تاریخ انتشار:۱۹:۳۱ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و راه‌اندازی سامانه الکترونیک صدور پروانه‌ کسب کشاورزی در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، علی بخش شجاعی در نشست با اعضای نظام صنفی کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، با بیان این نکته که نظام صنفی کشاورزی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تشکلهای بخش کشاورزی است، گفت: سامانه بهره‌برداران کشاورزی (سبک) در تمام شهرستان‌های استان فعال شده و آماده صدور پروانه کسب برای بهره‌برداران تمام زیربخش‌های کشاورزی از جمله باغبانی، زراعت، دام و طیور، زنبورداری، آبزی‌پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و... است.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقدمات اتصال سامانه «سبک» به درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار انجام شده و در این صورت بهره‌برداران تنها با ارائه کدملی خود و بدون مستندات کاغذی می‌توانند از مزایای استفاده از آن بهرمند شوند.

شجاعی‌نژاد معافیت مالیاتی، مشارکت ۸۰ درصدی بخش دولتی در بیمه تامین اجتماعی، نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، معرفی کد QR ثبت شده محصولات کشاورزی به تمام نقاط کشور، نظارت بر ماشین‌آلات کشاورزی، از بین بردن واسطه‌ها و دلالان، احقاق حق و حقوق تولیدکنندگان و بهره‌برداران و همچنین خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را از جمله مزایای صدور پروانه کسب کشاورزی برشمرد.

راه‌اندازی سامانه الکترونیک صدور پروانه‌ کسب های کشاورزی
وی در ادامه با تاکید بر تشکیل اتحادیه‌های تخصصی در شهرستان‌ها تا پایان سال جاری گفت: دو شهرستان بویراحمد و دنا در زمینه صدور پروانه کسب کشاورزی نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشتاز بوده و در مجموع با صدور ۹۳۵ پروانه از یک هزار و ۲۶۹ درخواست ثبت شده در سامانه همچنان جای کار بسیاری وجود دارد.
در ادامه این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پوپایی بخش کشاورزی زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان بخش دولتی خود تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده بوده و در فرایند برنامه‌ریزی و ارزشیابی مشارکت کنند.
محمد امیری با بیان این موضوع که صنوف بخش کشاورزی جدا از جهاد نیستند، افزود: با تقویت صنوف کشاورزی، جهاد نیز اهدافش را بهتر، سریعتر و اثربخش تر دنبال خواهد کرد.
وی افزود: لازم است با ایجاد مشوق‌هایی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و دیگر اقدامات موثر در ترغیب آنان به سوی دریافت پروانه کسب کشاورزی تلاش شود.
در این نشست تعاملی که به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نمایندگانی از استانداری، اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره کار و امور اجتماعی، مدیران جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان‌ها برگزار شد، حاضرین ضمن ارائه آمار عملکرد خود در زمینه صدور پروانه کسب کشاورزی، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای بهبود روند کار و ترغیب بهره‌برداران به این امر پرداختند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین