تاریخ انتشار:۱۹:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: به همت سازمان بسیج دانشجویی و مراکز آموزشی کهگیلویه وبویراحمد۳۲۰ دختر دانشگاههای استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، جانشین فرماندهی سپاه فتح استان به نعمت دفاع مقدس برای کشور اشاره کرد و گفت امام راحل فرمودند جنگ یک نعمت است و مثال این را دریادار شمخانی که تا چند وقت پیش در شورای امنیت ملی حضور داشت گفتند که در جنگ برای ملت ایران یک نعمت بود.
سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مثنوی به ذکر مثالی از دریا دار شمخانی اشاره داشت وگفت:دریادار شمخانی در خاطرات خود گفته است، حداکثر قدرت و دانش ما در مدیریت جنگ تولید تیر کلاشنیگف بود ولی امروز می‌بینیم به‌ واسطه همان فرهنگ در صنعت موشکی، و قدرت منطقه ای و حتی ساخت پهبادهای نظامی حرف اول را میزنیم که اینها همه مدیون همان رویکرد خودباور است.
جانشین سپاه فتح استان خاطرنشان کرد:امروز کسانی که در صنعت موشکی برای دفاع از کیان اسلامی تلاش میکنند،همان فرماندهان دفاع مقدس هستند که با الگوگیری از باورهای دفاع مقدس جهان سلطه و استکبار را سر جای خود نشانده اند.
مثنوی اذعان کرد: خودباوری در جنگ باعث شد که امروز  از ساخت گلوله کلاشنیگف و آرپی چی به ساخت موشک های سونیک و نقطه زن دقیق دست یابیم.
وی در ادامه به اعزام دانشجویان از سراسر استان به کربلای ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروز شما این افتخار رادارید که زائر شهدا هستید، ما در همین استان شهدایی داشتیم که فکر تولید موشک را برای اولین بار به دانشگاه آوردند.
جانشین سپاه فتح به نقش دلاوران صنعت فضایی و موشکی ایران اشاره کرد و افزود:ما دانشجویانی از نسل شما را داشته ایم که هم در فضاهای علمی موثر بوده اند و در عرصه دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند.
مثنوی به نقش شهید طیب شهید هم استانی در مبارزه با طاغوت و نقش آفرینی این شهید عزیز در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز همه ایران اسلامی شهید طیب را با کلیدواژه از فلوریدا تا فتح المبین می شناسند،شهید هدایت الله طیب را بسیاری از همرزمانش به نام چمران کهگیلویه وبویراحمد می شناسند و از این شهید بزرگ یاد می کنند.
وی عنوان کرد: شهید طیب یکی از مؤسسین جریانات دانشجویی در دوران شکل‌گیری انقلاب در دانشگاههای ایالت فلوریدا در آمریکا بود، مهندسی کشاورزی می‌خواهند و مؤلفه‌های انقلاب را به‌واسطه اندک دانشجویان انقلابی پیش از انقلاب در آن دانشگاه فریاد زد و مسیر انقلاب را برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه فلوریدا بودند روشن کرد.
جانشین سپاه فتح استان گفت: شهیدطیب تریبون امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در دانشگاه فلوریدا بود، اولین کسی که جرأت کرد در سرزمین کفر پرچم آمریکا را به آتش بکشد و آن حرکت بزرگ دانشجویی را شکل بدهد، شهید طیب بود.
وی افزود: این شهید والامقام در دهدشت در دل همین استان و از دامن‌پاک مادران همین سرزمین رشد پیدا کرد و شد شهید طیب، این شهید بزرگوار از فلوریدا که آمد مستقیماً به فتح المبین رفت.
مثنوی تصریح کرد: وقتی از این دانشجو و این رزمنده و دلداده امام می‌پرسند چرا در آمریکا در حال تحصیل هستید، می‌گوید،من ندای انقلابی امام را بیخ گوش شیطان بزرگ فریاد می‌زنم به همین خاطر اینجا ایستاده‌ام.
مثنوی بیان داشت: وقتی شهید طیب به جبهه آمد از وی می‌پرسند چرا این فرصت علمی را رها می‌کنید، می گوید ندای امام وقتی بلند شود و من بشنوم و لبیک نگویم مسلمان نیستم.
وی خاطرنشان کرد: این‌ها اسوه‌های انقلاب اسلامی هستند و شما مهمان این شهدای عزیز هستید و امیدوارم از این توفیقی که برای شما حاصل‌شده است بهره ببرید.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگلیلویه وبویراحمد در این برنامه بیان داشت: در راستای آشنایی نسل جوان به‌ویژه دانشجویان با شهدا که قهرمانان واقعی کشور هستند،اعزام دانشجویان استان در قلب راهیان نور را به مناطق عملیاتی جنوب را آغاز کرده ایم.
سعادت صالحی نیا خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی سپاه فتح با همکاری مراکز آموزش عالی استان اقدام اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کرد است.
وی بیان داشت: تا پایان امسال نزدیک ۲ هزار دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه‌های استان به مناطق عملیات جنوب کشور در استان خوزستان اعزام خواهند شد.
مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: این کاروان دومین کاروان راهیان نور دانشجویی است که شامل ۳۲۰ دانشجوی دختر از دانشگاه‌های دولتی و لوم پزشکی بوده که از یادمان‌های مختلف ازجمله فتح المبین، فکه، شلمچه، هویزه، طلاییه و القمه بازدید خواهند کرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین