تاریخ انتشار:۲۱:۰۰ - ۲۸ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: اکنون ۵۰ روز از وعده آقای مدیرکل گذشته است و وضعیت مدیریت شهری دهدشت همچنان به همان منوال می‌گذرد و این نشان دهنده وعده‌ای پوچ بیش نیست، کاش اندکی به فکر مردم و گلایه های آنان باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: سپردن مدیریت به افراد ضعیف در مدیریت شهری منجر به بی اعتمادی و ظلم به شهروندان می‌شود.

بدون تردید نفوذ و تأثیر منفی برخی از مداخلات سیاسی در ساختار حقوقی و نظام اجرایی برای جلوگیری از تخلفات در حوزه مدیریت شهری قابل اغماض نیست.

بی‌تجربگی و تخصص نداشتن عامل عقب ماندگی شهر دهدشت

بی‌تجربه گری و تخصص نداشتن برخی از اعضای شورای شهر دهدشت با قوانین و عدم تسلط بر مبانی شهری سبب عقب ماندگی و ابتر ماندن کارها در حوزه مدیریت شهری شده است.

ضعف عملکرد اعضای شورای شهر دهدشت بارها از طریق رسانه ها، جلسات و تریبون‌ نماز انعکاس داد شد اما متاسفانه گوش این اعضا بدهکار نیست. 

مدیریت شهری در دهدشت دچار روزمرگی شده است و به دلیل نداشتن اراده در ایجاد تحول و خلاقیت در شرف ورشکستگی است، با گذری در سطح شهر از نزدیک اثرات این سو مدیریت و بی‌کفایتی مسئولان بیشتر نمایان خواهد شد.  

عدم ساماندهی پارک‌ها، نبود فضای سبز کافی، جولان سگ‌ها در خیابان ها، انبوه زباله در ورودی‌ها و جداول هدایت‌کننده آب‌های سطحی شهری و بوی تعفن ناشی از آن برخی از مشکلاتی هستند که نشان از نبود مدیریت صحیح شهری در دهدشت دارند و موجب نارضایتی شهروندان و رهگذران دهدشتی شده است.  

بازدید میدانی خبرنگار فارس در سطح شهر دهدشت حاکی از نارضایتی شهروندان از عملکرد شورای شهر و شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی است.

شهری که به ماتم کده تبدیل شده است

محمدی یکی از شهروندان دهدشتی گفت: نبود مبلمان شهری در شأن مردم، خیابان‌های پر از چاله و چوله، وجود سرعت گیر‌های غیر استاندارد، شهر با نصب بنر‌های مراسم تبدیل به ماتم‌کده شده چنین وضعیتی زیبنده مردم دیار بلادشاپور نیست.

ناگفته نماند ضعف های اعضای شورای شهر دهدشت گاه ماحصل انتخاب های غلط است که اکنون دود آن به چشم همه می‌رود.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته دهدشت ضمن انتقاد مکرر در خصوص ضعف عملکرد شورای ششم گفت: اگر امروز می‌بینید که در مسئله شهر دهدشت دچار بحران هستیم بدون تعارف علت آن انتخاب‌های اشتباه شورای شهر است. 

حرف دل امام جمعه دهدشت

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه من می‌دانم که این حرف‌ها برای بنده و تریبون نمازجمعه گران تمام می‌شود و دشمن تراشی می‌شود، افزود: اما اگر می‌بینید در پارلمان شهری دچار بحران هستیم، اگر امروز برخی از مناطق شهر دهدشت تبدیل به شهر زباله شده و تأخیر در انتخاب شهردار وجود دارد، نتیجه انتخاب های قومی قبیله‌ای و سلیقه ای شما مردم است.

با توجه به گزارشات واصله مردمی در خصوص وضعیت بحرانی نظافت، جاروی جداول، خیابان‌ها، بلوارها، میادین، پارک‌ها، و سیل‌بندها و جمع‌آوری زباله، روز چهارشنبه 8 آذرماه 1402 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری طبق رسالت و وظیفه ذاتی جهت بازدید و سرکشی دوره‌ای خود از شهر دهدشت بازدید کرد.

وقتی وعده 14 روزه آقای مدیرکل در 50 روز هم محقق نمی‌شود

فرزاد بابکان‌پور در این بازدید میدانی گفت: از تمام نقاط شهر دهدشت به وضوح مشخص بود که این شهر شرایط مطلوبی ندارد و شرایط بهداشتی شهر دهدشت و به خصوص کوی مسکن مهر بحرانی است.

وی ضمن انتقاد شدید از عملکرد شورا و شهرداری شهر دهدشت، گفت: با مجموعه شورا و شهرداری شهر دهدشت اتمام حجت شد و با هماهنگی مدیران ارشد استانی و امنیتی شهرستان 14 روز برای برطرف کردن مشکلات شهر دهدشت از وضع موجود فرصت داده شد که در صورت عدم رفع مشکلات در زمان تعیین شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرار می گیرد.

حال ۵۰ روز از آن وعده گذشته است و وضعیت مدیریت شهری دهدشت همچنان به همان منوال می‌گذرد و این نشان دهنده وعده‌ای پوچ بیش نیست، کاش اندکی به فکر مردم و گلایه های آنان باشید.

نباید فراموش شود که شهروندان مخاطبان اصلی خدمات شهری هستند و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها نیازمند پای کار آمدن و حرکت به سمت خلاقیت و نوآوری در مدیریت شهری است.

شایان ذکر است با گذشت سه سال از آغاز بکار شورای ششم، شهرداری دهدشت همچنان با سرپرست اداره می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین