تاریخ انتشار:۰۸:۴۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: امسال ۵۷ پرونده تخلف در زمینه عرصه های ملی در شهرستان باشت تشکیل و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: ۲۵ تخلف از مجموع ۵۷ تخلف در حال رسیدگی است.
سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان، چوب، زغال و ریشه کنی گیاهان دارویی بوده است.
ابراهیم جانی نسب با بیان اینکه هشت مورد از این تخریب ها در زمینه تصرف عدوانی اراضی ملی بوده ادامه داد: ۲۰ هزار و ۲۱۸ متر مربع از اراضی ملی شهرستان باشت از سوی هشت متخلف تصرف شده و هم اکنون پرونده آنها در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: دره باشت، چاه تلخ، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها تصرف شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۵ نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی، قاچاق محصولات جنگی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.
ابراهیم جانی نسب اضافه کرد: از این تعداد متخلف، هشت نفر اقدام به قطع درختان، هفت نفر بوته کنی و ۱۰ نفر اقدام به قاچاق محصولات جنگلی کرده بودند.
وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.
سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.
شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین