تاریخ انتشار:۱۱:۴۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: شورای مسکن این هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد باز هم روی محور بانک‌ها چرخید و اعلام شد که نهضت ملی مسکن در پرداخت تسهیلات عقب است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، در ابتدای این نشست، علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استاندار، بعد از قرائت گزارشی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: وقتی به جدول پرداخت‌ها نگاه می‌کنیم شاهد پرداختی‌های بیشتر از سوی بانک مسکن هستیم و این سوال مطرح می‌شود که چرا بقیه بانک‌ها به همین نسبت پرداختی ندارند که لازم است آقای دانش‌آموز پاسخ دهند.
منصور دانش آموز در پاسخ به این سوال با دفاع از عملکرد شبکه بانکی گفت: اینکه همه جا گفته می‌شود عملکرد بانک‌مسکن در نهضت ملی مسکن بهتر از بقیه بانک‌هاست، کاملا طبیعی است چرا که بانک‌مسکن، به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت می‌کند و در سایر حوزه‌ها و تسهیلات تکلیفی یا سهمی ندارد با سهم بسیار اندکی دارد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بقیه بانک‌ها‌یی که در حوزه مسکن، پرداختی کمتری داشتند، در سایر تسهیلات تکلیفی از جمله ازدواج، کشاورزی، تولید، صنایع دستی، گردشگری، مشاغل خانگی، کمیته امداد و.... عملکرد بهتری داشتند بنابراین بانک مسکن، باید در مسکن بیشتر از بقیه بانک‌ها پرداخت کند و این نباید دلیلی برای تضعیف شبکه بانکی شود.
در ادامه این نشست، مشکلات سایت مسکن ملی جهاد بررسی شد و اعلام شد با وجود پیشرفت فیزیکی بالا اما مطالبات پیمانکار از سوی بانک‌مسکن پرداخت نشده که اگر این بانک همکاری نکند، شاهد تعطیلی این پروژه مهم می‌شویم.
داوود دهقان، پیمانکار این پروژه و رئیس انجمن انبوه سازان در همین زمینه گفت: اگر به موقع حمایت می‌شدیم، این پروژه را زودتر از همه نقاط کشور تحویل می‌دادم ولی با این مانعی که در بانک مسکن بر سر راه تسهیلات این پروژه به وجود امد، عقب افتادیم و واقعا دیگر توان کار کردن نداریم‌.
وی گفت: اگر بانک از ابتدا، افزایش مبلغ تسهیلات از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان را نمی‌پذیرفت، خود مردم به عنوان آورده مردمی این مقاله التفاوت را می‌دادند اما اکنون منتظر این تسهیلات هستند و بانک هم نمی‌دهد و باعث انباشت مطالبات ۲۴ میلیاردی ما و آسیب جدی به پیشرفت کار شده است.
این پیمانکار تصریح کرد: این یک واقعیت است که دقیقا زمانی که پروژه و مردم به پول نیاز دارند، بانک، این پول را نزد خود نگه می‌دارد و برعکس می‌شود در صورتی که اگر بانک به موقع پرداختی داشته باشد، ۴ ماه زودتر این پروژه را تحویل داده بودم اما اکنون فشار روی مردم است‌.
در ادامه این نشست، محمد اکبری، مدیر شعب بانک مسکن استان با بیان اینکه آقای دهقان، تنها پیمانکاری بودند که در این پروژه دو بار از ضمانتنامه خود استفاده کرد و این یعنی همکاری، گفت: این پرونده را مسئولان بانک در تهران هم در جریان آن هستند و متاسفانه اجازه پرداخت به من نمی‌دهند اگر هم بیش از این پرداخت کنم، بازرسی جلوی آن را می‌گیرد.
اکبری گفت: آقای دهقان نه تنها در نهضت ملی مسکن بلکه در سال‌های گذشته نیز از مشتریان خوب بانک مسکن است.

در ادامه، معاون عمرانی استاندار با نپذیرفتن این توجیهات، گفت: وقتی پروژه‌ای فعال است و با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست لازم است حمایت شود؛ وی از مدیر بانک مسکن خواست تا نشستی را برای بررسی راهکارهای پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات به پروژه نهضت ملی مسکن در سایت جهاد برگزار کند.

برچسب ها: منصور دانش آموز
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین