تاریخ انتشار:۱۶:۲۸ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اسکن تمام بدن استخوان با تزریق داروی پرتوزا برای اولین بار در در مرکز پزشکی هسته ای یاسوج انجام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: سعید جاودان سیرت روز یکشنبه در این باره اظهار کرد: این اسکن (تمام بدن استخوان) به منظور تشخیص انواع تومورهای خوش خیم و بدخیم با منشا استخوان، عفونت ها، التهاب و بررسی درگیری استخوان ثانویه به تومورهای دیگر در این مرکز صورت می گیرد.

همچنین این نوع اسکن در تشخیص ضایعات خوش خیم همچون بیماریهای عروقی و متابولیک استخوان و صدمات ورزشی و بویژه بررسی متاستازهای استخوانی کاربرد دارد.

وی افزود: نتیجه اسکن با کیفیت مطلوب و استاندارد زیر نظر کارشناس شرکت زیمنس مورد تایید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در مرکز پزشکی هسته ای دانشگاه واقع در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انواع اسکن هسته ای شامل اسکن های قلب، استخوان، تیرویید، پاراتیرویید، مغز، کلیه، کبد و کیسه صفرا و موارد دیگر بر اساس پروتکل های استاندارد با پایین ترین اشعه ممکن و با حفظ کیفیت در تصویربرداری صورت می پذیرد.

متخصص پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تاکید کرد: با توجه به آماده بودن فضای فیزیکی فاز درمان مرکز پس از تجهیز شدن، این فاز هم برای ارائه خدمت به مردم شریف استان آمادگی خواهد داشت که در فاز درمان این مرکز، درمان بیماران مبتلا به سرطان تیروئید، درمان سرطان پروستات گسترده و همچنین تسکین درد بیماران مبتلا به انواع سرطان ها انجام خواهد شد.

لهراسب رستمی عنوان کرد: مرکز پزشکی هسته ای به صورت دو شیفت صبح و عصر با تمام توان با تعرفه دولتی فعال است و ارائه خدمت می کند.

وی ادامه داد: در این هفته بیماران جهت انجام تصویربرداری باید با نسخه ثبت شده پزشک متخصص جهت دریافت نوبت به صورت حضوری به مرکز پزشکی هسته ای واقع در بیمارستان امام سجاد(ع) مراجعه کنند تا برنامه ریزی شایسته جهت رعایت حقوق بیماران ارجمند انجام شود.

متخصص پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: پذیرش نوبت در این هفته در شیفت صبح ( ساعات اداری ) خواهد بود اما انجام اسکن در ابتدای هفته بعد در دو شیفت کاری صبح و عصر در مرکز پزشکی هسته ای انجام می شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی تلفنی قبلی، اطلاع رسانی جهت حضور بیماران و انجام اسکن آنها در ابتدای هفته آینده صورت خواهد گرفت.

وی افزود: مرکز پزشکی هسته ای استان با تجهیزات به روز دنیا و با پرسنلی مجرب، آگاه و کارآزموده آماده ارائه خدمت به بیماران نیازمند و مردم استان است.

سالانه حدود ۸۰۰ تا یک هزار بیمار به تعداد بیماران سرطانی استان اضافه می شود که تشخیص و درمان به موقع نقش بسیار مهمی در زندگی بیماران سرطانی دارد.

طبق آمارهای منتشر شده، ۶ هزار بیمار سرطانی این استان از نبود مرکز پرتودرمانی یا رادیوتراپی رنج می برند، بیماران سرطانی کهگیلویه و بویراحمد به همین دلیل به استان های همجوار مراجعه کرده و هزینه های زیادی را صرف می کنند.

سرطان تیروئید، پوست، معده، کولورکتال( روده بزرگ)، پستان و پروستات شایعترین سرطان‌ها در استان است که سرطان تیروئید، معده و پوست در استان از استانداردهای کشوری بالاتر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین