تاریخ انتشار:۱۰:۵۹ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: نخستین سالن پلاتوی نمایش ویژه معلولان امروز جمعه18 اسفند 1402 در اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: سالن پلاتو جایی است که در آن به تصویربرداری یک فیلم پرداخته می شود. این اصطلاح در سینما جایی برای فیلمبرداری با تجهیزات مختلف سینمایی و نورپردازی های مختلف می باشد که زیر مجموعه یک استودیو طبقه بندی می شود. پلاتو در هنر نمایش و تئاتر نیز تقریبا همین معنا را دارد و مکانی برای تمرین گروه های نمایشی می باشد

این طرح با نمایش ۲ اثر از هنرمندان معلول شهرستان های گچساران و بویراحمد به نام های آلزایمر و قفس جایی برای رام کردن روح هملت بهره برداری شد.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز جععه در حاشیه افتتاح این طرح گفت: نخستین سالن پلاتوی معلولان استان با ظرفیت ۱۲۰ نفر در یکی از سالن های اداره کل بهزیستی استان راه اندازی شده است.

کریم رهیده افزود:برای تامین تجهیزات سالن پلاتوی معلولان کهگیلویه و بویراحمد شامل صندلی، امکانات سمعی و بصری و سایر ملزومات این مرکز فرهنگی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار شده است.

وی بیان کرد:با هدف گسترش فضاهای هنری مورد نیاز معلولان، ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری جشنواره های منطقه ای و کشوری و ارتقای هنر درمانی بپیشنهاد و با پیگیری های مسئولان ساخت سالن پلاتوی معلولان استان کلید خورد.

نخستین سالن پلاتو ویژه معلولان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

وی ابراز کرد: پس از بازدید کارشناس سازمان بهزیستی از فضاهای موجود و رایزنی های صورت گرفته ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز پلاتوی معلولان استان اختصاص یافت.

رهیده عنوان کرد: همچنین برای حمایت از طرح توسعه هنردرمانی ۳۱ مرکز خدماتی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته به اتاق هنر تجهیز شده است,

وی تصریح کرد: یکی از راهبرد های مورد توجه دولت در سال های اخیر توانبخشی از طریق هنر و ایجاد انگیزه و توانمندسازی و بهبود سبک زندگی فردی و اجتماعی از طریق هنر است که بهزیستی در سال های گذشته با تربیت مربیان هنردرمان، برگزاری دوره های متعدد هنردرمانی در مراکز و تجهیز ، ابزار موسیقی, نمایش و هنرهای تجسمی در راستای این طرح اقدام های ارزشمندی انجام داده است.

رهیده با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان که با حضور داوران مطرح در دی ماه پارسال برگزار شد ابراز امیدواری کرد: این زیرساخت بتواند گامی برای برگزاری چنین جشنواره هایی دراستان باشد.

تقویت دیگر زیرساخت های مورد نیاز معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون چندین مرکز جدید شامل واحدهای توانبخشی روزانه، شبانه روزی، خانه کوچک و مرکز ویزیت به زیرساخت های قبلی استان برای خدمات رسانی به معلولان افزوده شده است.

رهیده عنوان کرد: مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه جهت خدمات رسانی به جامعه هدف با هدف ارتقای سطح خدمات در شهرستان های کوچک و دسترسی عادلانه جامعه معلولان در دور افتاده ترین نقاط استان با افتتاح و صدور مجوز در شهرستان های دنا،مارگون و باشت برای نخستین بار صورت گرفت..

وی تاکید کرد:همچنین با افتتاح چند مرکز جدید شمار مراکز توانبخشی شبانه روزی استان از ۹ به ۱۱ مورد و شمار خانه های کوچک از سه مرکز به پنج و مراکز ویزیت از هشت به تعداد ۹ مرکز جهت دسترسی بیشتر و بهتر معلولان به امکانات توانبخشی افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: در مجموع بهزیستی برای تامین یارانه این مرکز ماهیانه نزدیک به ۴.۸ میلیارد ریال هزینه می کند.

هم اکنون ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین