کد خبر: ۲۲۶۷۷
تاریخ انتشار:۱۲:۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: ارتش اسرائیل خانه یاسر عرفات رهبر و رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه را ویران کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
فارس: وزارت فرهنگ فلسطین شب گذشته اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه یاسر عرفات رهبر فلسطینی و رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه را تخریب کرده است.براساس گزارش رویترز، «عاطف ابوسیف»، وزیر فرهنگ فلسطین، در بیانیه‌ای گفت: «هدف قرار دادن و تخریب اقامتگاه شهید یاسر عرفات، رهبر فلسطین در غزه توسط اشغالگران، ادامه تهاجم بی‌امان اسرائیل است».ابوسیف تاکید کرد که «هدف اسرائیل از بین بردن نمادهای یکپارچگی و مبارزات مردم فلسطین است».یاسر عرفات بین سالهای 1995 تا 2001 در این خانه در غزه اقامت داشته است. تصاویر منتشر شده حجم گسترده تخریب این خانه که یک نماد در مبارزات فلسطینیها است را نشان می‌دهد.

حملات اسرائیل به غزه در حالی وارد صد و چهل و یکمین روز خود شده است که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین تا کنون بیش از 29 هزار نفر، اغلب زن و کودک، در این حملات به شهادت رسیده‌اند.یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین در سال 2004 میلادی در سن 75 سالگی و پس از شدت گرفتن بیماری ناگهانی‌اش در بیمارستانی در پاریس درگذشت. بسیاری مرگ عرفات را مشکوک می‌دانند و دادستانی فرانسه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

برچسب ها: یاسر عرفات ، اسرائیل
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین