کد خبر: ۲۲۴۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
گزارش عصر دنا از مرکز درمانی که نام بزرگترین اورژانس جنوب کشور را یدک می‌کشد
عصر دنا: اورژانس بیمارستان دهدشت با گذشت تنها پنج سال از بهره‌برداری حال و روز خوشی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، هر بیمار در اولین گام به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند و انتظار دارد از خدمات درمانی فوریتی برخوردار شود.

شاید هر کدام از ما تجربه موقعیت اورژانسی و مواجه شدن با بیمار ناخوش احوال را داشته باشیم؛ شرایطی که به خصوص برای همراه بیمار استرس‌زا بوده و نگرانی و اضطراب دارد.

در حالی که رسیدگی اورژانسی به بیمار نیازمند توجه ویژه و با تجهیزات لازم است اما گویا بار معنایی اورژانس هنوز برای مسئولان استانی و شهرستان کهگیلویه به درستی جا نیفتاده و به مشکلات عدیده این مرکز رسیدگی نمی‌شود.

حال اورژانس دهدشت اورژانسی است/


فضای فیزیکی اورژانس دهدشت در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و در نگاه اول به مناطق جنگ زده می‌ماند.
فرسودگی تخت‌های این مرکز پیش بیمارستانی در حالی است که تنها پنج سال از بهره‌برداری آن می‌گذرد؛ نه تنها کمبود تخت‌ها در برخی مواقع بیماران را به راهرو کشانده بلکه تخت‌های موجود نیز به خاطر معیوب بودن فضای مناسبی برای استقرار بیمار نیست.

وضعیت نامطلوب اورژانس و خدمات‌رسانی ضعیف به بیماران واقعیتی است که به دلیل عدم نظارت صحیح و در سایه غفلت متولیان دچار روزمرگی شده است، این در حالی است که مشکلات اورژانس بارها سوژه رسانه‌ها بود و به ویژه در دوره کرونا داد مردم را درآورد.

یک شهروند که با علایم سردرد، کوفتگی و سرفه شدید به اورژانس مراجعه کرده بود به خبرنگار عصر دنا گفت: با وجود درد شدید و حال ناخوشی که دارم برای یک لحظه حاضر نیستم روی تخت این اورژانس دراز بکشم.

حال اورژانس دهدشت اورژانسی است/

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان شهرستان نسبت به سلامت مردم افزود: آیا مسئولان حاضرند یک ساعت چنین تخت‌هایی را تحمل کنند؟ این چه وضعی است؟

یک خانم میانسال که برای ترزیق سرم مراجعه کرده بود، با ابراز تأسف از به هم ریختگی تخت‌ها بیان کرد: خجالت آور است مهمترین مرکز درمانی یک شهرستان این وضعیت را دارد.

بیمار دیگری که در اتاق بخیه روی تخت فرسوده در کنار سطل بزرگ زباله دراز کشیده بود، فضای اورژانس را گویای همه مشکلات خواند و گفت: تا وقتی مسئولین چشم و گوش خود را به روی مشکلات بسته‌اند بیان دردها از زبان بیمار چه فایده دارد!

حال اورژانس دهدشت اورژانسی است/


دی ماه 94 بود که با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت اورژانس 70 تخت‌خوابی دهدشت که نام بزرگترین اورژانس جنوب کشور را یدک می کشد شامل بخش مردان، زنان، اطفال، ایزوله، پزشک و اورژانس سرپایی و بستری به بهره‌برداری رسید. به گفته مسئولان برای احداث و تجهیز این اورژانس 10 میلیارد تومان هزینه شد.


اگرچه تلاش‌هایی برای تأمین تجهیزات و بهبود وضعیت طی سال‌های اخیر از سوی مسؤولان امر انجام گرفته اما به دلیل بالا بودن حجم مراجعه کننده و کافی نبودن این تلاش‌ها، همچنان معضلات اورژانس دامنگیر حوزه سلامت شده است.


مطالبه‌گری امام جمعه هم تاکنون نگاه مسئولان را متوجه عمق چالش‌های بهداشت و درمان نکرده و گوش آنها بدهکار سلامت مردم نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر هفته گذشته در نشست مجمع سلامت با اشاره به اینکه تنها بیمارستان دهدشت جمعیت سه شهرستان را پوشش می‌دهد، گفت: تعلل در احداث بیمارستان جدید نشان می‌دهد سلامت مردم برای مسئولین استانی اهمیت ندارد.

حال اورژانس دهدشت اورژانسی است/

امام جمعه دهدشت با اشاره به حجم بالای کار و سختی کادر درمان شهرستان، گفت: وضعیت بهداشت و درمان کهگیلویه نگران کننده است، مع‌الاسف مسئولین استان نسبت به درمان استان توجهی ندارند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود:نمی‌شود سه شهرستان را با یک بیمارستان اداره کرد خجالت‌آور سات که مسئولین برای بیمارستان جدید دهدشت دست بکار نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه زمین دولتی در دهدشت تأمین است، گفت:این مسئله اما برای مسئولین استان مهم نیست
سلامت مردم کهگیلویه برای آنها اهمیت ندارد که کاری کنند.

حال اورژانس دهدشت اورژانسی است

امام جمعه کهگیلویه بیان کرد: فاجعه است دولت زمین داشته باشد اما برای سلامت مردم کاری نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی مواقع برخوردهای نامناسب از سوی همراه بیمار با کادر درمان می‌شود، ادامه داد: پزشک امنیت ندارد کادر درمان و پرستار استرس دارد خیلی بد است پرستار بخاطر استرسی که همراه بیمار با چاقو وارد کرده است نتواند با آرامش به کار خود بپردازد.

فرسودگی بیمارستان دهدشت موضوعی است که متولیان امر هم به آن اقرار دارند اما اینکه برای رفع نواقص و کمبودها چه اقداماتی انجام گرفته و چرا شعار احداث بیمارستان جدید تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته سؤوالی است که افکار عمومی منتظر پاسخ آن هستند.

اتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
سر آقای نماینده وتقوی رئیس شبکه سلامت ...سلامت مردم کیلوی چند
پرستار
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
بیمارستان نیست دیگه حیاط خلوت دفتر نماینده...
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این از وضعیت وخیم اورژنس دهدشت !!!
اما بیان تو گچساران ببینید چطور آقای عسکری که استخدامش غیر قانونی اعلام شده ، توی یک شب به بهانه روز داروساز ، بیش از 100 میلیون تومن از بیت المال را هدر داد !!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین