تاریخ انتشار:۱۱:۲۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
رئیس دفتر شورای نگهبان استان:
عصر دنا: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از مواردی که شما در فضای مجازی در مورد نامزدها می‌شنوید و یا می‌خوانید دروغ است، بخشی هم صحت دارد اما سندی برای اثبات آن وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید مهدی جوکار در نشست پرسش و پاسخ که به همت تشکل جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: دانشجویان برای برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت بالا به کمک شورای نگهبان بیایند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در انتخابات کار بسیار سنگین است و ۲۵ فرایند در انتخابات است، افزود: هر فرآیندی در انتخابات حساس و نفس‌گیر است .

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان براساس قانون کار می‌کند، در پاسخ به سوالاتی در مورد تایید صلاحیت افراد گفت:وقتی دستگاه امنیتی یک نفر را سفید اعلام کرده چگونه آن فرد را رد صلاحیت کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انتخابات حق الناس است، افزود: در فرآیند انتخابات با پرونده افراد کار داریم و نمی‌توانیم کسی را صرف اینکه چون بخشی از مردم از آن متنفر هستند رد صلاحیت کنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت افراد است، گفت: اگر بخواهیم در سقف صلاحیت را ببینیم باید خیلی از سیاسیون خانه‌نشین شوند.

جوکار بیان کرد: مردم باید به این آگاهی سیاسی برسند که فردی انتخاب کنند که بتواند در مجلس و کمیسیون‌ها از حق مردم دفاع کند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: بخشی از مواردی که شما در فضای مجازی در مورد نامزدها می‌شنوید و یا می‌خوانید دروغ است، بخشی هم صحت دارد اما سندی برای اثبات آن وجود ندارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مواردی است که وجود دارد و تلخ است که قانون ایراداتی دارد مثلا اینکه فلان نماینده مجلس در فلان طرح بزرگ یا وزارتخانه جذب می‌شود از دیدگاه شما ایراد دارد اما به لحاظ قانونی مشکلی وجود ندارد که در این زمینه قانون باید اصلاح شود و تا قانون اصلاح نشود سودجویان و منفعت طلبان دنبال این موارد هستند.

جوکار بیان کرد: اینکه فردی بیش از اندازه در مواردی مورد توجه باشد رانت نیست بلکه نشان دهنده اعتماد به وی است.

جوکار در خصوص شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی گفت: امسال در قانون شفافیت مالی اگر اثبات شود طرف پول پاشی کرده در مجلس هم حضور پیدا کند اعتبارنامه‌اش باطل می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند نفر از کسانی که اسمشان به عنوان پول پاشی مطرح شده بود را آوردیم از آنها توضیح خواستیم گفتند که هیچ پولی ندارند بلکه افرادی که می‌خواهند خود را به آنها نزدیک کنند این پول پاشی‌ها را انجام می‌دهند که در دوره قبل ۲۰۰ نفر برای پول پاشی بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان مطالب را با آگاهی تمام بیان کنند، در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا شخصی که در فلان مسوولیت ضعیف عمل کرده اما به عنوان نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت می‌شود، گفت: ساز و کاری در کشور نداریم که چون فلان شخصی در فلان مسوولیت ضعیف بوده نباید در انتخابات حضور پیدا کند و تایید صلاحیت شود وجود ندارد که از دانشجویان می‌خواهیم مطالب را با علم و آگاهی بیان کنید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زمانی می‌توانید شورای نگهبان را نقد کنید که خلاف ضوابط کاری انجام دهیم نه اینکه خلاف شما کاری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۷۰ نفری که ثبت نام نهایی را انجام دادند ۴۵ نفر از افراد مشهور گرفته تا غیر مشهور را خواستیم و مصاحبه حضوری از آنها گرفتیم موارد مختلفی مطرح و ابهامات برطرف شود و  خیلی از آنهاییکه در دور گذشته تایید یا رد صلاحیت شده بودند از این کار ما تشکر کردند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین