کد خبر: ۲۲۷۳۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
تحلیل اختصاصی عصر دنا؛
عصر دنا: تنها چند ساعت تا برگزاری انتخابات مانده است و رقابت بین سه نفر از کاندیدای کهگیلویه وبویراحمد به اوج خود رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اختصاصی عصر دنا: تنها چند ساعت تا برگزاری انتخابات مانده است و رقابت بین سه نفر از کاندیدای کهگیلویه وبویراحمد به اوج خود رسیده است.

مهدی روشنفکر، محمد بهرامی و نادر منتظریان مدعیان اصلی این دور انتخابات هستند که بیش از مابقی نامزدهای انتخاباتی فعالیت انتخاباتی داشته اند.
مناظرات انتخاباتی به عنوان پدیده نوی انتخابات توانست شناخت نسبت به نامزدهای این دور انتخابات را از دوره های قبل بیشتر کند.

می توان گفت شیرعلی خرامین پدیده این دور مناظرات بوده است که توانست اعتماد قشری از مردم را به خود جلب کند.

تحلیل عصر دنا نشان می دهد که نادر متظریان و محمد بهرامی نسبت به میدان انتخاباتی بسیار ضعیف تر در مناظرات ظاهر شدند و مهدی روشنفکر که با یک همراه به صحنه مناظرات آمده بود نتوانست به نحو احسن ظاهر شود و انتظار طرفداران خود را برآورده کند.

می توان گفت شروع مناظرات سبد آرای نادر منتظریان و مهدی روشنفکر را دچار تغییراتی کرد چرا که آرای این دو نامزد انتخاباتی بصورت جریانی و طایفه ای به سبد رای شیرعلی خرامین انتقال پیدا کرد.

شرایط موجود باعث شد که محمد بهرامی رشد نسبی نسبت به پیش از مناظرات داشته باشد و او را برای بدست آوردن کرسی نمایندگی مجلس بیش از گذشته امیدوار کند.

گرچه رقابت بین این سه نفر بسیار نزدیک هست و حتی شائبه هایی در خصوص دور دوم رقابت انتخاباتی مطرح است ولی می توان گفت که نتیجه این انتخابات در روز شنبه همه را مات و مبهوت خود خواهد کرد.

گرچه مهدی روشنفکر نفر اول انتخابات دور قبل انتخابات بود ولی حضور چند نامزد هم طایفه ای، ضعف عملکردی، ریزش بسیار آرا در بویراحمد علیا و ریزش خفیف تری در بویراحمد سفلی، ضعف مناظره و برخورد نامناسب طرفداران وی باعث شده است که در خصوص اول بودن وی در این صحنه تردید بالایی وجود داشته باشد و می توان گفت وی در رده دوم یا سوم قرار خواهد گرفت.

نادر منتظریان که با ۳۶ هزار رای توانست در دور قبل پدیده انتخابات شناخته شود این دور با جذب رای طایفه ای بیشتر و تلاش چهارساله در کنار از دست دادن بخشی از آرای جریانی بصورت کلی رشدی را برای وی رقم بزند.

مهدی روشنفکر و غلام محمد زارعی از پدیده های انتخابات گذشته بوده اند که در دور دوم حضور توانسته اند قریب به دو برابر رای گذشته خود کسب نمایند.

نادر منتظریان در صحنه پیش رو دارای دو نتیجه قابل پیش بینی خواهد بود یا مسیر نامزدهای پیشین را طی خواهد کرد و برنده این دور انتخابات خواهد بود یا اینکه مسیر طبیعی انتخابات را طی می کند و در سکوی دوم یا سوم قرار می گیرد که پیش بینی دوم محمتل تر می نماید.

محمد بهرامی که در سه دوره اخیر ۲۳ هزار، ۳۵ هزار و ۴۱ هزار نشان می دهد که در هر دور انتخابات قریب به ۱۰ هزار نفر رشد داشته است و این دور پیش بینی می شود قریب به ۵۰ هزار رای کسب نماید و می توان گفت از محتمل ترین گزینه های این دور برای پیروزی انتخابات خواهد بود.

حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ 

در کهگیلویه نیز انتخابات با وجود علی محمد بزرگواری و عدم تایید عدل هاشمی پور به یک دوئل سیاسی بین بزرگواری و موحد بدل شده است که با توجه به حضور چندین ساله موحد در انتخابات شرایط برای پیروزی او بیش از هر زمان دیگری سخت شده است.
حضور کاندیدای جوانی همچون نجات نیا، سعادتیان، اندرزیان باعث شد که موجی علیه موحد شکل بگیرد و در اذهان عمومی او را منفور کند و شیوه کاری او در کسوت نمایندگی و مشکلات چندین ساله کهگیلویه و عدم حل آنها به پاشنه آشیل موحد در انتخابات تبدیل گردد.

پیش بینی عصر دنا بر این است که در این انتخابات باید منتظر سقوط موحد و روی کار آمدن بزرگواری بود که حالا با پروژه های عمرانی گذشته خود پا به عرصه کاندیداتوری گذاشته و خود را پیشتاز در انتخابات کهگیلویه نموده است.

حوزه انتخابیه گچساران و باشت 

در گچساران که از مدت ها قبل از تایید صلاحیت ها همه گمانه زنی می کردند که تاجگردون یکه تاز عرصه انتخابات باشت و گچساران باشد ولی حضور ساسان دلاویز به عنوان رقیب وی میزان آرای او را دچار تغییراتی خواهد کرد.
گر چه دوئل این دو در این دور انتخابات با پیروزی غلامرضا تاجگردون به پایان خواهد رسید ولی می توان گفت تاجگردون که با حملات تریبونی به دلاویز پاسخ می دهد فهمیده است که حالا دلاویز جوان او را به چالش کشیده است و احتمالا دور بعد باید آماده واگذاری نمایندگی گچساران بعد از چند دوره باشد.

باید دید طی 24 ساعت آینده فرآیند انتخابات به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا رخداد غیر قابل منتظره ای ایجاد می شود که بتواند روند این دو روز دیگر را تحت تاثیر قرار دهد؟

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بهرامی تاج گردون وبزرگواری هرسه قبول هستند شک نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هرچقه نبلیغ کنی فایده نداره بهرامی من مجلس نیره عصردناپایگاه تبلیغاتی بهرامی هرچ پول بی وشوگرتنش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تحلیلهای شماب دردخودت میخوره چون سایت بهرامی هست ب نغع بهرامی تحلیل میکنی اگ بهرامی هم پاینترین رای باشه ب نفعش تحلیل میکنی شنبه شکست بهرامینه وت تبریک ایگوم
حامد اسدی
|
United States of America
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
سلام .نادرمنتظریان برندخ انتخابات خواهدبود.
Shiva
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
سلام. خدا قووت
اخلاق را رعایت کنید، محبوب‌تر خواهید بود و خواهید ماند.
منفور یعنی چی؟

راستی، بزرگواری اصلاح طلب شد یا تاجگردون اصولگرا؟
تاجگردون با روحانی به جهنم می رود اما با ماها به بهشت نخواهد رفت.
سوگیری در تحلیل ها و صدالبته ابراز محبت قامتی از برخی نامزدها، کاهش محبوبیت شما را به دنبال خواهد داشت.
تحلیل بایستی بر اساس واقعیات، منصفانه و به دور از سوگیری عاطفی-احساسی باشد.
لذا توصیه برادرانه به شما این است که از اینگونه تحلیل ها و این نوع قلمزنی ها خودداری شود.
وقتی ما اخبار را از شماها دریافت می کنیم، دیگه بی انصافیه بخواهید ما را دچار انحراف کنید.
از گندم ری نخواهی خورد
مردم رقم می زنند هم در گچساران و هم در سایر حوزه ها
باز هم تکرار می کنم که تحلیلت صبحگاهی و روشن باشد نه شبانه و مات
محمدولایی بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
باسلام بعضی تا اکنون پا پخش مادیات وقولهای شخصی میان مردم گرچه پیروز شدند::: اما درمیدان جز عجز وضعف عمرانی وابادانی عمومی نداشته اند::: اگه عمرانی بوده از دولتها بوده:::
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
روشنفکر حتما برنده است
مرد خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اگر دکتر بهرامی غیرت داشته باشه باید تمام کسانی که به خودش و یارانش اهانت کردن رو حالا جوابشون رو باید بده از استاندار و مشاوران استاندار و........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
عصردناتحلیلت درباره کهگیلویه بی معنی ولی مفهوم بودزیراکمی به عقب بر میگشتی ودوران رقابتهای گذشته را. مرور میکردی که چه بزرگانی باموحد رقابت کردند و دورانی که چپ و راست. می‌ریختند روی هم در برابر همین موحد چکاری نکردند جز در دور اول هاشمی وان هم به توصیه خود موحد وله اتکا میثاق نامه ای که بین آنها رد و بدل شده بود اما وفایی به میثاق نشددراین صورت اومردروزهای بحران است سعی کن از روی تعصب قلم نزن تامخاطبینت تا امید نشوند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین