تاریخ انتشار:۱۵:۲۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رایزنی‌های مستمر با ۴ شرکت برای اضافه شدن بالگرد به ناوگان هوایی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در برنامه صف اول در شبکه استانی دنا با بیان اینکه در این دانشگاه ۷ هزار و ۵۰۰ کارمند مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: این دانشگاه دارای ۷ معاونت، ۵ دانشکده و ۹ بیمارستان، ۳۳۱ خانه بهداشت، ۷۷ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۵۲ پایگاه و سلامت است.
سعید جاودان سیرت تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۲۲۰ نفر دانست و افزود: دکتر اسفرم و دکتر هادی از اساتید این دانشگاه جز دانشمندان یک درصد دنیا هستند.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند ، بیان کرد: در شش رشته تخصصی دستیار نیز در این دانشگاه پذیرش و مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه طرح‌های افتتاح شده، فعال، در دست اجرا و کلنگ زنی شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۸ طرح و پارسال ۶۵ و امسال هم ۷۶ طرح بود، افزود: امسال بالغ بر ۲۹ طرح در حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید که مهمترین آن‌ها بیمارستان لیکک بود.
جاودان سیرت با بیان اینکه در دو سال اخیر ۱۸۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت، عنوان کرد: برای اولین بار پزشکی هسته‌ای در استان راه اندازی شد و دستگاه‌های به کارگرفته در این زمینه به روز و بر اساس استاندارد‌های بین المللی است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ متخصص و فوق تخصص در استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: بخش نوزدان از ۱۳ تخت به ۲۷ تخت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه نظام سلامت خانواده از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در سطح ملی است گفت: این طرح در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران در حال اجرا است و به زودی در بویراحمد نیز اجرا می‌شود.
سعید جاودان سیرت با بیان اینکه پویش ملی سلامت و غربلاگری فشار خون و دیابت نیز در استان در حال اجرا است، گفت: با اجرای این طرح بالغ بر ۴ هزار نفر مبتلا به دیابت و ۸ هزار نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه ۵۲ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است، گفت: انتظاری که از مردم می‌رود این است که در صورت بروز حادثه یا اتفاق با این مراکز تماس بگیرند.
وی در خصوص اورژانس هوایی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده شاهد اضافه شدن بالگرد اورژانس، برای خدمات رسانی به مصدومان یا بیماران در استان خواهیم بود و با ۴ شرکت نشست‌هایی برای دریافت بالگرد برگزار و رایزنی‌هایی انجام شد و زودی این مهم به نتیجه می‌رسد.
وی گفت: در سال جاری هزار و ۱۵۰ پروانه ساخت شامل راه اندازی داروخانه و صنایع غذایی صادر شد و ۱۲۶ داروخانه هم اکنون در استان فعال است و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بازرسی توسط کاشناسان این دانشگاه انجام گرفت.
وی کمبود دارو موجود در استان را ناشی از کمبود داروی در کشور دانست و گفت: ۶۲۷ قوطی شیر خشک برای ۵ هزار نوزاد در استان توزیع شد و بالغ و ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص و سخت درمان هزینه شد.
وی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان هزار میلیارد تومان به بهداشت و درمان استان اختصاص یافت و با اختصاص این اعتبار شاهد توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان خواهیم بود.
وی گفت: قراردادی بین نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی برای حفاظت از کارکنان بهداشت و درمان در استان منعقد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین