تاریخ انتشار:۲۳:۰۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: متخلف زیست محیطی با لاشه پنج قطعه تیهو در گچساران دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران، متخلف زیست محیطی را درحالی که با یک قبضه سلاح پی سی پی، پنج قطعه تیهو شکار کرده بود را دستگیر و اعمال قانون کردند.
اسلام جاودان خرد افزود: اقدام برای شکار حیات وحش حتی شروع به آن بدون کسب مجوز جرم است و طبق قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.
وی از همیاران و دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ نوع آب و هوای سرد و گرم است و زیستگاه های متنوعی اعم از یخچال های دائمی، کوهستان های مرتفع و برفگیر، جنگل های بلوط، تپه ماهورهای مناطق گرمسیری ... در این استان وجود دارد.
در این استان ۶ منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی وجود دارد که مناطق حفاظت شده "خائیز و سرخ"، "خامین"، "دیل"، "تنگ سولک" و "سیوک" در منطقه گرمسیری و مناطق حفاظت شده "دنای" غربی و شرقی و "پارک ملی دنا" در منطقه سردسیر استان قرار دارد و این مناطق، پرندگان متنوعی را با خاستگاه جغرافیای متفاوت در خود جای داده است.
از ۶ منطقه حفاظت شده، سه تا از آنها همانند؛ "خامین"، "دیل" و "خاییز سرخ" در محدود شهرستان گچساران و دیگر شهرستان های همجوار است.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین