تاریخ انتشار:۰۸:۴۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
از ابتدای طرح ملی پویش سلامت؛
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای طرح ملی پویش سلامت تاکنون حدود ۴۸ هزار بیمار دیابتی و فشار خونی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

دکتر سعید جاودان سیرت افزود: از ابتدای آغاز این طرح ملی بیش از ۴۳۲ هزار نفر در استان برای سنجش دیابت و فشار خون معاینه شدند که از این تعداد۷ هزار و ۹۱۲ نفر مشکوک به فشارخون و ۴۰ هزار و ۴۴ نفر مشکوک به دیابت بوند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد غربالگری به نسبت جمعیت در شهرستان بویراحمد صورت گرفته است.

دکتر جاودان سیرت با اشاره به عوارض دیابت و فشار خون تصریح کرد: دیابت و فشار خون بیماری‌ های خاموش و خطرناکی هستند که علاوه بر عوارض بسیار شایعی همچون حملات قلبی، سکته‌ های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و دیالیز و قطع عضو، هزینه‌ های سنگینی را نیز به بیماران، خانواده‌های آنان، جامعه و دولت تحمیل کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین