کد خبر: ۲۲۴۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۰۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
گزارش جامع عصر دنا از شورای وحدت اصولگرایان
عصر دنا: نشست شورای وحدت اصولگرایان که با حضور 6 تن از کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ برگزار شد، بیشتر از اینکه هم‌اندیشی حول محور ائتلاف باشد دورهمی نقادانه و فاقد خروجی بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا-طیبه سادات سعادتی نیک: نشست شورای وحدت اصولگرایان شامگاه پنج شنبه 12 بهمن در حالی برگزار شد که نامزدهای شرکت کننده به نتیجه نهایی نرسیدند و قرار شد ماحصل این هم اندیشی در یاسوج بررسی و اعلام شود.

در این نشست که سید محمد موحد، فرزاد نجات‌نیا، علی مژدهی‌پور، آیت نبوی‌زاده،محمد علوی‌تبار و مجتبی اندزیان حضور داشتند با پیشنهاد موحد به قید قرعه زمان صحبت هر کدام از آنها مشخص شد. کاندیداها طی دو مرحله به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که البته بخشی از این گفتمان به تنش و صحبت‌های چالشی منجر شد.

دانشی نائب رئیس شورای وحدت در ابتدا به تبیین فلسفه تشکیل شورای وحدت و ساختار این شورا پرداخت و گفت که جامعه مدرسین حوزه علمیه و جامعه روحانیون مبارز به عنوان بازوان امام در وقوع انقلاب نقش مؤثر داشت.
وی از جامعه روحانیت مبارز، احزاب و اقشار به سه رکن شورای وحدت نام برد و افزود: دنبال تحقق وحدت نیروهای شورا هستیم.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی حدیثی به نقل از امام باقر«ع» مطرح کرد که مضمون آن متناسب با تبلیغات انتخاباتی بود.
رئیس شورای وحدت اصولگرایان گفت: شما کاندیداها آمدید در عرصه مهمی وروئد کردید برای اینکه موفق شوید به مردم خدمت کنید.اگر وعده‌ها صادق باشد از مردم درخواست دارید که با شما صادقانه حرف بزنند، توقعاتشان در حد مقدور باشد، کسی که از مردم صداقت و وفای به عهد می خواهد خودش هم باید وفای به عهد کند.

از

وی از آنها خواست رضایت الهی را در حرکات و سکنات مورد توجه قرار دهند و ادامه داد: توجه به این نکات سلامت انتخابات را رقم می‌زند.

آیت نبوی‌زاده با بیان اینکه عمل ما معیار در حمایت از نظام است،اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی را متذکر شد و تصریح کرد: عملکرد ما می‌تواند جمهوری اسلامی را کارآمد نشان دهد، وقتی تبعیض نباشد، فساد نباشد و اقتصاد و معیشت خوب باشد، می‌توانیم در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

این نامزد انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام،لنده و یهمئی با انتقاد از نظام بانکداری افزود: نظام بانکداری مبتنی بر قانونی است که در سال 62 مصوب شده است. در قانون نظام بانکداری را بدون ربا می‌داند، اما الان نظام بانکداری عین ربا است.

طلوع هفتم امتداد ذلت و ظلمت در کهگیلویه خواهد بود

فرزاد نجات‌نیا که به عنوان جوان گام دوم پا به عرصه گذاشته و البته صلاحیت او هنوز برای رقابت در این میدان تأیید نشده است، عملکرد نماینده مردم در مجلس و کاندیدای این دوره را نقد کرد و گفت:به این می اندیشم که در این سالها چه بر سر شهر و یارم آمده که مردم سرزمینم در یأس و ناامیدی گرفتار شده‌اند و خیلی چیزها برایشان فرقی ندارد، مثلا برایشان فرقی ندارد چه کسی سرنوشت‌شان را بدست بگیرد و یا چه کسی نماینده مجلس شود و یا چه کسی قرار است خط آینده زندگی خود و خانواده‌شان را ترسیم کند.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند خانه از پای بست ویران است، اما من چنین نمی‌اندیشم، پای بستی که مردم ما با انقلابشان و با خون خود پی ریزی کرده‌اند توسط یغماگران به یغما رفته است، عده ای آمدند و با فریب چنان بر گرده آنان نشستند که گویی مدیریت ارث پدری شان است، افرادی که حالاحالا ها قصد پایین آمدن ندارند. افرادی که رفاه را به ارمغان آورده اند ولی برای خود و وابستگانشان، سهم این مردم چه شد؟ جاده هایی که هیچ گاه امنیت عبور و مرور نیافتند. برای رسیدن به لیکک بهمئی باید از جاده های خوزستان گذشت، از جاده لنده و سوق نگویم که جاده مرگ لقب گرفته است.
ما در حالی چهل و چندمین سال انقلاب را جشن می گیریم که یک بار خورشید از جانب غرب به شرق طلوع کرد و الان با شانتاژهای تبلیغاتی می خواهیم طلوع هفتم را در منطقه کهگیلویه برنامه بریزیم. انقلاب در گام دوم مانده، در فضای مسموم رسانه ای کهگیلویه به دنبال گام هفتم هستیم.

از

نجات‌نیا با بیان اینکه روز طلوع امیدبخش و عزت آفرینی خورشید خمینی یکبار رخ داد،افزود: به اصطلاح طلوع هفتم، امتداد ذلت و ظلمت در این منطقه خواهد بود.

وی یادآور شد: در دور قبل در جلسه ای که در استانداری تشکیل شد، در حضور کاندیداها و اعضای شورای تأمین و دست اندرکاران انتخابات خطاب به حاج آقا موحد عرض کردم یک زمانی من در قنداق بودم کاندیدا بودی و الان امیرحسین من به سن تکلیف رسیده است.


سخنان نجات‌نیا با تذکر اعضای شورا مواجه شد و او را از تخریب منع کردند.


حجت‌الاسلام جعفری‌مهر رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه و عضو شورای وحدت از رسانه‌ها خواست در انعکاس مباحث جلسه طوری ننویسند که اصل خدمات نظام خدشه‌دار شود.

پیشوا عضو شورای وحدت نیز در پاسخ به نقدهای نجات‌نیا گفت که خدماتی که می‌گویید وظیفه قوه مقننه نیست قوه مجریه باید این خدمات را ارائه دهد.

پناهی رئیس جلسه هم صحبت‌های نجات‌نیا را تخریب دانست و گفت: این حرفها درست نیست از شما انتظار نداشتم.اینجا انشا خواندن معنایی ندارد و برای شما نمره منفی است اینجا جمع نخبگان است با همایش های مردمی متفاوت است اینجا برنامه ارائه دهید تخریب نکنید.

خانم موسوی عضو شورای وحدت هم گفت: مردم می‌خواهد که پیرها در انتخابات حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد گفت: نکات چالشی نباید اینجا مطرم بشود هر کس برنامه دارد بگوید من اگر آمدم شق‌القمر می‌کنم تمام سدها را احداث می‌کنم و ..

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حمله و تخریب کار درستی نیست از مدیر جلسه خواست روند جلسه را به گونه‌ای مدیریت کند که چنین چالشی به وجود نیاید.

نامزد انتخابت مجلس دوازدهم بیان کرد:قانون وظیفه نماینده را قانون گذاری و نظارت تعریف کرده است .

عملکرد مجلس یازدهم مورد تأیید رهبری است

وی عملکرد نمایندگان را در سایه تمجید رهبر انقلاب از مجلس مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مرجعی بالاتر از رهبری معظم انقلاب وجود ندارد روشن و آشکار چندین جا تعریف دادند خدای ناکرده رهبری متوجه نیست و ما متوجه‌ایم! قطعا رهبری رصد می‌کند و با توجه به مسایل مطالب می‌فرمایند حرفهایش از روی منطق و استدلال و مبانی دین است.بارها ایشان فرمودند و مدالی بالاتر از این برای مجلس یازدهم وجود ندارد.

موحد گفت: اگر قرار شد مسایل چالشی به میدان بیاید کار به جایی نمی‌رسد، مناظره تشکیل دهید.

وی ادامه داد: آیا وظیفه نماینده جاده کشیدن است؟ اگر این وظیفه نماینده است چطور کارهایی که انجام گرفته قابل قبول نیست؟ جاده پاتاوه به دهدشت چقدر اعتبار تزریق شد؟این که در رشته تخصص جنابعالی است معاون وزیر بودی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند در سال 1400 و 1401 درصد افزایش اعتبارات بودجه استان در اثر پیشنهاد نمایندگان مجلس حداقل 30 درصد وجود داشته است.چطور می‌گویی نماینده در تأمین اعتبارات وجود نداشته است؟ در خیلی از پروژه‌ها اعتبار دولت صفر بود فریاد نماینده اعتبار آورد و رسانه‌ها انعکاس دادند مگر می‌شود رسانه دروغ بنویسد.
موحد اضافه کرد: اعتبارات جاده پاتاوه به دهدشت را در لایحه دولت با پیشنهاد نماینده مقایسه کنید، ببینید که درصدی که برای آب در وزارت نیرو گذاشتند چقدر گذاشتند و چه قدر ما تلاش کردیم و اضافه شد و اکنون اعتبارات آب ۸۰۰ میلیارد تومان است لذا چطور احساس میکنید ما خیانت کرده‌ایم برای پتروشیمی نگاه کنید کجا بود و کجا رسید که ۹۰۰ نفر مشغولند پتروشیمی چرام و دیگر پروژه‌ها لذا اگر قرار نیست این‌ها به حساب نماینده باشد فبها.

از

نجات‌نیا ادعای موحد درباره یک پروژه را کذب محض خواند این حرف با واکنش تند موحد همراه شد و گوشی خود را برداشت تا با تماس تلفنی با مسئول مربوطه قضیه را روشن کند اما نجات‌نیا نپذیرفت و گفت به کسی که من می‌گویم زنگ بزنید.

نوبت به اندرزیان که رسید سخنان خود را با یک دعا آغاز کرد و گفت: از شر دروغ ،ریا و قدرت طلبی به راستی درستی خوش اخلاقی پناه می‌برم.

کاندیدای جوان انتخابات کهگیلویه گفت: حضورم در این نشست به خاطر همسو بودن مطابق معیارهای مطرح شده انقلابی نیست بخاطر کهگیلویه آمدم.

اندرزیان با بیان اینکه به برکت انقلاب توسعه فرهنگی روی داده اما توسعه سیاسی نداشتیم، افزود: شورای وحدت چه فلسفه سیاسی دارد؟ در فرهنگ مقید به فرهنگ سنتی هستید یا مدرن؟ ما خواهان انقلاب اسلامی و ساختار ولایت فقیه هستیم اما بحران داریم. بنده همخوانی با تعاریف انقلابی بودن مورد نظر شما ندارم.

وی در خصوص برنامه خود برای نجات کهگیلویه گفت: شهرستان را به سه سطح تقسیم کردیم مناطق در بن بست شامل لیکک، لنده، دیشموک و چاروسا و سرفاریاب هیچ کدام امکان کارآفرینی و اشتغال ندارند بر اساس فلسفه سوسیالیست دولت باید سرمایه‌گذاری و تضمین خرید کند.

توصیه اندرزیان به نجات‌نیا و موحد

اندرزیان گفت: آقای نجات‌نیا! همه جوانان اعتقاد دارند رشد شما به واسطه ارتباطات و نه تخصص بود و آقای موحد! جامعه انتظار دارد شما فضا را برای جوانان باز کنید،خسته نباشید هرچه توسعه انسانی دارد مدیون تلاش شما بود اما الان جامعه خسته است.

علی مژدهی‌پور با استناد به حدیثی از امام علی«ع» گفت:اگر انسان دو روزش یکسان باشد دچار خسران می‌شود.
نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت:جمهوری اسلامی برای تغییر انقلاب کرد تغییر حق هر جامعه است اگر تغییر نبود این عزیزان وارد عرصه نمی شدند.

از

معاون سابق وزیر دادگستری بیان کرد: ما نسبت به وضع موجود در حوزه انتخابیه انتقاد داریم ولی نسبت به فرد خاص نیست بین نقد و تخریب باید تفاوت قایل شد.از همه عزیزان رسانه و فضای مجازی خواهش می کنم هیچ کس با تخریب دیگران ره به جایی نخواهد برد.در گروههای مجازی مطلبی له یا علیه کسی مطرح کند از من نیست این شهامت را دارم که خودم نسبت به کسی انتقاد کنم.

وی آماری از وضعیت کهگیلویه ارائه داد که این شهرستان را از میان ۳۳۶ شهرستان، ردیف ۳۳۰ و 678 در رتبه توسعه کشوری نشان می‌دهد و در مقایسه استانی، یاسوج با رتبه ۱۵۸۴ ۱۲۰ درصد بالاتر وگچساران با رتبه ۱۰۳۳ حدود ۸۰ درصد توسعه یافتگی بالاتری دارد.

کهگیلویه در شرایط بحرانی است/آمده‌ام رویه را تغییر دهم

مژدهی گفت: اینجا مردم در بحران زندگی می‌کنند. میانگین درآمد در روستا‌ها بصورت سالانه ۴۷ میلیون تومان است، در مراکز شهرستان‌ها ۸۲ میلیون تومان است. خط فقر الان زیر ۹ میلیون تومان است. ۳۷ درصد مردم شهرستان، تحت پوشش کمیته امداد هستند.در جلسات دولت بار‌ها شرکت داشتم، با دولت جدید ارتباطات نزدیک دارم، اگر مردم به من اقبال نشان دهم، با قدرت چانه زنی که دارم می‌توانم حداقل مقداری از درد و رنج و آلام مردم کم بکنم، من آمده‌ام که این رویه را تغییر دهم، باید زیرساخت ایجاد کنیم.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم با بیان اینکه میثاق ملی ما قانون اساسی است و نماینده را باید در قالب پارلمان ببینیم به کلی‌گویی درباره قانون اساسی پرداخت.

محمد علوی‌تبار گفت: بعنوان جوان گام دومی رقیب خود را اشخاص نمی دانم معتقدم له یا علیه کسی که چرا شرکت کردی نباید صحت کرد.اگر من از تفاوت واقعیت های گام اول صحبت می کنم محق هستم احقاق حق می‌دانم که در این باب صحبت کنم.

فرهنگ سیاسی کهگیلویه اصلاح شود

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بیان کرد: به نظر می آید جدل ابتدایی فاصله میان وظایف قانونی و عرفی نماینده است این توقعات عرفی قطعا سلیقه در آن دخیل است بخشی از بحث ها وظیفه قانونی نماینده نیست
فرهنگ سیاسی کهگیلوبه نیازمند اصلاح است.

علوی‌تبار افزود: باید شاخص‌‌ها به جای اشخاص بنشینند نیازمند شاخص محوری به جای شخص محوری هستیم در شرایط فعلی استان و کهگیلویه مصادیق رفتارهای اجتماعی،سیاسی و فرهنگی براساس سلیقه شخص بوده است.
وی فرآیند انتخابات در استان را نیازمند اصلاح خواند و ادامه داد: یکی از غلط‌های ناشی از این رفتار این است که یک سال قبل از انتخابات سراغ مردم می‌روند با خواهش و تمنا و دعا پیش از زمان قانونی نباید سراغ رای رفت.

از

علوی‌تبار گفت:تبین و زمینه سازی و شور خوب است اما دلیل ندارداز 9ماه قبل با قول و قرار سراغ انتهابات بذویم.فاصله میان دو انتخابات را زمان مظلومیت مردم می دانم.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی در شهرستان قلیل است نیازمند توجه به همه جعرافیا همه نسل ها و ظرفیت ها هستیم ، ادامه داد: بخشی از نسل ها طی 45سال دیده نشدند.

این کاندیدای انتخابات بیان کرد: نمایندگان سابق بخشی از تاریخ و حقوق مردم هستند. از ظرفیت سیاسی و اجتماعی که مردم به انها دادند استفاده کردند باید از تجارب انها بهره گرفت.

وی در ادامه گفت: چرا ظرفیت‌ها در سایر مناطق دیده شوند اما در استان نه، سند امایش سرزمین استان آماده شده نگاه مسیول محوری در این سند پر از ضعف است از بزرگترین اشتباهات این سند این است که ظرفیت مسئولین را فقط برای حل مشکلات اورده است نه ظرفیت مردم.

علوی افزود: آینده محوری به جای گذشته محوری بنشیند چشم‌انداز آینده را بببینیم به جای جدل محوری دانش محوری را در نظر بگیریم با همین جوانان که بخشی از ان فراموش شدند می شود مشکلات حوزه انتخابیه را مرتفع کرد.

از رهبری برای ضعف عملکردها هزینه نکنید

آیت نبوی‌زاده در این نشست با بیان اینکه نقاط منفی را نباید کتمان کرد، افزود: چسباندن ضعف‌ها به فرمایش رهبری یک عیب است اینکه چون رهبری فرمودند مجلس خوب است عملکرد خود را مطلوب بداند مذموم است.
این کاندیدای انتخابات گفت: آنها که دل در گرو انقلاب دارند به این ابزارهای پلید متوسل نشوند تلاش کنیم نظام را الگوی جهان در اقتصاد و فرهنگ و.. قرار دهیم از رهبری برای ضعف عملکرد خود هزینه نکنید.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی مشکلات زیاد در قانون گذازی و نظارت داریم ، ادامه داد:نماینده باید بداندمنافع ملی چه تعریفی دارد و در ان راستا حرکت کند .

نبوی‌زاده بدعت‌های انتخاباتی در استان را یادآور شد و افزود: بدعت در انتخابات ما سم شده است سالهاست این بدعت‌ها ی خرید رای و.. وجود دارد چرا بایدهر کس پول داشت به مجلس برود با این بدعت ها باید مبارزه شود
دنبال خدمت نیستند دنبال منافع خود هستند ،چرا باید نمایتده مجلس هزینه کلان بکند که بعدا مدیون کسانی باشد که هزینه کردند .

وی گفت: خلأهای قانونی وجود دارد در اقتصاد مشکلات معیشت وجود دارد در هلدینگ‌ها فساد داریم در یک حامعه متدین اگر یک تومان جایی خرج شود باید مشخص شود اما اینطور نیست.

نبوی‌زاده با بیان اینکه در کهگیلویه تاکنون نماینده در تراز ملی نداشته ایم، بیان کرد:دنبال کار شخصی و مسایل اولیه هستندهنرشان این است این کار را کردیم و بر مردم منت می کذارند اگر وظیفه نماینده قانونگذاری است جرا خدمات نظام را به نام خود مصادره می کنیم.وی در پایان توصیه دوستانه به موحد و بزرگواری داشت و گفت:این دو انصراف دهند فضا را برای حضور جوانان باز کنند تا نامشان در تاریخ ماندگار شود.

نجات‌نیا به موحد تاخت و سخنان او موحد را مجبور به ترک جلسه کرد.


موحد حین ترک سالن جلسه گفت: اداره جلسه را ندارید یک ادم هرچه بخواهد می گوید، با وساطت اعضای جلسه موحد دوباره به نشست برگشت.

نجات‌نیا با گلایه از شورای وحدت گفت: شورای وحدت چقدر تلاش کرد نجات‌نیا تأیید صلاحیت شود؟ رد پای برخی آقایان را تا وزارت اطلاعات دارم من دسترسی امنیتی دارم چقدر تلاش می‌کنند نجات‌نیا تأیید نشود اما به فضل الهی انجام می‌شود.در تمامی شاخص‌های استان دارای مشکل است ما جوان ها از این شهر فرار کردیم و خودم بدون پشتوانه معاون وزیر شدم ولو ۷ ماه اما معاونان وزیر هنوز از آن دولت مانده‌اند. رد پای همین آقایان در زدن ما دیده می‌شود.

نحات‌نیا با بیان اینکه واقعیت کهگیلویه با نشست و برخاست شورای وحدت درست نمی‌شود، افزود: هر ۴۸ ساعت یک نفر خودکشی میکند از مسوولیت های اجتماعی استفاده نمی‌کنیم وقت برای ماده ۲۳ سد آب ریز نمی گذارید .ما خاک کف پای شما آقای موحد هستیم و همفکر هستیم اما به عملکرد شما انتقاد داریم.

مجتبی اندرزیان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه نقد از کف جامعه می‌آید ارائه راهکار را مهم خواند و گفت:
مسلما تا اخر می مانم که حرفم را بزنم.وی ساختار عشیره و طایفه‌ای استان را یادآور شد و گفت: اگر حوزه انتخابیه کهگیلویه دو نماینده داشت گفتمان انتخاباتی از قومی به اندیشه ای تبدیل می شود.

اندرزیان که سرمایه گذار بافت تاریخی دهدشت است، و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حvیم همین بافت روی می‌دهد، افزود: آسیب های اجتماعی خودکشی فحشا و فقر بیداد می کنداین نامزد انتخابات که مخالف تقلیل کاندیداهای حوزه انتخابیه بود، خطاب به مژدهی گفت: شما از نخبگان ملی بودید چرا میخواهید دوران بازنشستگی را با نمایندگی پر کنید شما کجا درد مردم کهگیلویه را می‌بینید شما کجا آسیب‌های اجتماعی را می‌بینید متاسفانه مردم این دیار درد دارند و نشاط انتخاباتی آن‌ها مانند بویراحمد نیست

موحد در راند دوم گفت که صحبتی ندارم اما با اصرار اعضا لب به سخن گشود و در پاسخ به مطالبه کاندیداها مبنی بر اینکه کنار برود و عرصه را برای حضور جوانان باز بگذارد،گفت: دوستان روی این حساسیت دارند مسن‌ها کنار بروند تا جوانها بیایند مکتوب می‌نویسم آقایان بنشینند زمینه را فراهم کنند اگر با رفتن بنده به تنهایی این قضیه قابل حل است همین جا می‌نویسم کنار می‌روم.

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: این آمادگی را دارم با شهامت هم اعلام می‌کنم اما مشروط به اینکه این جوانی که می‌گویند رأی بیاورد.

آمدم خدماتی را که آغاز کردم به نتیجه برسانم

وی ادامه داد: این خیانت نیست من نوعی خدماتی که برای مردم دنبال می‌کردم الان باید برای به ثمر رسیدن آن تلاش کنم را کنار بگذارم تا جوان به عرصه بیاید؟

موحد با بیان اینکه مردم محاسبه می‌کنند عقل دارند و با شعور و بلوغ سیاسی انتخاب می‌کنند، افزود: در دوره چهارم، پنجم و ششم مردم به آب، جاده وبهداشت می‌نگریستند دور هفتم و هشتم مطالبات دیگری داشتند الان دورانی است که بلوغ فکری مردم بیشتر شده و مطالبات دیگری دارند مته به خشخاش می‌گذارند و افراد را حلاجی می‌کنند.
این کاندیدای انتخابات گفت: بر خلاف یاسوج که جمعیت دنبال کاندیدا راه می‌افتد اما انتخابشان قطعی نیست، اینجا مردم ما صداقت و یک رو هستند و پای گفتمان تمام قد ایستادند. در کهگیلویه روز آخر چه می‌شود وجود ندارد.

وی با رد ادعای دخالت در رد صلاحیت نجات‌نیا خطاب به این کاندیدا بیان کرد: من صدای شما را دارم جایی مطرح کردید فلانی در رد صلاحیت من نقش دارد این مطلب را باید روشن کنید.

موحد ادامه داد: من همان کسی هستم در مجلس کسی از جایگاه قانونی با من نشست برای رد صلاحیت مرحوم لاهوتی و منطقیان سند دارم اعلام کردم والله اگر این کار شود بنده از حضور در عرصه انصراف می‌دهم.

وی بیان کرد: همیشه سعی دارم با آرای مردم مسیر را طی کنم این نکته که فرمودید روشن کنبد تا سیه رو شود هر که غش دارد. چه ترسی از حضور نجات‌نیا دارم که بخواهم برای نبودنش تلاش کنم؟!

موحد گفت: این مطلب را ثابت کنید بنده تسلیم می‌شوم. اگر نگرانی شما این است که مشکلم حضور موحد در صحنه است بگو.

موحد در پایان گفت: چیزی که باعث شده ورود کنم کارهایی است که شروع کردم برای خودم تکلیف بوده عرصه را خالی نکنم تا اینها را به نتیجه برسانم.

مثال فوتبالی عضو شورای وحدت برای توجیه حضور مسن‌ها در انتخابات

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در این نشست گفت: انتخابات از برکات انقلاب است و اینکه از رده‌های سنی جوان و میانسال و مسن حضور دارند این ظرفیت را انقلاب در اختیار ما قرار داده است انتخاب هم دست مردم است نمی‌شود کسی را به خاطر سن منع کرد همه باید خود و برنامه‌ها را عرضه کنند انتخاب با مردم است.

عضو شورای وحدت اصولگرایان افزود: در فوتبال هیچ بازیکن مسنی خودش کنار نمی‌رود در اصطلاح فوتبالی جوان باید در فوتبال خود را به مربی تحمیل کند.

از

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر قرار داریم ، بیان کرد: یک وقتی می‌خواهیم آقایی را بزنیم ناخواسته خدمات نظام را زیر سؤوال می‌بریم کاندیداها تریبون دارند سعی کنید خدمات انقلاب را مطرح کنید استان ما هر چه دارد به برکت انقلاب است برخی مواقع برای جلب رأی خدمات را نادیده می‌گیریم معتقدم بخشی از یأس جوانان همین مباحث است.

حجت‌الاسلام خاضع افزود: اینقدر ما برای زدن دیگران خدمات را نگفتیم توقعات را بالا بردیم و خارج از وظایف قانونی نماینده صحبت شده جوان می‌بیند انجام نگرفته مأیوس می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اینکه عامل فساد را فقر بدانیم توهین به فقراست پاک‌ترین قشر را فقرا می‌دانم اگر عامل فحشا فقر است چرا در کلان شهرها نهایت فساد را می‌بینیم؟ اینها چند بعدی هستند برای تخریب نماینده هر حرفی نزنید ظرفیت اخلاقی را در صحبت‌ها رعایت کنید.

حجت‌الاسلام جعفری‌مهر در این نشست گفت:حضور افراد با تجربه و جوانان هر دو در انتخابت ضرورت دارد اما جوانان قطعا بدون حفظ حرمت بزرگان نمی‌توانند تأثیرگذار باشند.

عرصه انتخابات جای عقده‌گشایی نیست/اخلاق را رعایت کنید

عضو شورای وحدت حریم‌شکنی را آسیب انتخاباتی خواند و افزود: البته حریم شکنی غیر از انتقاد منصفانه و صادقانه است در حوزه کهگیلویه در اینکه به جوانان کمتر میدان داده‌اند شکی نیست امیدواریم جوانان خود را در این عرصه عرضه کنند.وی ادامه داد: کاندیداها ارتباط با هم ، ارتباط با مردم و ارتباط با نظام را رعایت کند عرصه انتخابات جای تسویه حساب شخصی و عقده‌گشایی نیست حضورتان باید الگویی برای دیگران باشد رعایت اصل اخلاق انتخابات عدم تخریب لازم است.

وی با بیان اینکه انتخابا ت جای تحمیل هم نیست ، ادامه داد: عرصه انتخابات جای گفتمان است باید هر چه بیشتر تبیین شود. کاندیداها در تبلیغات مردم را رودر روی هم قرار ندهین چه فامیل و ایلات باشند و چه مناطق، واقع بینانه مردم را ببینید وعده‌های غری قابل تحقق به مردم ندهید ظرفیت‌ها مشخص است نیازها مشخص است اگر وعده داده شود و دیده نشود مردم نسبت به انقلاب و نظام بدبین می‌شوند.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
موحد و برنامه؟؟؟؟؟؟؟ شما هیچ خدماتی نداشته ای که بخوای آن را تکمیل کنید .. فقط کار شخصی برای عده ای خاص
پاسخ ها
مهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
همون کار شخصی هم شامل خدمات میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
نجات نیا کجای این معادله هست؟ هر جا بوده بعد یه مدت بیرونش کردن
سوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
موحد را خدا و مردم یاری می کنند نجات نیا مثل یک منافق یا با چپ است یا با راست و سوخته است
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
نجات نیا ک رد صلاحیته . اومده بود داخل اون جلسه چکار کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
پناهی ودانشی رادرخونه خودشان قبول ندارن حالا میخوان برای استان تصمیم بگیرند آن دوره گذشت دوره معا مله دوره سهم خواهی حالا هرشخصی خودش تصمیم میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
حضور نجات نیا به این غرصه توهین به مردم کهگیلویه است چرا که گذشته ایشون سراسر پر از کارهای غیر اخلاقی است و همین بی اخلاقی ها و غرور کاذب باعث شده که هرجایی رفته با لگد و نهایت بی احترامی ایشون را بیرون بندازن ، اقای نجات نیا تو در خودت چه داری که فکر کردی میتونی ناجی باشی ، بر
برو برادر خدا روزیتو جای دیگه بده . مجلس جای چون تویی نیست ، مجلس حرمت دارد و قداست دارد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین