریم.

وی افزود: قیمت‌ها کارشناسی و تصویب شده است و تا یک‌ماه آینده تغییر قیمت کالاهای اساسی نباید وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ذخایر استراتژیک در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، در سال‌های گذشته مهمترین کالایی که در ایام نوروز روی آن بحث بود، مرغ بود.

وی ابراز کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴هزار تن تولید مرغ داشتیم که با تأمین زیرساخت‌ها امسال تاکنون ۲۰هزار تن مرغ تولید شده، چنانچه زنجیره مرغ گچساران راه اندازی شود هشت هزار تن مازاد نیاز استان تامین خواهد شد.

معتمدی پور ادامه داد: در این برهه پر مصرف اولین سالی است که مازاد نیاز استان تولید شده است. نیاز استان یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ بوده که اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ آماده توزیع وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها قیمت پایین‌تری دارد و بین ۷۹هزار تومان تا ۸۳هزار تومان می‌باشد.۷۵۰ تن مازاد نیاز استان تامین شده است.

وی به موضوع انحراف در توزیع مرغ اشاره کرد و گفت: هیچ مرغی از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج نمی‌شود؛ اما نقایصی وجود دارد.

معتمدی پور بیان کرد: گوشت قرمز هم به اندازه کافی در بازار وجود دارد و قیمت مناسب و متعادل است هم اینک ۱۵۰ تن گوشت منجمد ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به تأمین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی در این خصوص نیست و حدود ۲۸۰ تن میوه خریداری شده که سیب با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال با قیمت ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: همچنین پنج تن خرما خریداری شده که به‌نوبت در ساسر استان توزیع می‌شود.

معتمدی پور تاکید کرد: تعداد اولیه مراکز توزیع و فروش مرغ نوروز و ماه رمضان ۴۰ مورد است که ۲۰ مورد در مرکز استان و ۲۰ مورد هم در سایر شهرستانها است که البته بر اساس تقاضا قابل افزایش است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین