کد خبر: ۲۲۲۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۲۵ - ۲۴ دی ۱۴۰۲
جوابیه فرودگاه یاسوج به عصر دنا؛
عصر دنا: تصمیم نهایی نشست و برخاست هواپیما بر عهده خلبان بعنوان فرمانده هواپیما می‌باشد که در روز جمعه ۲۲/۱۰/۱۴۰۲ نیز فرودگاه وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد و خلبان نیز با استفاده از دستگاه‌های دقیق و بین المللی و ناوبری فرودگاه یاسوج پرواز خود را به سلامت و ایمن انجام داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر (خطر از بیخ گوش مسافران هواپیمایی یاسوج گذشت / فرودگاه یاسوج چرا جان مردم را به خطر می‌اندازد؟) جوابیه ای ارسال کرده است. متن این جوابیه به شرح زیر است:

۱-طبق انکس ۲ و ۱۱ (نشریه مقررات بین المللی هوانوردی) فرمانده هواپیما خلبان می‌باشد و تصمیم نهایی برای انجام و یا عدم انجام پرواز در شرایط مختلف آب و هوایی با شخص خلبان می‌باشد و مدیریت فرودگاه هیج نقشی ندارد.

۲- در تیتر خبر آمده (هواپیمای یاسوج) باید عرض نمایم یاسوج و فرودگاه یاسوج هواپیمایی ندارد و هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان می‌باشد که تحت نظارت دقیق اداره عملیات هوانوردی آن شرکت برنامه ریزی انجام پرواز‌ها را بعمل می‌آورد و نقش فرودگاه در برقراری پرواز‌ها صرفاً مهیا نمودن زیر ساخت‌های لازم و امکانات و تجهیزات فنی و ارتباطی و ناوبری برای استفاده خلبانان هواپیما‌ها می‌باشد.

۳-در متن خبر آمده (اعتراضات مسافران و کادر پروازی هواپیما) که اصلاً چنین چیزی مشاهده نشده و اتفاقاً مسافران گرامی از اینکه پروازشان به موقع انجام شد بسیار مسرور بوده و از شرکت هواپیمایی ماهان و فرودگاه تقدیر نیز نمودند.

۴-لازم است از مسئول عصر دنا سوال شود اعتراض کادر پروازی مستند ارائه دهند

۵-در متن خبر آمده (مدیر فرودگاه اقدام غیر مسئولانه و خطرناک انجام داده) در حالی که مدیر فرودگاه طبق شرح وظایف خود موظف است ۲۴ ساعته کلیه امکانات و تجهیزات ارتباطی و ناوبری و نیرو‌های عملیاتی را آماده نگهدارد تا هر گونه سرویس‌های کنترل ترافیک هوایی به شرکت‌های هواپیمایی ارائه نماید و تصمیم نهایی نشست و برخاست هواپیما بر عهده خلبان بعنوان فرمانده هواپیما می‌باشد که در روز جمعه ۲۲/۱۰/۱۴۰۲ نیز فرودگاه وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد و خلبان نیز با استفاده از دستگاه‌های دقیق و بین المللی و ناوبری فرودگاه یاسوج پرواز خود را به سلامت و ایمن انجام داد.

۶- در مورد شرایط نامساعد جوی، اطلاعات هوانوردی در اختیار خلبان قرار می‌گیرد و برابر دستورالعمل‌های داخلی شرکت هواپیمایی و قوانین و مقررات هوانوردی، ارتفاع ابر از سطح دریا و دید افقی، خلبان تصمیم به نشست و برخاست در فرودگاه می‌نماید و تنها شرایط بارانی دلیلی برانجام پرواز نمی‌باشد.

۷- یادآوری سانحه پروازی در سال ۱۳۹۶، فقط باعث ترزیق رعب و وحشت به مسافرین هواپیما شده و موجب تشویش اذهان عمومی و عدم اطمینان به ناوگان هوایی در کشور می‌باشد که درج آن در رسانه‌های عمومی به صلاح کشور و استان نمی‌باشد.

۸-در پایان تهیه کنندگان گزارش اطلاعات، و اشرافی بر انجام عملیات پرواز هواپیما نداشته و چنین استنباط می‌شود که گزارش بصورت کاملاً غیر تخصصی، مغرضانه و با هدف تخریب عوامل فرودگاهی بویژه مدیر فرودگاه بوده و زحمات این قشر زحمتکش و متخصص نادیده گرفته شده است که جای تأسف دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
همین فقط.جای تاسف دارد.؟چرا از این رسانه آشوبگر. شکایت نمی کنید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
در اینکه افراد و مسئولان فرودگاه یاسوج هیچگونه دانش و تخصصی ندارند شکی نیست / ایکاش زمین فرودگاه رو شخم کنند و گندم بکارند اینطوری منفعت بیشتری به این شهر و استان میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کاربر محسن شما هم یکی از اون تعداد مغرض که دوست ندارد شهرش پیشرفت کنه هستید از همون کسانی که موقع رای دادن هم فقط دن دنبال این هستی فامیل خودت پیروز انتخابات بشه دنبال اصلح نیستی . اتفاقاً فرودگاه تنها ارگانی هستش که نیروهایش بر اساس تخصص انتخاب میشن از مدیر تا کارگر ساده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین