تاریخ انتشار:۱۵:۰۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جوی برای روز سه شنبه سوم بهمن ماه هفته جاری به مدت ۲ روز هشدار سطح زرد صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه به ایرنا گفت:فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز سه شنبه تا ساعت های پایانی روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در همه نواحی سردسیری و گرمسیری استان خواهد بود.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران،رگبار رعد و برق،وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی بارش برف و مه در گردنه ها از مخاطرات این سامانه است.

وی بیان کرد: لغزندگی جاده ها،کاهش دید،آبگرفتگی معابر به صورت محدود و امکان خسارت به سازه های موقت از اثرات احتمالی این سامانه است.

بهره مند از راهداری کهگیلویه و بویراحمد خواست تا برای انجام برف روبی در گردنه ها آمادگی داشته و همچنین در مدت زمان فعالیت این سامانه شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها،احتیاط درباره عبور از رودخانه ها،خودداری از سفرهای غیرضروی و انتقال محصولات کشاورزی از دیگر توصیه ها برای به حداقل رساندن خسارت هاست.

هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند

به کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افرادمی‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

بهره مند اضافه کرد: میانگین بارندگی‌های امسال در استان تاکنون ۱۵۹میلی‌متر بوده که ۱۷۲میلی‌متر کمتر از مدت مشابه پارسال گزارش شده است.

بهره‌مند افزود: مدت مشابه پارسال۳۳۲میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده بود.

بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴،سی سخت ۶۹۳،دوگنبدان ۴۳۰،دهدشت ۴۰۲،لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، هشدار زرد
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین