کد خبر: ۲۲۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا گزارش می‌دهد
عصر دنا: درختان تنومند بلوط کوشک در سایه غفلت منابع طبیعی و جهل سودجویان ایستاده جان می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا ،جنگل‌های زاگرس سال‌هاست حال و روز خوشی ندارند،از آتش‌سوزی تا انواع آفات نفس‌های درختان را به شماره انداخته است.

درختانی که جان زمین به جانشان بسته است و زیست‌مندان به بودنشان وابسته.از آفت اگر جان سالم به در ببرندطعمه سودجویانی می‌شوند که با تیغ اره برقی به جانشان می‌افتند و فریادرسی برای نجات ندارند.

تخریب طبیعت برای فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت نگران کننده است،دست بکار می‌شوند تا برای جبران خسارت‌های وارده ریه‌های تنفسی را احیا کنند. طی سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای احیای درختان از سوی دوستداران طبیعت انجام گرفته و حجم وسیعی از جنگل‌ها به ویژه در مناطق الگن و خائیز کهگیلویه درختکاری شده است.

بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟
در مناطقی از بویراحمد اما این روزها صحنه‌های دردمندی از تخریب درختان مشاهده می‌شود و موجی از نگرانی در بین اهالی منطقه ایجاد کرده است.

مرگ درختان زیر تیغ اره برقی مردم را به سوگ درختانی نشانده است که ناباورانه به تماشای قامت خمیده بلوط‌ها و پیکر زخمی بر زمین افتاده‌شان نشسته‌اند.

نفس درختان بلوط در منطقه «کوشک» از توابع دشت روم در حالی به شماره افتاده است که به گفته برخی از اهالی کوشک منابع طبیعی برای جلوگیری از آسیب جبران ناپذیر بر پیکر زخم خورده طبیعت این منطقه اقدامی نمی‌کند.

یکی از اهالی کوشک که از قطع درختان ناراحت است به خبرنگار عصر دنا می‌گوید:این وضعیت مربوط به یک روز و دو روز نیست سال‌هاست جلوی چشم منابع طبیعی درختان را قطع می‌کنند و هیچ برخورد قاطعی برای تکرار نشدن فاجعه انجام نگرفته است.

این دوستدار طبیعت گفت: اگر منطقه مورد نظر را نسبت به سال 85 بررسی کنید متوجه عمق فاجعه می‌شوید وقتی حجم درختان چنین رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه سودجویان با اره برقی درختان را قطع می‌کنند، در پاسخ به اینکه چرا موارد را به منابع طبیعی گزارش نمی‌دهید تا برخورد شود، می‌گوید: منابع طبیعی در جریان قضیه قرار دارد حتی عوامل را هم می‌شناسند، چند روزی ابزار و آلات را ضبط می‌کنند اما خیلی زود به آنها تحویل می‌دهد و داستان تکرار می‌شود.
بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه درختان قربانی سودجویان، سالم و تنومند هستند، افزود: اصولا درختانی که دارای پوسیدگی باشند برای زغال کارایی ندارد و از درختان توپر و تنومند برای این کار استفاده می‌شود.

یکی دیگر از اهالی کوشک با اشاره به اینکه از تنه درختان برای فروش چوب و تهیه زغال استفاده می‌شود، گفت: سودجویان اهداف مختلفی از قطع درختان دارند که تهیه زغال و فروش چوب بخشی از کار آنهاست.
بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟

او که دغدغه طبیعت دارد، منابع طبیعی را در این اقدام دخیل دانسته و می‌گوید: مماشات با سودجویان درختان را به این حال و روز انداخته است.

استفاده از تنه درختان برای سایه‌بان، ساخت میز و صندلی و سازه‌های چوبی در سفره‌خانه‌ها از دیگر مصارف چوب‌هایی است که زیر تیغ می‌رود.

به گفته اهالی در آبان ماه امسال بخش زیادی از درختان قطع شده و گفته می‌شود بیش از 100 اصله درخت بلوط به طور کامل از بین رفته است.

اینکه چه عواملی خاطر سودجویان را برای گرفتن جان درختان آسوده است سؤوالی است که افکار عمومی منتظر پاسخ از سوی مسئولان هستند.

بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟

بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟

بلوط‌های کوشک زیر تیغ سودجویان/چرا با متهمان مرگ درختان مماشات می‌شود؟

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
منابع طبيعي خود شریک است،قربانیان با گزارشات صوری ۲۰درخت را دودرخت،،فکرمی کنید این کافه ها با دست هیزم می شکنند،چشم بینا می خواهد،وگوش شنوا از ار۶ برق‌های آدمای سود جو،هیزم قاچاقی به کارخانجات زغال کازرون می رود،
درست دربالای منطقه طبيعي مورگا۶ زمین‌ها را زیر وارو کردند،
اهه اگر صاحبی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
عصردناخداوکیلی قطع درختان را پیگیری کنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین