تاریخ انتشار:۱۶:۱۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرگروه مطالبه‌گری شهیدنواب صفوی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های روستایی در لوداب شهرستان بویراحمد و زیلایی در شهرستان مارگون وضعیت مناسبی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سلیمان خوش‌اندیش با انتقاد از راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه عمرانی استانداری گفت: ۴۶ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در سطح ملی و استانی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها شاهد پیشرفت همه جانبه بوده‌ایم و خوشبختانه در خدماتی همچون آب، برق، گاز ، مخابرات، بهداشتی و....شاهد پیشرفت چشم‌گیری هستیم  اما علی‌رغم توسعه‌ها و پیشرفت‌ها هنوز مردم شهیدپرور روستاهای لوداب و زیلایی مارگون از تبعیض در تقسیم اعتبارات عمرانی رنج می‌برند.

مدیرگروه مطالبه‌گری شهیدنواب صفوی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همگان می‌دانند یکی از عوامل توسعه کشور و استان ،توجه ویژه به زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی بوده و از آنجا که سیاست‌های نظام و دولت جلوگیری از مهاجرت روستائیان است شعارها و برنامه‌ریزی‌ها بنا بر مهاجرت معکوس بوده و مقدمه ی این برنامه‌ریزی نگاه عادلانه در تقسیم اعتبارات زیرساختی و هم اندیشی میان ادارات است، تا بتوانند این مهم را که روستائیان و عشایر از سرمایه‌های اصلی تولیدی کشاورزی و دامی وباغی کشور هستند را سامان بخشیده و مردم در همه ی زمینه‌ها خصوصا عمرانی مزه عدالت را بچشند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و همچنین راهداری استان، علی رغم اینکه ادوار گذشته در سطح استانی فعالیت های خوبی داشته ، اما نگاه عادلانه در تقسیم اعتبارات و زیر ساختی برای مناطق لوداب و مارگون نداشته است که شاهد گویای این صحبت‌ها جاده‌های مناطق شهید و نخبه پرور لوداب (روستاهای سردسیری همچون آبچندار گلال، زیرتوت و پشت توت ، شهدالی، مورنا امامزاده ولی حسین) و(روستاهای گرمسیری همچون انارک و ابلون وبرمیون، چفتاب، تنگیار، لیراوک، کُلمُک،) است.

خوش‌اندیش ادامه داد: از سوی دیگر در شهرستان مارگون و روستاهای زیلایی(مورزرد ،دوبند داربری، پس چات، آب بیدک، تنگاری، اب بلی و....) هنوز از داشتن جاده مناسب و آسفالت و زیرسازی محروم بوده و مردم این مناطق بخاطر خاکی بودن جاده در فصل زمستان راه ارتباطی‌شان قطع و مشکلات زیادی را بخاطر این وضعیت متحمل می‌شوند.

 

وی بیان کرد: روستاهای فوق الذکر انارک و ابچندار و.... ده ها شهید و جانباز تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند و در گذشته مردم برای پیگیری مطالبات در حوزه راه روستایی به راهداری مراجعه کرده‌اند، اما متاسفانه هیچگونه توجهی از سوی اداره مربوطه نشده است.

خوش اندیش بیان کرد: لذا مردم این مناطق خواستار توضیح و تسریع در پاسخگویی از حوزه راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص این روستاهای شهید پرور هستند که چرا با وجود چندین دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز توجهی به این مناطق نشده است و تا کی باید وضعیت اسفناک این مناطق را نظاره‌گر باشیم؟

وی خاطرنشان کرد:گروه مطالبه‌گری شهید نواب صفوی تا حصول نتیحه مطلوب، پیگیر مشکلات مردم رنج کشیده آن مناطق بوده و در صورت عدم پاسخگویی مناسب ادارات متولی‌، رویکرد قانونی دیگری اتخاذ خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین