تاریخ انتشار:۱۸:۱۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد،اعتباراتی در همین زمینه به استان اختصاص یافت اما چون این مراکز در سطح استان وجود ندارد اعتبارات برگشت داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: مسعود نوری روز سه شنبه در نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر ضرورت جمع آوری کودکان از خیابان های کهگیلویه و بویراحمد. اظهار کرد: تاکنون۳۸۰ کودک کار در استان شناسایی شده اند.

وی یادآور شد که ۸۰ نفر از آنها اتباع کشورهای خارجی است که باید شناسایی و به کشورشان برگشت داده شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار، آنطور که انتظار می رود کار انجام نشده است، افزود: تیمی متشکل از دادگستری، بهزیستی، فرمانداری و نیروی انتظامی شناسایی و غربالگری کودکان کار را انجام می دهند تا کودکان کار ایرانی و غیرایرانی شناسایی شوند.

نوری عنوان کرد: بهزیستی و شهرداری یاسوج مکانی برای نگهداری کودکان کار تعیین کنند، ضمن اینکه استانداری ۲ میلیارد ریال تجهیزات این مرکز را خریداری کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: نیازمند همکاری شهرداری یاسوج در زمینه تعیین مرکز نگهداری کودکان کار هستیم.

وی ادامه داد: کودکان کار متکدی که در کلان شهرها وجود دارد در این استان وجود ندارد و همه آنها دارای خانواده و سرپناه هستند اما باید با توانمند ساختن خانواده، آنها را از سطح خیابان جمع آوری کرد.

وی با اشاره به آسیب هایی که در کمین کودکان کار است، گفت تا دهه فجر، مرکزی در خور شان کودکان کار با همکاری بهزیستی و شهرداری در مرکز استان راه اندازی شود.

نوری با اشاره به ترک تحصیل و افت تحصیلی کودکان کار در استان گفت: طبق آمار اداره کل بهزیستی ۲۲ کودک کار ترک تحصیل کرده بودند که زمینه بازگشت به تحصیل ۱۰ نفر از آنها فراهم شد و برای بازگشت به تحصیل سایر کودکان نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: افت تحصیلی میان کودکان کار مشهود است که با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای متولی درصدد رفع این مورد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری ها ساماندهی کودکان کار را در دستور قرار داده و گزارش آنها را برای استانداری ارسال کنند، افزود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان برای بیماری هپاتیت و غربالگری پرونده سلامت برای آنها تشکیل می شود.

نوری از مشارکت و همکاری فنی و حرفه ای استان قدردانی کرد و گفت: طبق اعلام بهزیستی ۶۰ کودک کار به همراه پدرانشان جهت حرفه آموزی به اداره کل فنی و حرفه ای معرفی شدند و در حال مهارت آموزی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فنی و حرفه ای تنها دستگاهی که همکاری خوبی در زمینه کودکان کار و خیابان دارد.

نوری افزود: با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام (ره) و آموزش و پرورش برنامه اردوی راهیان نور و برنامه های فرهنگی و ورزشی برای این افراد برگزار می‌شود تا دیگر شاهد حضور آنها در سطح خیابان نباشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین