تاریخ انتشار:۱۴:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، سه مورد فوت ناشی از حوادث کار در سطح این استان ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش صعر دنا، کامروز امینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: در مجموع امسال ۲۸۳ پرونده فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شد.

وی افزود: از این تعداد ۲۸۰ پرونده مربوط به مصدومیتهای ناشی از حوادث کار بود، ۲۶۷ نفر از این تعداد مرد و ۱۳ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود امسال، بیشترین مراجعه مصدومین به ترتیب به ادارات پزشکی قانونی شهرستان های بویراحمد ۱۴۸، گچساران ۷۱، کهگیلویه ۴۱، دنا ۱۰، بهمئی و باشت نیز هر کدام پنج مورد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته کمترین حوادث را نسبت به دیگر استان ها داشتیم به طوری که طبق سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور در سال ۱۴۰۱، استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت در جایگاه ۳۱ کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مطابق تعریف پزشکی قانونی مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

سازمان بین المللی کار در بررسی هایی که انجام داده اعلام کرده که ۹۸ درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.

کهگیلویه و بویراحمد فاقد مراکز صنعتی بزرگ با تعداد کارگران زیاد است.

حدود ۱۰۳ هزار کارگر در بخش های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین