تاریخ انتشار:۱۶:۳۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبت جهانی تالاب برم الوان بهمئی افتخاری ملی و بین المللی برای استان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از کسب افتخار بین المللی دیگری برای محیط زیست استان در حوزه تالاب خبر داد.

اسلام جاودان خرد افزود: با تلاش‌های فراوانی که توسط گروه مدیریتی استان و سازمان صورت گرفت خوشبختانه تالاب برم الوان بهمئی در کنوانسیون رامسر ثبت بین المللی شد.
وی ضمن تبریک این افتخار بین المللی به مردم طبیعت دوست شهرستان بهمئی، محیط زیست استان و کشور ادامه داد: ثبت جهانی این تالاب زمینه را برای دریافت کمک‌های بین المللی به تالاب فراهم می‌سازد.
جاودان خرد گفت: کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها به ویژه در راستای فراهم کردن زیستگاهی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تاکید می‌کند و افزایش نگرش‌ها در تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در بر می‌گیرد و تالاب‌ها را در زمره اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.
شهر رامسر در شمال ایران خاستگاه یکی از پیشرفته‌ترین کنوانسیون‌های محیط زیستی جهان به نام کنوانسیون رامسر است.
این معاهده بین المللی سال ١۹۷١ میلادی (۱۳۴۹خورشیدی) با حضور روسای محیط‌زیست ١۸ کشور و مسوولان برخی نهاد‌های بین‌المللی از جمله فائو، یونسکو، اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و صندوق جهانی طبیعت (WWF) در شهر رامسر شکل گرفت.
اکنون این پیمان ۲ هزار و ۴۱۲ مکان به وسعت بیش از ۲۵۴ هزار هکتار در ۱۷۱ کشور را پوشش می‌دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین