تاریخ انتشار:۱۳:۰۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه یک روزه پوستر با موضوع «نه به اسلحه» در محکومیت و انزجار از استفاده از اسلحه در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ملک حسینی گفت: در این برنامه ۱۰ تن از هنرمندان و طراحان گرافیک استانی حضور یافته و با خلق اثر در حوزه پوستر و پرداختن به ابعاد مختلف سنت غلط استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا به این معضلات پرداختند.
وی گفت: حوزه فضای مجازی سپاه فتح استان نیز در راستای کمک به بهبود فضای اجتماعی در استان و ترویج فرهنگ همدلی، تعاون و مهرورزی و تقبیح استفاده نابجا از اسلحه برنامه‌های هنری در سطح شهر یاسوج برگزار کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان خاطرات تلخی از استفاده نابجا از سلاح در برخی آئین‌های شادی و عزا دارند آنجا که بر اثر یک سهل انگاری یک مراسم شادی به عزا تبدیل شد و یا یک مراسم عزا به دو عزا و گاهی چند عزا تبدیل شد.
وی افزود: همه اینها محصول سنت غلط استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی و نگهداری اسلحه در خانه است و چه جانهایی که بر اثر این فرهنگ غلط از دست رفتند.
ملک حسینی گفت: قوه قهریه تنها راه حل رفع مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیست و قطعاً زبان هنر به دلیل ماندگاری و اثرگذاری بهترین راه برای درمان این زخم‌ها و ترویج و تقویت فرهنگ همدلی و دوستی است.
ملک حسینی تصریح کرد: استفاده از سلاح گرم در انتخابات ممنوع است و برای پویش نه به اسلحه، طراحی پوستر انجام شده و این موضوع به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اعلام شده است.
وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات از اسلحه استفاده کردند شناسایی و دستور جلب آنها صادر شد و به زودی دستگیر می‌شوند.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین