کد خبر: ۲۲۴۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۳۹ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای اعلام کرد: در هيچ يک از حوزه های انتخابیه استان لیستی ارائه نخواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در بیانیه جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده است:

به نام خدا

انتخابات حقی قانونی و مورد استقبال عموم مردم و اصلاح طلبان در سراسر کشور است که می بایست از این حوزه دموکراتیک برای تعیین سرنوشت صیانت کرد اما متاسفانه اندک سالاران تمامیت خواه برای حفظ موقعیت و منافع خود انتخابات را از پیش با رد صلاحیت ها، محدودیت ها و برای یکدست سازی بیشتر حاکمیت و ویژه گزینی های خاص و با رویکردهای تنگ نظرانه و انحصارطلبانه مجریان و ناظران از طریق مهندسی صحنه رقابت انتخاباتی به شکلی طراحی کرده اند تا هرچه بیشتر قدرت و گستره انتخاب مردم را محدودتر کرده و در نتیجه انتخابات از معنا و مفهوم واقعی خود تهی شده است.

در برخی استان ها و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد صداهای قومیت‌گرایانه در ماه‌های اخیر بیشتر از همیشه شنیده می‌شود؛ صداهایی که رسانه‌ها و سیاست‌های معینی آن را بازتاب می‌دهند و طنین اغراق‌آمیزی به آن بخشیده‌اند.

قومیت‌گرایی هرگز اندیشه مسلط نبوده و همیشه در حاشیه حضور داشته و هر وقت هم از حاشیه به متن آمده نیتی سیاسی با حمایتی حاکمیتی، پشت آن قرار داشته است، بنابراین در قدم اول اندیشه‌ای است که از متن جامعه و نیازهای آن بر نیامده است بلکه دستاویز سیاست‌های معینی در دوره‌های مختلف بوده است.

در قالب قومیت گرایی و طایفه سالاری بسیار تلاش می کنند تا مردم را برانگیزانند و این خطری است که به حوزه های دموکراتیک و حقوق شهروندی و اصل انتخابات آسیب جدی وارد خواهد آورد و ارزش های متعالی انسانی و مدنی را قربانی امیال قبیله گرایی جناحی خاص خواهد نمود.

جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد همراه اصلاح طلبان سراسر کشور و جبهه اصلاحات ایران هدف از شرکت در انتخابات را اصلاح امور و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت بر اساس اندیشه ورزی و سیاست ورزی واقعی می داند و در شرایط فعلی حضور نمایشی و قومیت گرایانه را مردود قلمداد کرده و طبعاً در انتخاباتی تهی از معنا، غیرمنصفانه و غیرموثر در اداره کشور توصیه ای ندارد و ضمن احترام به همگان جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در هيچ يک از حوزه های انتخابیه استان لیستی ارائه نخواهد داد.

۱۴۰۲/۱۱/۱۰

جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
جبهه اصلاحات در هر سه حوزه انتخابیه کاندیدا دارند، اگر راست میگویند، این گو این هم میدان
فکر کنم مشکل جای دیگریست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اوضاعشون خرابه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین