کد خبر: ۲۲۵۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
گزارش ویژه «عصر دنا»؛
عصر دنا: شور و شوق وصف‌ناپذیر مردم کهگیلویه و بویراحمد برای خلق حماسه یازدهم اسفندماه از مدت‌ها قبل برگزاری انتخابات آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- طیبه سادات سعادتی نیک: انتخابات تجلی‌گاه وحدت مردم با نظام و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت کشور و نیز عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها و سیاست‌های استکبار و دشمنان اسلام توسط مردم آگاه و بصیر است.

چشم دشمنان انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به رأی مردم برای مشارکت در انتخابات یازدهم اسفند ماه است.

دشمنان نظام اسلامی سال‌هاست از هر حربه و ترفندی برای کاهش مشارکت و دلسرد نمودن مردم بهره می‌گیرند تا با جلوگیری از حضور حداکثری به نقشه‌های شوم خود برسند در آستانه انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی نیز دسیسه‌های ضد انقلاب از سر گرفته شده غافل از اینکه مردم با بصیرت دینی و بینش سیاسی در این عرصه هم حضور پرشور و حماسی خواهند داشت و به بدخواهان ثابت خواهند کرد این بار هم آرزوی قهر مردم با نظام را به گور خواهند برد.

مردم فهیم ایران اسلامی به خوبی می‌دانند حساب عملکرد ضعیف مسئولین از نظام جداست و اجازه سوء استفاده دشمن را از افکار عمومی نمی‌دهند. میدان را برای مخالفان بیرونی و درونی نظام خالی نکرده و مصمم‌تر از همیشه صحنه‌دار سیاسی کشور می‌شوند.

با وجود عملیات سنگین ضد انقلاب و همراهی عوامل داخلی آنها برای کاهش مشارکت در انتخابات و دسلرد شدن مردم نسبت به انقلاب اما حرکت دینی و ملی مردم با شتاب در حال انجام است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه حضور حداکثری در انتخابات دارد این روزها در هر کوی و برزن شاهد جنب و جوش و تحرکات انتخاباتی هستیم.

این  شورِ حماسی| باطل السحر حسودان

راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی کاندیداها از مدت‌ها قبل آغاز شده و جشن و سرور در این همایش‌ها شیرینی دهه پر فروغ فجر را دو چندان کرده است.

هواداران نامزدهای انتخاباتی در حالی پرشور به استقابل انتخابات رفته‌اند که تا آغاز زمان قانونی تبلیغات حداقل یک ماه دیگر فرصت هست. با این حال شورآفرینی مردم حکایت از استقبال برای جشن سیاسی 11 اسفند دارد.

ابتکار جدید برای تبلیغات کاندیدا

علاوه بر تجمعات و نشست‌های خانوادگی کاندیدا، برای نخستین بار صدا و سیما در راستای گرم شدن تنور انتخابات برای محقق شدن چهار راهبرد مشارکت، رقابت،امنیت، سلامت و کانال‌هایی برای معرفی نامزدها راه‌اندازی کرده است؛ این در حالی است که قبلا استفاده از بستر صدا و سیما برای تبلیغات انتخابات ممنوع بود.

عده‌ای بر این باورند تبلیغات زود هنگام خارج از چارچوب قانون بوده و باید متوقف شود برخی هم شور انتخاباتی را لازم دانسته و می‌گویند جلوی شورآفرینی مردم را نباید گرفت.

لیدرهای نامزدها شب و روز ندارند، آنها برای جلب رأی مردم به هر دری می‌زنند و در پی کسب نظر اقشار مردم برای کاندیدای خود هستند.

کهگیلویه و بویراحمد این روزها به شدت انتخاباتی است در هر محفل و مجلسی از مراسمات فاتحه‌خوانی تا شادی صحبت و تحلیل انتخاباتی است.

برخی کاندیدای خود را انتخاب کرده و در نشست‌های هم اندیشی و دورهمی‌ها حضور فعال دارد عده‌ای هم تا اعلام برنامه‌ها و بررسی وعده‌ها صبر می‌کنند.

در این میان رسیدگی به درخواست‌های مردمی در اولویت نامزدها قرار دارد، آنها در تلاش هستند به هر روش ممکن خانواده، گروه یا طایفه‌ای را راضی نگه دارند و به آقنها وعده‌هایی می‌دهند.

بدعت‌هایی که باید برچیده شود

با وجود شور حماسی برای انتخابات پیش‌رو اما رواج بدعت‌ها در تبیلغات با نقدهایی همراه است؛ از  قومگرایی تا تخریب و تهمت در نشست‌ها ،حضور در مراسمات ختم و ایجاد مزاحمت برای مردم، روی آوردن به التماس و قرآن برای جلب رأی و وعده‌هایی که عملی شدن آن از هیأت دولت هم کارساز نیست آسیب‌هایی است که تبلیغات انتخابات در استان را به حاشیه برده و امنیت انتخابات را در معرض تهدید قرار داده است.

موضوعی که بارها مورد تذکر جدی نماینده ولی فقیه در استان و هشدار از تریبون نماز جمعه دهدشت شده و نامزدها را به دوری از بدعت‌ها دعوت می‌کنند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه مسئله انتخابات یک مسئله حیاتی است،بیان کرد: مردم باید در قبال پیشرفت و توسعه کشور و استقلال و تمامیت ارضی حساس باشند و اگر مردم در صحنه نباشند که برای سرنوشت خود تصمیم گیری کند، دشمنان برای آنها تصمیم خواهند گرفت.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه قهر با صندوق و انتخابات مسئله خطرناکی است که نباید رخ دهد، گفت: دشمن تلاش‌های زیادی کرده که مردم با صندوق رای و انتخابات قهر کنند و در صحنه انتخابات حضور نداشته باشند.

وی بیان کرد: این همه پیشرفت و افتخار که در سایه حکومت اسلامی نصیب کشور ما شده کم‌نظیر است، دشمن در حال توطئه و دسیسه برای کم رنگ نشان دادن این افتخارات است که می‌طلبد آگاه‌سازی لازم انجام شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان از جامعه دانشگاهی و ائمه جمعه و جماعت خواست برای بیان خدمات انقلاب پای کار باشند

این  شورِ حماسی| باطل السحر حسودان
وی از برگزاری مناظره میان نامزد‌های انتخاباتی توسط صدا و سیما استقبال کرد و گفت: مناظره‌ها باید علمی و منطقی باشد، نباید تبلیغات منجر به درگیری و تندی‌های غیرمنطقی و غیراخلاقی شود، توصیه می‌کنم نامزد‌های انتخاباتی برنامه ارائه دهند و در چارچوب وظایف صحبت کنند و از پرداختن به حواشی و تخریب دیگر چهره‌های انتخاباتی خودداری کنند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی گفت: با بداخلاقی‌های انتخاباتی و کسانی که دنبال تخریب کاندیدا و بر هم زدن آرامش و آسایش مردم هستند برخورد شود و در همین خصوص جلساتی با نامزد‌های انتخاباتی برگزار شود.

آیت‌الله حسینی به مردم توصیه کرد که براساس شایستگی علمی و اخلاقی و طبق برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی با اشاره به انتخاب طایفه‌ای و قبیله‌ای گفت: صله رحم خوب است، اما در میدان انتخابات، صله رحم جایی ندارد و شایستگی‌ها مقدم بر صله رحم است.

خانه‌گردی برای جلب رأی، ایجاد مزاحمت برای مردم است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از برخی رفتار‌های نامزد‌های برای جمع آوری آراء انتقاد کرد و گفت: برخی نامزد‌های انتخاباتی به خانه مردم رفته و از آنان می‌خواهند که به آنها رای بدهند این کار نامزد‌ها بسیار بد است، بگذاریم مردم آزادانه و براساس برنامه‌هایی که نامزد‌های ارائه می‌دهند و شایسته سالاری انتخاب کنند..

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر مردم را به رعایت تقوای سیاسی دعوت کرد و گفت: در انتخابات و انتخاب افراد دقت کنید آبروی افراد را نبرید تهمت نزنید اینها مسلمان‌اند در جامعه حق زندگی دارند در این فضای بی در و پیکر مجازی در این گعده‌های خصوصی آتش را برای خودتان نخرید.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: آن جوانی که بخاطر بی‌تقوایی سیاسی ما در رأی دادن بیکار می‌شود آن دختری که به خاطر انتخاب‌های ما جهیزیه ندارد ما در آه و افسوس و گناهشان شریک هستیم،نماینده ای که انتخاب می کنیم نماینده همه ملت ایران است.

وی در تبیین آسیب‌های تبلیغات انتخاباتی در استان بیان کرد: مهمترین آسیب انتخابات دراستان قومگرایی است امروز برخی از آقایان کاندیدا دست به جاهلیت مدرن زده‌اند مردم را تشویق به قومگرایی و تنفر اجتماعی و مسائل قومی قبیله‌ای که شکاف ایجاد می‌کند کرده‌اند گسل های امنیتی و اجتماعی ایجاد کرده اند این کار اشتباه است.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: با ترویج قومگرایی مسیر انتخاب را منحرف نکنید بگذارید مردم آزاد باشند با فشارهای متعدد و خانه‌گردی آسایش مردم را نگیرید اگر برنامه دارید از رسانه مطرح کنید به مردم بگویید چرا به سمت قومگرایی مذموم می‌روید که کانون خانواده‌ها را به خطر انداخته است.

امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در فضای مجازی خبر از پیوستن ایل و طایفه به فلان کاندیدا می‌دهند، افزود: این خجالت آور است، قومگرایی در انتخابات توهین به شعور و بلوغ سیاسی مردم است.

آسیب تقویت قومگرایی در تبلیغات انتخابات

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خطاب به نخبگان، روحانیت و اساتید گفت:شما چرا پیشقدم می‌شوید؟ چرا مسئله قومگرایی را تقویت می‌کنید وهمراه می شوید؟به برنامه رأی دهید نه به طایفه با چشم باز انتخاب کنید این دامن زدن نگران کننده است وی از مردم خواست به جای دامن زدن به قومیت به برنامه نامزدها رأی دهند.

امام جمعه دهدشت گفت: این روند قومگرایی نخبگان را از صحنه خارج می کند تصمیم گیری کلان نمی‌تواند بشود ما نماینده‌ای می‌خواهیم که ظرفیت های مجلس را بداند واقعیت های کشور را بداند.

وی با بیان اینکه برخی آقایان وعده‌هایی می‌دهند که آقای رئیسی هم در توانش نیست حل کند، ادامه داد: این آسیب است افراد شایسته و توانمند را کنار می زند و مصایب ایحاد می‌کند.

این  شورِ حماسی| باطل السحر حسودان

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد :برخی لیدرهای کاندیداها اپوزیسیون شدند و حمله می کنند! شما چرا هجمه می کنید؟ باعث و بانی شما هستید تنورگردان شماها هستید شما چرا مراقبت نمی‌کنید این شما بودید که مردم با رو زدن شما به فلانی رأی دادند امروز نقش اپوزیسون بازی می‌کنید. جمهوری اسلامی مظلوم است که در برابر اینها خویشتنداری می‌کند.

سید علی احمدزاده با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: دشمن از همه ظرفیت خود برای ایجادد  یأس و نا امیدی در جامعه بهره گرفته است و سعی دارد مسئولین را از خدمات‌رسانی به مردم باز دارد تا از انتخابات دور شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دو قطبی سازی سیاسی و اجتماعی کار دشمنان است اشاره کرد و افزود: دشمن به دو شیوه دو قطبی سازی مردم با حاکمیت یا دو قطبی مردم در مقابل مردم فعال است که توصیه می‌شود همه تریبون‌داران مراقب این موضوع باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند. 

احمدزاده با تاکید بر اینکه داوطلبان نباید به‌گونه‌ای رفتار کنند که مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهند، یادآور شد: این شیوه که فردی قبل از رای گیری خود را پیروز انتخابات بداند یا در صورت پیروز نشدن، عوامل برگزار کننده را به تخلف متهم کند، قطعا نادرست است و همه داوطلبان باید از از چنین رویه‌ای بپرهیزند.

وی عنوان کرد گاهی هم دشمن تلاش می کند مردم را در مقابل مردم قرار بدهد، همه نامزدها از ایجاد تقابل در بین مردم جدا خوداری کنند، در این خصوص هم داوطلبان و هم جریانات سیاسی مراقب باشند و افرادی که در این رابطه تقصیر یا قصور کنند مسئول و پاسخگو خواهند بود.

پیش‌داوری ناصواب در امر انتخابات ممنوع!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو قطبی سازی در جامعه را آسیب زا دانست و از همه کسانی که تایید شده‌اند درخواست کرد از پیش‌داوری‌های ناصواب در امر انتخابات پرهیز کنند.

احمدزاده عنوان کرد: همه مقدمات یک انتخابات سالم، پرشور و باشکوه با امنیت کامل در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و مردم تعیین می کنند که چه کسی پیروز انتخابات خواهد بود.

وی گفت از دست اندرکاران انتخابات می خواهم همه تلاش خود را برای سلامت، امنیت و ایجاد رقابت سالم در انتخابات انجام دهند، اطمینان بخشی و امیدآفرینی کنند، ضمن اینکه به همه کسانی که مرتبط با انتخابات هستند تاکید می کنم مردم را ناامید نکنند و آنها را مقابل هم و مقابل حاکمیت قرار ندهند و همه مراقب گفتار و رفتار خود باشند.

استاندار خاطرنشان کرد: استان به طور کامل آماده برگزاری انتخابات است، مردم هم آماده حضور باشکوه با مشارکت بالا در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هستند. 

احمدزاده ابراز داشت: آراء مردم حق الناس است و این مهم مورد توجه دست اندرکاران انتخابات بوده و خواهد بود و قطعا مسئولان حق الناس را رعایت خواهند کرد.

مجریان انتخابات جهت‌گیری نداشته باشند

 سید جواد هاشمی‌مهر از آمادگی همه جانبه برای برگزاری انتخابات اسفند ماه 1402 خبر داد و گفت: همه شرایط برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر بیطرفی کامل و عدم جهت‌گیری جناحی مجریان انتخابات بیان کرد: تأمین امنیت انتخابات و ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری رقابتی سالم و پرشور و همچنین تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شعب اخذ رأی در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به آموزش مجریان انتخابات در سطح استان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی هیأت‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی از پیش‌بینی 872 شعبه اخذ رأی در مناطق شهری، روستایی و عشایری خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد بارها ثابت شده که قانون فقط برای نوشتن در کتاب قانون است و یا به قولی قانون را برای شکستن وضع کردن، درحالیکه به آستانه انتخابات نزدیک میشویم نماینده کنونی با استفاده از ابزار قدرت تمام مسئولین ادارات دولتی خصوصاً فرمانداری و بخشداریها را به گونه ای گماشته که عملا گماشته نماینده فعلی باشند، درحالیکه به آقای هاشمی برای یک گردهمایی استقبال بارها تذکر داده شد و تهدید به مستندسازی برای رد صلاحیت شد، گماشتگان نماینده حتی از مناسبتهای ملی به صورت علنی برای تبلیغات نماینده سواستفاده میکنن و حتی از امکانات و کارمندان دولتی بالاجبار برای این همایش بهره بردند و متاسفانه قانونی برای نماینده اصطلاحا قانونگذار وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
به استاندار بگید خودت خواسته یا ناخواسته داری برای روشنفکر تبلیغ میکنی، آنوقت ادای برگزاری امتخابات عادلانه را میکنی.
مردم دیگر بهایی به گفته و شعار نمی دهند عمل را نگاه می کنند.
در عمل بیطرف باشید و مجری انتخابات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین