کد خبر: ۲۲۵۰۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۰۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: لطفاً در محافل سیاسی از اعتبار و نام دکتر شیرعلی خرامین استفاده سیاسی نکنید. همۀ این اسم که به همراه دانش و معلوماتش از نگاه جامعه شناختی، پارادایم فکری استان ما است، متعلق به شما نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- سید علی عباس محدث در یادداشتی نوشت: رزومه شما را هرچند قبلاً هم دیده بودم، اما با نگاه امروزم با هدف تصمیم شما که متفاوت از گذشته بود، مطالعه کردم. امروز در میان مقالات، ایده ها، اعتبارنامه‌های علمی، کتاب‌های تألیفی و کلاً هر جایی از رزومه را بررسی کردم، دنبال واقعیتی بودم که ندیدم. گذشتۀ سیاسی شما را مرور کردم. نقش اصلی تان در شکل گیری جریان اصول گرایی و اعتباری که برای کاندیدا‌های موفق و گاهی شکست خورده این جریان، در سطح استانی و کشوری داشتید را هم ارزیابی کردم. به اینکه در مناسبت‌های مختلف ملی و استانی، به عنوان تئوریسین این جریان، در متینگ‌های دانشگاهی و مردمی حاضر شده و گفتمان سیاسی نظام، امام و رهبری را تدوین می‌کردید، آن را هم مورد مداقه قرار دادم. دوباره برگشتم و رزومه شما، تعداد پایان نامه‌هایی را که مدیریت کرده بودید و حتی برخی را در سایت‌های علمی، پژوهشی جستجو کردم، سوابق مدیریتی و عملکرد‌های اجرایی تان را به دقت نگریستم و باز هم همان حقیقت گم شده ام را نیافتم.

صادقانه و از منظر کسی که جامعه شناسی خوانده ام، جسارت کرده و شما را هشدار می‌دهم و نصحیت می‌کنم.
اگر می‌خواهی شیرعلی خرامین فرزند علی را نابود بکنی، به من و ما‌ها هیچ ربطی ندارد. اگر قصد تحقیر و تضعیفش را داری، باز هم به من و ما‌ها صنمی نیست. اما اگر قرار باشد که دکتر خرامین، فرزند ایران، اندیشمند روانشناس و چهره ملی این مملکت را که تمام سرمایۀ فکری، سیاسی و اعتبار علمی استان ما بوده و راه روشنِ دانشگاه به سوی مردمی بینوا و مستمند که مغضوبِ سیاستمدارانِ بیسواد شده اند را خراب کنی، خرابت می‌کنم.

وقتی می‌بینم که مردم ما با آن همه دلاورمردی که فرزندان شان در ۸ سال دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی داشتند و این همه چهره علمی و دانشگاهی، چون شما که در پهن دشت ایران اسلامی سرافرازی می‌کنند، به دنبال رؤسای جمهور بیسواد، وزرای آویزان به نمایندگان و استانداران اجیر شده، کیلومتر‌ها می‌دوند و پشت درب اتاق شان منتظر پاراف‌های بی اساس می‌مانند، نمی‌گذارم، با نام دکتر خرامین بازی بشود.

وقتی با آن همه هجمه‌های داخلی و رسانه‌های بیگانه، بیش از ۱۸ میلیون نفر به آقای رئیسی رأی می‌دهند، ولی متأسفانه وزیری را انتخاب می‌کند که با وقاحت تمام و در حالی که سیب زمینی کیلویی ۴۰ هزار تومان است، می‌گوید با یک میلیون تومان اشتغال زایی می‌کند، و بعد از استعفای اجباری اش، در بزرگترین مرکز اقتصادی منصوبش می‌کند، نمی‌گذارم به نام دکتر خرامین احساسی برخورد بشود.

حالا که استاندار ما کسی می‌شود که بجای تعیین مدیران علمی و دانشگاهی، دربست گوش به فرمان نمایندگان قانون گریزی می‌شود که آبدارچی و راننده و معلم ابتدایی و سروان و بیکار را در سمت‌های فرماندار و مدیرکل منصوب می‌کند، نخواهم گذاشت از اعتبار دکتر خرامین سوءاستفاده بشود.

وقتی مدیر اجرایی استان، به جای تصمیم گیری و ارائه برنامه برای کاهش بیکاری، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، تکدی گری، کودکان کار، طلاق و ...، علاوه بر تصمیمات کشوری، برای استان ما هیچ ایده‌ای جز گریۀ مظلومانه و تن دادن به خواست نمایندگان ندارد، نمی‌گذارم نام دکتر خرامین را در این وااسفای مدیریت هزینه کنید.
وقتی کسانی از ائتلاف و اصلح می‌گویند که ایده‌های اصول گرایی را به ماندگاری استانداری که هیچ تحولی در ساختار‌های اجرایی استان نداشته و معاون سیاسی اش نیز کمترین هنری در اصلاح مدیریت سیاسی استان به غیر از خواست نمایندگان ندارد، شیرعلی خرامین را نمی‌دانم، ولی دکتر شیرعلی خرامین اصلحِ این بازار نیست و نمی‌گذارم در این عرصه تحقیر شود.

این سیاستی که می‌فرمایی به توانمندی قبرستان‌ها دوخته شده است، وصلۀ کسانی است که به جای ایده‌های علمی و اخلاقی و نظری، پشت تریبون‌های انتخاباتی فحش بدهند و دروغ بگویند و به حقایق و راستی ها، تهمت بزنند. من در رزومه شما این را ندیدم. واقعیت گم شده‌ای که دنبالش بودم و در جامعه امروز ما با سیاست عجین است و محور اساسی رأی آوری است، بی هنری است. در رزومه شما مطالبی وجود دارد که بیانگر آن است که می‌فهمید. درک علمی و سیاسی به حقیقت و واقعیت‌ها دارید. مدیون کسی به غیر از خدا و والدین و خودتان نیستید. نمی‌دانم چگونه فکر کردید که می‌توانید دردمند این جامعه باشید؟ چند درصد اساتید دانشگاهی همراه شما هستند؟ چند درصد نویسندگان کتاب و داستان و مقالات شما را همراهی می‌کنند؟ اون کسی که به شما گفته باید چند میلیارد هزینه کنید، درست می‌گفت. اون کسی که به شما گفته باید به جای دانشگاه، به قبرستان‌ها بروید، درست می‌گفت. اونی که به شما گفته بود رزومه را به مردم بویژه مدرک داران دانشگاهی نشان ندهید، حقیقت را گفته بود. چون رزومه علمی توهین به کسانی است که قرار است ما انتخاب کنیم.

سخن کوتاه می‌کنم، جناب آقای دکتر شیرعلی خرامین، استاد ارزشمندم.

لطفاً در محافل سیاسی از اعتبار و نام دکتر شیرعلی خرامین استفاده سیاسی نکنید. همۀ این اسم که به همراه دانش و معلوماتش از نگاه جامعه شناختی، پارادایم فکری استان ما است، متعلق به شما نیست. در جهان سوم، هنر سیاسی بودن، علمی نبودن است. مدرک داشتن با علمی بودن متفاوت است. دوباره علمی بودن با مدیریت، دنیایی فاصله دارد. عنوان و کرسی دانشگاهی داشتن، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. شما که متن سخنرانی بسیاری از کاندیدا‌های اصول گرایی قبل از این دوره را نوشتین، چرا فکر کردید که دانش و معلومات علمی دکتر شیرعلی خرامین در این آشفته بازار بی هنری و بداخلاقی هزینه کنید؟ در جلسات با رسانه، دانشگاهیان، بازاریان، ادارات، فرهنگیان و ...، از دانش و مدرک دانشگاهی و برنامه‌های علمی برای توسعه محوری و یا فهم بر قوانین و نقش نمایندگان در تصمیم گیری‌های کلان از شما می‌پرسند؟ از ایده‌های جامعه شناختی شما در مورد نقش طایفه و قوم و ایل و منطقه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، همگرایی و انسجام اجتماعی می‌پرسند یا از میزان آراء تان در طایفه و ایل و ...؟

 تمنای آخرم.

همین فردا صبح، بر اسب خردتان سوار شوید، به یکی از کلاس‌های دانشگاهی که هیچ کس به غیر از خودتان در آن نباشد بروید و ۴۵ دقیقه برای شیرعلی خرامین از زبان دکتر شیرعلی خرامین، پیرامون همسانی حقیقت نمایندگی با واقعیت نمایندگی در این استان سخن بگویید. علت بی توجهی و عدم درخواست بزرگان و تصمیم گیرندگان جریان اصول گرایی را از دکترشیرعلی خرامین در سنوات گذشته جهت حضور در رقابت‌های انتخاباتی را برای شیرعلی خرامین تحلیل کنید. عوامل بازدارنده و عدم رأی آوری دکتر شیرعلی خرامین به جای شیرعلی خرامین را برشمارید. علت موفقیت شیرعلی خرامین در مقابل دکتر شیرعلی خرامین را نیز بیان کنید.

خداوکیلی هر نتیجه‌ای که بدست آوردید، در رسانه‌های استان بیان کنید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عالی عالی احسنت
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
والا اگر گوش بگره نباید در این میدان حاضر شود و با ارای خیلی کمی که دارد با آبروی خودش بازی نکند چون محبوبیتی ندارد و نمی تواند آرا جمع کند .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کارشناس روانشناسی به چه درد مجلس می خورد و می خواهد چه کاری انجام دهد و در چه زمینه ای صاحب نظر است؟
پاسخ ها
میثم
| Bulgaria |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
آقای محترم ایشون به حق دارای مدرک دکتری هستن. بفرمایید چه ضرری به شما وارد میشه که بجای دکتر از واژه کارشناس استفاده می کنید؟؟
مدرک بقیه نامزد ها رو بفرمایید و اینکه در چه زمینه ای صاحب نظر هستن تا ماهم مطلع بشیم
ایشون دارای مدرک دکتری از دانشگاه ناتینگهام انگلستان هستن
همین موضوع نشون از تواناییشون داره البته اگر شما دنبال حقیقت باشی.
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
راست میگی مجلس ... و بی سواد میخواد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
آقای خرامین کیه قبلا کجا کار می کرد وزیر کدام وزارتخانه و یا مدیر کل کدام اداره کل بود ما هر چه سرچ کردم نتیجه ای یافت نشد
پاسخ ها
میثم
| Bulgaria |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با عرض سلام
اگر اشتباه نکنم فقط یک نامزد سابقه وزارتخونه داره
ک اونم بواسطه حضورش در نهادی بود که در اوایل تأسیس بدون در نظر گرفتن سطح سواد و مدرک علمی نیرو می‌گرفت
دکتر خرامین هر پستی مدیریتی ک داشتن بواسطه علم ( کارشناسی شیراز، ارشد تهران و دکتری از دانشگاه ناتینگهام انگلستان) و توانایی ایشون بوده. اون سرچی که شما زدی نتیجه ای که بهت میده فقط به یه نهاد وصل میشه.
واسه سرچ درباره دکتر خرامین بهتره تو گوگل اسکولار سرچ بزنید
گوگل اسکولار یه سرویس رایگان گوگل هست که واسه یافتن منابع علمی و تحقیقاتی ازش استفاده میشه این یعنی ایشون یه چهره علمی بین المللی هستن
تنهاترین سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با عرض سلام ایشون در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ریاست دانشگاه پیام نور استان بودند قرار نیست گوگل همه چی رو بیاد شما بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با عرض سلام
یکی دیگر از پست های مدیریتی ایشان ریاست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بود
برید و تحقیق کنید تا ببیند در دوره ریاست ایشان چه خدمات ارزشمندی به مردم و پرسنل شبکه بهداشت شده و همچنین به زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه سلامت پی ببرید.
اتفاقا در آن زمان بواسطه توان بالا و تغییرات چشمگیر در مجموعه تحت مدیریت و خدمات قابل لمسی که به مردم داشتن به عنوان مدیر نمونه کشوری معرفی شدن.
کدام نامزد انتخاباتی در دوره های مدیریت و کاری خود به این مهم دست پیدا کرده؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
چون سواد نداری که سرچ کنی
سمیه.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
سلام. ما نیاز به دکتر خرامین داریم .چون آسیب ها در جامعه ی ما زیاد است .ایشان با توجه به شناخت و علمش میتواند کمک موثری بکند. ولی چه می شود کرد که کسی گوشش بدهکار این حرف ها نیست! دنبال کارهای شخصی و پروژها های اسم در کن هستند نمایندگان ما.
مردم هم نگاه میکنند چه کسی سر زبان ها است.
بر اساس وجدان اگه بخواهیم رای بدیم باید به ایشون رای بدیم.‌
دکتری روان شناسی دارند.‌ خیلی خوب خواهد. توانست برای نسل ما، بچه های که تو سن پایین دچار اسیب های مختلف می شوند کاری بکنند.
انتخاب های ماست که آینده ما رو می سازند.‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به شخصیت علمی و پیشینه ایشان احترام گذاشته و عرض خداقوت داریم.
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
انصافاً در بین تمام کاندیداها از نظر سواد و بیان سرآمد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام ایشان یکی از مشاهیر استان ماست توانمند و صادق قطعا ایشان میتواند با نگاه علمی که دارد بر مشکلات فائق آید سعی نکنیم چهره های علمی استان را تخریب کنیم مگر قبلی ها چه گلی به سر استان زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
چه رزومه ای و چه سابقه کاری و مدیریتی داره لطفا اطلاع رسانی کنید ما که پنجاه سال در استان زندگی می کنیم نمی شناسیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
با عرض سلام
پنجاه سال که می‌فرمایید میشه سال ۱۳۵۲
استان ما سال ۱۳۵۵ تازه بطور کلی رسمیت پیدا کرد
همین موضوع نشون میده که شما حتی در مورد استان خودت درست و کامل اطلاع که نداری هیچ، حتی وقت نذاشتی یه سرچ در گوگل بزنی بعد اینجا فقط واسه تخریب جناب دکتر خرامین نظر میدین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شما که پنجاه سال در این استان بودید و دکتر خرامین را نمی‌شناسید حتما خواب بودید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بحث رسمیت پیدا کردن استان نیست و بحث این است که ما در این جغرافیا زندگی می کنیم جغرافیای کهگیلویه و بویر احمد به سالهای 204 شمسی بر می گردد.
احساسخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به خدا حق دکتر خرامین در این مملکت کمتر از وزیر بودن نمی‌باشد ولی افسوس در کشور ما جایگاه ها معمولا از آن کسانی میباشد که بله قربان گو باشند ویا لابیگری قوی داشته باشند که آقای دکتر خرامین دارای چنین شخصیتی نمی‌باشند
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
استاد که هم از لحاظ علمی،شخصیتی ...در سطح عالی می باشند ولی به نظر بنده بهتره انصراف بدن چون تخصصش نیست والان جامعه ما در بحث روانشناسی وخودکشی بیشتر مشکل داریم اونجا کار کنند بهتر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
به نظر من باید انصراف بدی دکتر جان
چون انتخاب مردم بر رو جهل و نا آگاهی هست نه بر روی شایستگی با ارزوی موفقیت
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ای کاش به این توصیه گوش می داد و این رای بسیار ضعیف را نمی آورد خیلی هم سنگین تر بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین