تاریخ انتشار:۱۶:۱۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی میز گرد تخصصی نماز، با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شنبه چهاردهم بهمن ماه به صورت زنده در شبکه استانی دنا به روی آنتن رفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی  میز گرد تخصصی نماز، با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شنبه چهاردهم بهمن ماه به صورت زنده در شبکه استانی دنا به روی آنتن رفت.

این برنامه زنده تلویزیونی پیرامون نماز واهمیت آن در جامعه با حضور حجت الاسلام رضا قاسمی مدیر ستاد اقامه نماز و حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز ضمن گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر و ماه رجب، گفت: نماز از سه منظر عبادی، سیاسی و اجتماعی  باید مورد بررسی قرار گیرد که منظر سیاسی آن امروزه خیلی از آسیب های اجتماعی در جامعه بوجود آورده و رفع این آسیب های اجتماعی و بزهکاری هایی که در جامعه است بر طرف نمی شود مگر با نماز، لذا حاکمیت وهمه جامعه باید تلاش کنند برای توسعه وترویج نماز و این نماز است که می تواند جامعه را به سعادت ورستگاری برساند و بهترین جایی که امروزه برای نماز باید تلاش کنیم نسل نو، جوانان ونوجوانان است .

وی با اشاره به اهداف مهم واساسی سند تحول ستاد اقامه نمازاستان در دستگاه های اجرایی گفت:  در سند تحول وظایف همه دستگاه ها مشخص شده یعنی هر دستگاه متناسب با آن مأموریت ووظایفی که دارد باید در ترویج فرهنگ نماز نقش داشته باشد وباید در فعالیتهای خود پیوست نماز داشته و اگر دستگاه های فرهنگی، آموزشی  و خدماتی پیوست نماز داشته باشند نماز رونق خوبی در سطح جامعه پیدا می کند.

رئیس ائمه جمعه استان با اشاره به نقش نماز محوری آموزش وپرورش در توسعه وترویج نماز گفت: ما در آموزش وپرورش با قشر جوانان ونوجوانان روبرو هستیم وآینده کشور بدست  همین قشر است ودر بین معارف دینی هیج کدام بیشتر از نماز نمی تواند تأثیر گزار باشد.

حجت الالسلام عبودی افزود: نماز یک عبادت مستمر ودائمی است یعنی ما از زمانی که به سن تکلیف می رسیم تا وقتی که جان دهیم واز دنیا برویم نماز یک تکلیف شرعی است که اگر نماز در بین جوانان ونوجوانان ما جا بیفتد قطعأ جوانان ما ر ا  از وسوسه های دشمنان که برایشان ایجاد می کنند نجات می دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین