تاریخ انتشار:۱۲:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه برای چندمین بار مشکل راه‌ها را تذکر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نقش حضور مردم در انتخابات گفت: مردم عزیز باید بدانند که حضور آنها در عرصه های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است. 

حجت‌الاسلام راوند با بیان اینکه دشمن به معنای واقعی از حضور مردم در انتخابات می ترسد، افزود:  حضور مردم در انتخابات پشتوانه اصلی نظام در مقابله با دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است. 

وی حضور و مشارکت مردم در انتخابات را از ارکان اصلی حفظ و بقای نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: دشمن به همین خاطر دنبال سست کردن اراده مردم و ایجاد یاس در جامعه برای عدم حضور مردم در انتخابات هستند. 

راوند با عنوان اینکه آلمان شکایت کشور آفریقای جنوبی در نسل کشی رژیم صهیونیستی را رد کرد و به حمایت خود از رژیم صهیونیستی در برابر حماس ادامه می‌دهد گفت: آلمان با حمایت و پشتیبانی خود از نسل کشی رژیم صهیونیستی دنبال پاک کردن دامان خود از جنایاتش در جنگ جهانی دوم و هولوکاست و کشتار غیر نظامیان در شوروی است. 

امام جمعه دیشموک سالروز ارتحال عقیله بنی هاشم حضرت زینب را یادآور شد و افزود: حضرت زینب بخشی از علمش را از لطف و عنایت خداوند به افرادی که در راه حق قدم بر می‌دارند عنوان کرد و بخش دیگر علم این عالمه غیر معلمه را تربیت و شاگردی حضرت علی و حضرت فاطمه س عنوان کرد. 

راوند جامعیت شخصیت حضرت زینب را بهترین الگو برای تمام زنان و مردان دنیا دانست و افزود: شجاعت و بصیرت حضرت زینب باعث شد که تا آخرین لحظه در مسیر حق باشد و در برابر ظلم و ستم مقاومت کند و ظلم و ستم زیاد ولایت پذیری او را تحت تاثیر قرار نداد که این دو عنصر شجاعت و بصیرت نیاز جامعه امروزی ایران اسلامی است. 

وی آغاز دهه فجر و بازگشت حضرت امام خمینی ره به میهن را مظهر دگرگونی در ایران و جهان دانست و افزود: این انقلاب قیام برحقی بود که با هیچ باطلی سازش نکرد و تسلیم نشد و به هیچ باطلی هم مجال بازگشت نخواهد داد. 

راوند نقش امام خمینی را در فراگیر شدن انقلاب انکار ناشدنی عنوان کرد و افزود: تفاوت امام در رهبری با دیگران این بود که امام قائد بود، یعنی اول خودش می رفت بعد به دیگران می  گفت بیایید.

وی با بیان اینکه امام خمینی تنها دل به خدا داده بود و از هیچ کسی نمی ترسید گفت: امام خمینی با اعتماد به وعده های الهی و با کمک مردم قیام و نهضت را انقلاب رساند و انقلاب را به پیروزی رساند و تثبیت کرد و پیش برد در حالیکه دیگران نگران بودند. 

امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه اکنون پس از چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب، هنوز این نداست که ندای اول جهان است و در حال جذب و  جلب دلهای جهانیان است، افزود: رهبر معظم انقلاب در اقتدا به امام راحل همان ندا را میدهد، نسل سوم و چهارم همان لبیک نسل اول و دوم را میگویند. 

 راوند با بیان اینکه سازش ناپذیری و ولایت پذیری دو شرط اصلی تداوم انقلاب هستند بیان کرد: انقلاب اسلامی مهمترین جریان مقابله حق در برابر باطل در زمان کنونی است. 

وی با بیان اینکه با توجه به پراکندگی روستاها و فاصله ۱۰۰ کیلومتری با مرکز شهرستان راه های روستایی با مشکل مواجه هستند تصریح کرد: در بارندگی های جزئی راه مردم قطع می‌شود و وسیله ای برای بازگشایی راه ها در بخش وجود ندارد. 

امام جمعه دیشموک استقرار اداره راهداری در بخش را مطالبه به حق مردم منطقه دانست و افزود: هنگام بارش باران و برف راه روستاها برای عبور و مرور معلمان و دانش آموزان قطع می‌شود و کسب و کار مردم با مشکل مواجه می‌شود که از مسئولین انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین