تاریخ انتشار:۲۰:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
گفت‌وگو با نویسنده‌ «مرد میدان»؛
عصر دنا: نویسنده کتاب «مرد میدان» گفت: با خواب عجیبی که در شب شهادت سردار قاسم سلیمانی دیدم تصمیم به نگارش کتابی در وصف او کردم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید جلال الدین غریبی کریک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، خاطرنشان کرد: شاید باورش برای همه سخت باشد که نویسنده ۱۱ جلد کتاب در خصوص کامپیوتر و مدرس این رشته در دانشگاه کتاب یازدهم خود را بدون هیچ گونه پیش زمینه و تنها با دیدن یک خواب در وصف سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بنویسد.

وی ادامه داد: شب‌ها به علت مشغله کاری و پژوهش دیر به خواب می‌روم اما شب شهادت سردار سلیمانی، با وجود اینکه کارهای ناتمام زیادی داشتم و باید آنها را به پایان رساندم اما پلک‌هایم سنگینی می‌کرد و به خواب رفتم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آن‌شب خواب عجیبی دیدم که سرآغاز تصمیم بزرگم برای نوشتن کتاب مرد میدان شد.

این مدرس دانشگاه افزود: فردا صبح با صدای گریه خواهر خانمم که آن شب منزل ما بود از خواب بیدار شدم. شبکه‌های تلویزیون در حال پخش خبر شهادت سردار بودند و من تازه از شهادت سردار بزرگ اسلام باخبر می‌شدم.

نویسنده کتاب مرد میدان گفت: در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم که منتظر انتقام سخت ایران به دلیل از دست دادن سرداری بزرگ بودیم به خواب رفتم و باز هم همان خواب گذشته را دیدم.

غریبی کریک اظهار داشت: آن شب تصمیم به نوشتن کتاب «مرد میدان» گرفتم، نوشتن این کتاب گاهی برای من خیلی سخت می‌شد و می‌خواستم از ادامه آن منصرف شوم اما به لطف خدا و کمک‌های پدرم توانستم این کتاب را به سرانجام برسانم.

روایت‌های بیان شده پیرامون خاطرات و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی

این مدرس دانشگاه به توصیف کتاب پرداخت و گفت: کتاب «مرد میدان» به روایت‌های بیان شده درباره خاطرات و رشادت‌های شهید والا مقام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد.

وی ادامه داد: محتوای کتاب حاوی خاطرات دوستان و همرزمان این شهید از دوران نوجوانی، جوانی و همچنین درباره رخدادهای شگفت انگیز از دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مبارزه با اشرار، حضور در سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی تا مبارزه با گروه تکفیری داعش در سوریه، عراق، لبنان، افغانستان است.

غریبی کریک به نوشتن کتاب مرد میدان در طی ۶ ماه تحقیق و پژوهش مداوم به همراه پدرش اشاره کرد و گفت: چالش و مشکلات زیادی سپری شد تا این کتاب به سرانجام رسید از زمان نگارش کتاب تاکنون از طرف هیچ شخص و نهادی حمایتی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: تصاویر و ویدیوهای موجود در اینترنت که شامل خاطرات، دلاوری‌ها و رشادت‌های این شهید والامقام بود و در برنامه‌های تلویزیونی ضبط و پخش شده بودند را دانلود، مطالعه و مورد استفاده قرار دادیم.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشتر دوستان، همرزمان و همکاران حاج قاسم افرادی نظامی و در سطح عالی رتبه کشور هستند، دسترسی و صحبت با آن‌ها از همه لحاظ خصوصاً از لحاظ امنیتی کاری دشوار، زمان‌بر و طاقت فرسا می‌باشد، به همین علت تمام مطالب و محتوای این کتاب از فضای وب استخراج شده است.

غریبی کریک به سفر خود به کرمان اشاره کرد و ادامه داد: قصد داشتم در کرمان از نزدیک با دوستان و همرزمان سردار سلیمانی به گفت‌وگو بپردازم تا بتوانم از طریق مطالب و خاطرات نقل شده توسط آنها کتاب مرد میدان را جمع بندی کنم اما موفق به انجام این کار نشدم.

وی بیشترین و بهترین دلگرمی یک نویسنده را حمایت‌های مسئولان دانست و گفت: برخی از مسئولان در جلسات اول از همه با یاد شهدا و حاج قاسم سخنان خود را آغاز می‌کنند و می‌گویند که همه ما مانند قاسم زندگی کنیم و نسل جوان را نیز با این سردار بزرگ آشنا کنیم.

چاپ با کتاب با هزینه شخصی صورت گرفت

غریبی کریک افزود: با وجود تلاش و رایزنی‌های زیاد در استان هیچ نهاد، سازمان و مسئولی حتی در حد شعار هم حمایت نکردند و تمام هزینه‌های مربوط به مجوز چاپ، چاپ کتاب و… را با هزینه شخصی پرداخت کردم.

وی با تاکید بر حمایت دانشگاه فنی و حرف‌های استان در رونمایی کتاب «مرد میدان» بیان کرد: کتابی که در استان حاضر به رونمایی از آن نبودند در تهران و با حضور وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری رونمایی شد؛ زیرا آن‌ها جدا از هر نوع عقیده و نگرشی به حاج قاسم نگاه می‌کنند.

غریبی کریک عنوان کرد: در میان کتاب‌های که تاکنون در وصف شهید سلیمانی نوشته‌اند هیچ کتابی به این صورت از کودکی تا شهادت حاج قاسم را به تصویر نکشیده است.

نویسنده کتاب مرد میدان گفت: همه با خواندن این کتاب خواندنی و جذاب منقلب می‌شوند زیرا این کتاب به خاطراتی پرداخته که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

به گزارش ایبنا، سیدجلال الدین غریبی کریک نیز تاکنون ۱۰ کتاب در حوزه‌ی کامپیوتر به چاپ رسانده و هشت کتاب دیگر او در حال دریافت مجوز چاپ هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین