تاریخ انتشار:۱۷:۵۵ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
صحبت های مژدهی در جمع مردم لیکک:
عصر دنا: علی مژدهی گفت: ایل سترگ بهمئی در طول تاریخ مدافع شرف، عزت، آبرو و حیثیت بوده اند. چه در زمان مبارزه با طاغوت و چه زمان‌های دیگری این را نشان دادند که لازم است یاد خداکرم خان بهمئی (خان طلا) را گرامی دارم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در همایشی در جمع مردم شهرستان بهمئی اظهار داشت: از محضر همه عزیزان این اجازه را می خواهم که در برابر این عظمت، بزرگی، عشق، صفا، محبت و ایثار سر تعظیم فرود بیاورم و به این سر فرود آوردن افتخار کنم .

علی مژدهی ادامه داد : ایل سترگ بهمئی در طول تاریخ مدافع شرف،عزت ، آبرو و حیثیت بوده اند .چه در زمان مبارزه با طاغوت و چه زمان های دیگری این را نشان دادند که لازم است یاد خداکرم خان بهمئی (خان طلا) را گرامی دارم .

وی عنوان کرد: مژدهی نه برای موقعیت و مقام آمده که خداوند در طول ۳۰ سال خدمت صادقانه در این مملکت در مراحل مختلفی آزمایش خود را با سلامت به پایان رسانده و دین خود را نسبت به انقلاب ،خون شهدا و این مردم ادا نموده است و در مقایسه با بسیاری از عزیزان که مسئولیت مستقیم و حق عمومی مردم به گردنشان بود چه در بحث به کارگیری فرزندان این مرز‌ و‌ بوم و چه در بحث مدیریت اگر از خدمات چندین ساله دیگران بیشتر نبوده کمتر نخواهد بود .

مژدهی عنوان کرد : هدف از ارسال پیامبران و رسولان اجرای عدالت و قسط و عدل و برابری در جامعه بوده است و به لحاظ اهمیت و جایگاه ویژه عدالت بر خلاف سایر مذاهب در مذهب شیعه یکی از اصول عدالت است که در ذیل توحید و نبوت و معاد قرار گرفته است. دو معنای مقابل عدالت، ظلم  و تبعیض است. ظلم یعنی فردی حقی را داشته باشد و آن حق از وی سلب شود و تبعیض یعنی دو نفر که از شرایط یکسان و مساوی برخوردارند به یکی فرصت داده شود و از دیگری سلب شود .

معاون اسبق وزیر دادگستری عنوان کرد : وظیفه ی حاکمیت اجرای عدالت و عدالت اجتماعی در جامعه است منظور از عدالت اجتماعی تخصیص منصفانه منابع و فرصت ها و امکانات در جامعه است و باید این وضعیت ایجاد شود که همه‌ی مردم از ابزار آسایش و رفاه در جامعه برخوردار شوند .

وی با اشاره به قانون اساسی تصریح کرد: در این راستا در قوانین ما در بند ۹ اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیض ناروا، ایجاد امکانات عادلانه در تمام زمینه های مادی و معنوی تاکید شده است.

در اجرای عدالت در بهره برداری از منابع طبیعی و سرمایه ملی در سطح استان ها و توزیع فعالیت های اقتصادی نباید هیچ تبعیضی وجود داشته باشد و برای تمامی مناطق باید سرمایه و امکانات لازم فراهم شود.

وی ادامه داد : من از شما سوال می کنم وقتی در قوانین این مملکت به صراحت در بحث حقوق مردم از رفع تبعیض ناروا و بی عدالتی به مراتب تذکر داده شده چرا امروز شهرستان بهمئی با این همه فداکاری که داشتند باید در حداقل ها بمانند؟!

وی با اشاره به وضعیت ارتباطی شهرستان بهمئی افزود : در بحث زیر ساخت ها و ارتباطات در این شهرستان هیچ گونه راه ارتباطی، بزرگراه و اتوبانی وجود ندارد یکی از مواردی که در بحث اشتغال تاثیر گذار است، ارتباطات است.

مژدهی با اشاره به اهمیت کشاورزی در اشتغال گفت :چرا در شهرستان بهمئی از ۱۵۷۰۰هکتار زمین کشاورزی تنها ۱۱۴۰ هکتار آبی باشد؟

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش شهرستان بهمئی عنوان کرد :چرا از جمعیت ۳۸۰۰۰ نفری بهمئی بیش از ۱۴۰۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد باشند؟

آیا اینجا منابع و امکانات نیست؟ وی با اشاره به روستاهای خالی از سکنه این شهرستان عنوان کرد :چرا از ۲۲۷ روستای شهرستان بهمئی ۸۴ روستا باید خالی از سکنه باشد؟! چه کسی باید این ها را پاسخ دهد؟! مسئولین یا نمایندگان ادوار پاسخ می دهند؟

مگر یکی از مشکلات اساسی و زیربنایی شما بحث اشتغال نیست؟ وی با اشاره به نفت بهمئی افزود: چرا مردم بهمئی باید آلایندگی نفت و گاز در چند صدمتری خود را تحمل کنند ولی از منابع نفتی در بحث اشتغال فرزندان خود استفاده نکنند؟مگر نمی گویند هر کس که غرامت می دهد باید غنیمت ببرد؟‌

وی با اشاره به غیربومی خواندن فرزندان بهمئی جهت اشتغال در پالایشگاه ها تصریح کرد :چرا فرزندان این مرز و بوم با فاصله ی اندکی از پالایشگاه ها و پتروشیمی های منطقه غیربومی محسوب می شوند؟مگر تمام این ها حق الناس نیست؟! مگر خداوند نمی فرماید من حق خود را می توانم ببخشم اما نمی توانم حق مردم را ببخشم؟!

وی افزود :مردم امروز آمدند که به همه آن هایی که اعلام کردند مژدهی در صحنه نمی ماند یا مژدهی رد صلاحیت است نشان دهند در این مدت کم چنین استقبال عظیمی رخ می دهد.

چون مردم نماینده ای را می خواهند که وامدار قدرت و ثروت نباشد چون اگر وامدار باشد نمی تواند به آن‌ها توجهی کند.

وی خاطرنشان کرد : منافع و مطامع شخصی، فردی و گروهی عده ای خاص باعث شده که به عزیزان اجازه استراحت نمی دهد.

ریاست اسبق تعزیرات حکومتی کشور اظهار داشت :اینجا شهرک صنعتی دارد آیا خبری از صنعت و اشتغال هست؟ما باید به جای نگاه به کارهای شخصی ،فردی و مُسکِنی به کارهایی بپردازیم که در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک تغییر و تحول اساسی در سرنوشت مردم ایجاد کند در برابر قانون همه‌ی مردم در سراسر کشور از هر قوم، گروه و ایل و تباری که باشند دارای حقوق مساوی هستند پس چرا این حقوق در اینجا رعایت نمی شود؟!

مژدهی با تشکر از حضور بانوان در این همایش تصریح کرد : یکی از حقوقی که باید احیاءشود حقوق بانوان است چرا در مسئولیت ها و موقعیت ها از بانوان استفاده نمیشود؟ اگر خداوند توفیق خدمت به مردم را به بنده داد از حقوق قانونی و به حق بانوان در مجلس دفاع خواهم کرد.

از نابرابری و فاصله طبقاتی و حقوق بانوان در مجلس دفاع خواهم کرد.

وی با اشاره به وظایف یک نماینده عنوان کرد: شان یک نماینده این است که قانون گذار خوب و ناظر توانمندی باشد .

آنچه امروز ما را به این وضعیت رساند این است که منِ نماینده به جای اینکه از قدرت نظارتی قوی خود استفاده کنم در کار دولت دخالت می کنم و توان خود را بر جابه‌جایی مدیران ادارات حتی در اداره‌ی مدارس به کار می برم.برای اینکه این مدیران فردا به عنوان نماینده‌ی دولت پاسخگو نباشند و به عنوان نماینده‌یِ نماینده پاسخگو باشند. اگر اصلح گزینی باشد همه راضی هستیم چون باید در زندگی مردم گشایشی ایجاد شود.

برچسب ها: علی مژدهی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین