کد خبر: ۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار:۲۰:۵۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
معاون استاندار عنوان کرد
عصر دنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش تعداد نمایندگان این استان در مجلس سیزدهم قطعی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، «سید جواد هاشمی مهر» در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان که به دعوت تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با تسلیت شهادت سردار «سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی ایران در سوریه افزود: انتخابات آزمون بزرگی است که دشمن تلاش می‌کند مردم ما در این آزمون حضور پیدا نکنند، اما ملت ما همیشه بیدار و هوشیار بوده و هستند.

وی اظهارکرد: امسال هم با توجه به حساسیت و تلاش دشمن برای تضعیف جبهه مقاومت حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر از دوره‌های گذشته ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از چهار ماه پیش با تشکیل ستاد انتخابات فعالیت‌ها آغاز شد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات برگزار شد و بالغ بر ۴۰۰ نفر در این مرحله ثبت نام کردند.

هاشمی مهر با اشاره به اینکه مرحله بعدی تشکیل هیات اجرایی انتخابات بود، تصریح کرد: طبق قانون، تشکیل هیات‌های اجرای از وظایف فرمانداران است که این کار در استان همواره با سهم خواهی نمایندگان با چالش‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: با همه چالش ها هیات اجرایی و نظارت تشکیل و ۱۷۴ نفر در هر سه حوزه انتخابیه داوطلبی خود را نهایی کردند که کار تایید صلاحیت آنها از مراجعه پنجگانه انجام گرفت و ۱۳۰ نفر تایید نهایی شدند که به هیات نظارت استان و شهرستان ارسال شد و کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده تا ۱۴ دی ماه می توانند اعتراض خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت استصوابی هیات نظارت عنوان کرد: هیات نظارت به عنوان چشم بیدار تحرکات را نظاره و تصمیمات اتخاد می شود.

هاشمی مهر تاکید کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری تشکیل و فعل و انفعالات انتخاباتی توسط این ستاد رصد می شود.

وی اظهارکرد: ستاد امنیت انتخابات برای اولین بار تشکیل و اطلس امنیتی انتخابات تهیه شد و در حال حاضر اطلس انتخاباتی هر سه حوزه انتخابیه به خوبی انجام گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر اعلام نظر نهایی هیات نظارت هستیم که بعد از آن کارمان را شروع کنیم، گفت: ستاد تبلیغات انتخابات به ریاست استاندار تشکیل شد که بعد از تایید نهایی، برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی از طریق صدا و سیما انجام و برنامه‌های کاندیدای تبلیغاتی هر سه حوزه انتخابیه از طریق سه شبکه استانی تشکیل شده پخش خواهد کرد.

هاشمی مهر عنوان کرد: امنیت انتخابات که دغدغه رهبری است یک بخش آن وظیفه مجریان است و بخش دیگری دست مردم است که بر احساسات خود غالب شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از طریق اطلس امنیت انتخابات همه چالش ها و وضعیت ارذل و اوباش و کسانی که ممکن است در انتخابات خلل وارد کنند و سلامت انتخابات را تهدید کنند شناسایی و تدابیر لازم اندیشیده شده تا در روز انتخابات چالشی ایجاد نشود.

هاشمی مهر خطاب به دانشجویان اظهار کرد: از شما انتظار داریم تا شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کنید و مطالبه گری را میان مردم ببرند تا انتخاب اصلح داشته باشند.

وی عنوان کرد: رهبری فرمودند مجلس کار ریل‌گذاری را انجام می‌دهند، اگر مجلس ضعیفی داشته باشیم، نمی‌توانیم این ریل گذاری را به درستی شاهد باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صندوق اخذ رای سیار گفت: در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده و امنیت لازم تامین و در کمال صحت و سلامت تمام آرای مردم جمع آوری خواهد شد.

هاشمی مهر عنوان کرد: کمیته پشتیبانی، بانک اطلاعاتی از خودروهای اداری را تهیه که چه میزان خودرو داریم و چه میزان باید تهیه کنیم که کمبود را از طریق بخش خصوصی تامین کنیم.

وی تصریح کرد در تمام شرایط وظیفه داریم امکانات لازم را تامین کنیم تا در رساندن به موقع صندوق های رای اقدام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در آخرین انتخابات مجلس مشارکت ۷۱ درصدی داشتیم و تلاش می‌کنیم که امسال این مشارکت را شاهد باشیم و از جهتی هم برای اولین بار شفافیت مالی کاندیداها مدنظر قرار گرفته شده است.

به گفته هاشمی مهر در پیش ثبت نام شماره حساب خواسته شده که بعد از تایید صلاحیت‌ها و فعال شدن تبلیغات آن حساب با نظارت دستگاه های متولی فعال می شود و هر کدام تخلف کردند برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: قطعا در دوره بعدی افزایش تعداد نمایندگان را خواهیم داشت و همچنین نقش مجلس خبرگان در آینده نظام اثرگذار است و افراد شایسته با ویژگی نظام انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نیازمند همکاری و همراهی نخبگان، اندیشمندان و کسانی که احساس مسئولیت می کنند برای افزایش مشارکت هستیم و گزینه مناسب انتخاب کنید که مجلس قوی داشته باشیم.

هاشمی مهر اظهارکرد: همایش های مختلفی در راستای مشارکت در انتخابات با گروه‌های مرجع در دست اجرا است.

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: انتخابات امنی خواهیم داشت با اقدامات صورت گرفته ضمن اینکه ایده های دانشجویی را برای برگزاری بهتر انتخابات می پذیریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین