تاریخ انتشار:۱۷:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سوء‌استفاده و کلاهبرداری از شهروندان در پوشش واریز سود سهام عدالت به شهروندان هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت: مجرمان سایبری همیشه درصدد این هستند تا با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت به ویژه در روزهای اخر سال که سود سهام عدالت واریز می شود با ارسال لینک های جعلی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه براساس اخبار منتشر شده مرحله دوم سود سهام عدالت اواخر اسفندماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد، افزود: مجرمان سایبری از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک‌ یا پیام‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت شهروندان را به دیگر صفحات هدایت کرده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان گفت: شهروندان به این نکته توجه کنند که برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبلا توسط سهامداران اعلام شده واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: کاربران از بازکردن لینک‌هایی با مضامین دریافت سود سهام عدالت که از طریق شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر ارسال می‌شود خودداری کنند و اخبار موثق را تنها از طریق جراید و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.


سرهنگ عمران فر ادامه داد: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‎//samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‎//www.sejam.ir مراجعه کنند.


رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با تلفن فوریت های سایبری این پلیس 096380 گزارش دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین