تاریخ انتشار:۱۴:۴۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۲
سخنران9دی در دهدشت:
عصر دنا: امام جمعه بهمئی با بیان اینکه امروز وظیفه داریم نگذاریم حرف ولی بر زمین بماند، گفت: گفتمان ولی فقیه مشارکت حداکثری در انتخابات است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا از کهگیلویه، مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9دی امروز با حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد جامع برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم 

گفت: بر اساس آیات قرآن، آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت هیچ حادثه‌ای بدون علت اتفاق نمی افتد.

امام جمعه بهمئی تصریح کرد: آنچه برای بنی اسرائیل از شکوه و عظمت اتفاق افتاد بخاطر صبر و استقاومت در کنار رهبر الهی بود وآنچه از ذلت و درماندگی و سرگردانی برایشان اتفاق افتاد بخاطر عملکرد منفی و عدم نصرت ولی خدا بود. 

وی با بیان اینکه آنچه امروز عامل اقتدار و عظمت ایران در طول چندین دهه است تبعیت از نائب زمان و همراهی حجت خدا توسط مردم است،افزود: آنچه باعث گرفتاری و عقب ماندگی است ناشی از بی‌توجهی به فرامین ولی خدا است. 

وی در پاسخ به چرایی اینکه جامعه مسلمانان بعد از پیامبر در سیر ارتجاعی قرار گرفت، به تشریح علل و عوامل استحاله سیاسی و فرهنگی جامعه از منظر حضرت زهرا«س» پرداخت. 

حجت‌الاسلام صلواتی عدم توجه به تدابیر و رهنمودهای رهبر الهی را یکی از عوامل بروز فتنه برشمرد و گفت: بر اساس آیات الهی و شهادت تاریخ، رسول خدا هر آنچه برای تداوم انقلاب و حکومت دینی لازم بود بیان فرمودند

و همه هشدارها برای جلوگیری از انحراف را مطرح کردند. 

وی ادامه داد: از دلایل وقوع فتنه 88 عدم توجه به رهنمودهای رهبر بود هرگاه حرمت حجت خدا و گفتمان او مورد بی توجهی قرار گرفت جامعه دچار بلا می‌شود. 

امام جمعه شهرستان بهمئی دومین عامل وقوع فتنه‌ها را نفاق، دورویی در برابر رهبر و حجت خدا دانست و گفت: جریان نفاق همان جریان نفوذ است خطرناک‌ترین نفاق، نفاق اعتقادی است یعنی در زبان ادعای ایمان دارد ولی در دل اعتقادی به ذات ربوبی ندارد. 

وی بیان کرد: نفاق سیاسی یعنی در ظاهر خود را پیرو امام و رهبری اعلام می‌کند اما در باطن هیچ اعتقادی ندارد، در ظاهر خود را مدعی همراهی امام بداند اما در عمل اعتقادی به خط امام ندارد. 

وی با اشاره به پیچیدگی نفاق در زمان پیامبر اسلام گفت: گروهی فرصت طلب با دفاع از سنت پیامبر در برابر رهبر الهی با شعار قرآن و با شیوه قانون شکنی به مقابله برخواستند. با شبهه افکنی فتنه کردند و از پشت خنجر زدند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهمئی گفت: همین جریان نفاق بعد از پیامبر قدرت را در دست گرفت، در زمان مولا علی فتنه به اوج رسید و زمینه‌ساز حکومت ضددینی و فاسد معاویه شد که سرانجام 30هزار نفر به قصد قربت فرزند پیامبر را ذبح کردند. 

حجت‌الاسلام صلواتی با اشاره به اینکه از این نوع نفاق در زمان پیامبر خبری نبود، بیان کرد: در زمان امام راحل هم از این نوع فتنه خبری نبود کار سخت نائب زمان در فتنه88 اینجا بود. 

وی اضافه کرد: سران فتنه با دشمنان نظام همراهی کردند خوارج، ناکسین و مارقین مصداق بارز فتنه هستند. 

وی مشخصات عمده جریان‌های مقابل امیرالمؤمنین را ولایت ستیزی خواند و گفت:همین ویژگی هم باعث سقوط خوارج شد.

وی با بیان اینکه عمده ویژگی سران فتنه ولایت ستیزی است، اضافه کرد: هدف اصلی سران فتنه زدن خیمه انقلاب یعنی ولایت بود. 

امام جمعه بهمئی شعار عوام فریبی را خصلت مشترک جریان فتنه در زمان امیرالمومنین علیه السلام و فتنه 88دانست و گفت: این در حالی است که فتنه‌گران حرف از مردم و قانون و انقلاب و امام می‌زدند و سابقه انقلابی داشتند.

سومین عامل وقوع فتنه از منظر حضرت فاطمه «س» پیمان شکنی بود که در بیانات حجت‌الاسلام صلواتی به آن پرداخته شد.

وی از نقض عهد خواص و مردم به دیگر علل بروز فتنه نام برد و گفت: سران سقیفه عهد با خدا و رسول خدا را شکستند از ولایت ائمه خارج شدند در فتنه88 نیز سران فتنه عهد خود با ولایت را شکستند. 

وی با اشاره به تغییر درباره نگرش‌ها بینش‌های خواص و تغییر در بینش مردم به عنوان یکی دیگر از عوامل شکل‌گیری فتنه گفت: مهمترین خطری که نظام توحیدی ما را تهدید می‌کند همین دگرگونی خواص نسبت به شاخص‌های دینی است.

وی با بیان اینکه کینه، حسادت شخصی نسبت به ولی جامعه و سستی در دفاع از حق ولایت منجر به فتنه می‌شود،ادامه داد: در چنین جامعه‌ای افراد پست و فرومایه منزلت پیدا می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر تعطیل می‌شود ارزش‌ها عوض می‌شود اهل نفاق،فسق و فجور معتبر می‌شود و جامعه‌ای که این رذایل را یاوری کند سقوط می‌کند. 

امام جمعه بهمئی از بی‌تفاوتی خواص در برابر خیانت‌ها به علت دیگر در بروز فتنه‌ها اشاره کرد و گفت: برای بیدار شدن جامعه نیاز به هزینه است فاطمه هزینه می‌کند علی به شهادت می‌رسد و حسین به قتلگاه می‌رود. 

در چنین جامعه‌ای علی تنها می شود امام معصوم به حاشیه می‌رود.

کارشناس مذهبی 9دی را روز حماسه بزرگ و ماندگار نمایش معجزه الهی قدرت نظام جمهوری اسلامی و روز انهدام سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب توصیف کرد و افزود: ۹دی روز تجلی وحدت حول محور ولایت و روز دشمن شناسی و بصیرت است. 

وی بیان کرد: حماسه 9دی دشمنان را مأیوس کرد، مومن را از منافق جدا کرد، این روز یادآور مظلومانی که در فتنه به شهادت جانی و آبرویی رسیدندو هرگز نباید فراموش شود. 

حجت‌الاسلام صلواتی تبیین 9دی را ضروری خواند و گفت: باید از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم همه قدردان و حق شناس و شاکر نعمت ولایت باشیم. 

وی با اشاره به اهمیت پاسداشت9دی تصریح کرد: درس9دی این است که از ولایت جدا نشویم نگذاریم گفتمان ولایت در جامعه شهید شود. 

امام جمعه بهمئی یادآور شد: معاویه اول گفتار علی را در جامعه از بین برد گفتمان ولی جامعه را شهید کردند، امروز گفتمان ولی جامعه انتخابات با مشارکت حداکثری است باعث وحدت ملی می شود و قدرت ملی را در پی دارد. وظیفه داریم نگذاریم حرف ولی بر زمین بماند. 

 

انتهای خبر

برچسب ها: 9دی ، فتنه88 ، بصیرت ، دهدشت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین