تاریخ انتشار:۰۸:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشریح کرد؛
عصر دنا: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چند مدیر و روحانی بدلیل مداخله و سوگیری در امر انتخابات و تشویش اذهان عمومی جامعه پرونده کیفری تشکیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط قرمز دستگاه قضایی جایی است که آرای مقدس مردم خدشه دار شود. با مخلان انتخابات که رای مردم را دچار مشکل کنند برخورد شدید قانونی می شود.

سید عیسی حسنی در جمع خبرنگاران افزود: رسانه‌ها در کنار معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد با برخی مشکلات و معضلات اجتماعی کودک همسری، استخدام‌های خلاف قانون،  رفع تصرف، زمین خواری، کوه خواری و رودخانه خواری همراه بودند. مردم و مسئولان رسانه‌ها را به عنوان چشم و گوش جامعه می‌دانند.

وی با بیان اینکه قبل از وقوع هر ظلمی اقدامات لازم جهت پیشگیری باید انجام شود، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه اجرایی و نهاد در کنار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برای پیشگیری از جرائم وظیفه دارند. بازوان نظارتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید قبل از وقوع جرم باید از جرائم در ادارات دستگاه‌ها پیشگیری کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پرونده‌های متعددی در خصوص جرائم مرتکب شده از سوی مدیران در سطح استان داریم؛ به طوری که در یک پرونده ۸ مدیر محکوم شده‌اند.

حسنی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها بودجه پیشگیری از وقوع جرم را در زمینه‌های دیگر هزینه می‌کنند؛ در حالی که باید در جای خود از جمله اطلاع رسانی، رسانه ها، بهزیستی و آسیب های اجتماعی هزینه شود.

وی ادامه داد: با تلاش دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات قابل تقدیر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان انجام شده است. در زمینه کاداستر اراضی که یک اقدام پیشگیرانه بوده استان در بین استان‌های موفق کشور بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای جلوگیری از تصرف رودخانه‌ها و رودخانه خواری حریم بیشتر رودخانه‌های استان را با همکاری آب منطقه‌ای مشخص کرده‌ایم.

حسنی تاکید کرد: ۱۳۰۰ دیده‌بان فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و تاکنون بیش از ۳۰ گزارش در خصوص مسائل انتخابات به ما داده شده است که قریب اتفاق آنها موثق بوده و اقدام قانونی در این خصوص انجام شده است.عملکرد معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه اول امسال بین استان‌های کشور به عنوان استان برتر انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: در رابطه با انتخابات تا قبل شروع انتخابات ۵۰ تذکر شفاهی و ۱۰ تذکر کتبی به مدیران متخلف داده شد، ۵ پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده و در ایام انتخابات سه پرونده تیراندازی با سلاح در سطح استان تشکیل شده است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط قرمز دستگاه قضایی تخلفات و جرائم به خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی است. با کسانی که امنیت را به خطر انداختند، نظام و خدمات نظام را زیر سوال بردند برخورد شدید قانونی می‌شود.

حسنی افزود: دستگاه قضایی فضای انتخاباتی استان را شبانه روزی رصد می‌کند یکی از مهم‌ترین جرایمی که با آن به شدت برخورد می‌کنیم اخلال در امر انتخابات و نظم و امور انتخابات از سوی مجری، ناظر و مردم است.

وی اظهار کرد: در تمام شعب اخذ رای و درکنار صندوق‌های  رای نماینده دادگستری به صورت محسوس و نامحسوس تا پایان امر انتخابات حضور دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کسی جرات ندارد نظم و امنیت شعب اخذ رای را به هم بزند، تاکید کرد: کسانی که قصد به هم زدن نظم رای گیری و امر انتخابات را داشته باشند، دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان می دانند و در تور ما قرار دارند و حتی به اسم اشخاص را می‌شناسیم.

حسنی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در حوزه انتخابات موجب سلب امنیت انتخابات می‌شوند به اشد مجازات با آن‌ها برخورد می کنند و این افراد عید را در بازداشت به سر خواهند برد.

وی ادامه داد: خط قرمز دستگاه قضایی جایی است که آرای مقدس مردم خدشه دار شود و با مخلان امر انتخابات که رای مردم را دچار مشکل کنند برخورد شدید قانونی می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چند مدیر و روحانی بدلیل مداخله و سوگیری در امر انتخابات و تشویش اذهان عمومی جامعه پرونده کیفری تشکیل شده است.

حسنی ادامه داد: طی نشست اعضای شورای تامین استان با داوطلبان نمایندگی مجلس، تذکرات لازم داده  و توصیه‌های لازم انجام شد.

وی خطاب به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از همه مردم استان می‌خواهم که در ساعت اولیه انتخابات جهت رای دادن مراجع کنند و رای دادن خود را به اواخر وقت و شب موکول نکنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی افراد در کنار و حاشیه شعب اخذ رای اقدام به توزیع برگه و پوستر داوطلبان می کنند، تصریح کرد: در دوره گذشته با ۷۰ نفر در این خصوص برخورد قانونی و قضایی کرده ایم، در این دوره نیز به این افراد خانم یا آقا ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود سپس دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

حسنی اظهار کرد: در روز انتخابات در صورتی که مردم تخلف یا جرمی را مشاهده کردند به نماینده شورای نگهبان، نماینده فرماندار، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضایی که به صورت محسوس و نامحسوس در شعب حضور دارند گزارش دهند.

خطاب به هواداران و داوطلبان نمایندگی مجلس اظهار کرد آنچه از صندوق‌های اخذ رای بیرون می‌آید خواسته و انتخاب مردم است. کسی خود را پیروز انتخابات نداند چون مردم رای‌شان مخفی است.

وی تاکید کرد: توهین و تهدید، سرقت‌های جز و ضرب و جرح‌های ساده بیشترین جرم‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. بیشترین پرونده‌های مالی استان نیز شامل پرونده های اعصار، مطالبات مالی و اختلافات ملکی است که البته این موارد بصورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت وحشتناکی افزایش پیدا کرده بود که با انجام اقدامات لازم و آشکارسازی نقاط حادثه خیز آمار تصادفات فوتی و جرحی استان بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت.

حسنی افزود: شهر یاسوج از لحاظ شهری پیشرفته نیست بلکه تکه تکه بدون ضوابط شهری و پدافند عامل ساخته و به هم متصل شده اند. آبراهه ها با ساخت و سازها مسدود شدن. که در چند نقطه از شهر هنگام بارندگی در خیابان‌ها رودخانه راه می‌افتد که هر لحظه امکان وقوع حادثه دلخراشی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در خصوص آبشار یاسوج و اماکن مذهبی باید ادارات  و سازمان‌های مربوطه ورود کنند که متاسفانه ترک فعل می کنند، از استاندار محترم انتظار تشکیل شورای عالی قرآن استان را داریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین