کد خبر: ۲۲۰۶۲
تاریخ انتشار:۱۴:۵۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: جانشین دادستان شهرستان کهگیلویه گفت: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در ستادهای انتخاباتی غیرقانونی است و جرم محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: کریم رئیسی شنبه شب در نشست اصحاب رسانه با اعضای شورای تامین کهگیلویه بر بی طرفی هیات های اجرایی در انتخابات تاکید کرد و گفت: بی طرفی مدیران و هیات های اجرایی نقش مهمی در برگزاری انتخابات پرشور دارد.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه ها می توانند با افزایش سطح آگاهی مردم تاثیر گذاری آنها را در انتخابات به عنوان یکی از رویدادهای مهم سیاسی ترسیم کنند.

رئیسی تصریح کرد: ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه از کارکردهای رسانه ها برای بسترسازی به منظور تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: نشر اکاذیب در فضای مجازی جنبه عمومی دارد و غیر قابل گذشت خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: رسانه ها نباید به مسائل قومی در انتخابات ورود کنند و توهین و افترا اصحاب رسانه جرم کیفری است که می تواد باعث لغو مجوز رسانه نیز شود.

سید مهدی جوکار رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد پیشتر به ایرنا گفته بود: از ۲۵ آبان تا ۱۵ دی ماه هیأت نظارت و شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت داوطلب را دارند و نتیجه ابتدایی تأیید یا عدم تأیید به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، داوطلبان ظرف سه روز فرصت دارند که اعتراض کنند. پس از این شورای نگهبان تا ۳۰ روز فرصت دارد که نتیجه نهایی را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ دی ماه، نتیجه تائید صلاحیت نهایی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن‌ها اعلام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره های گذشته همراه بوده است. در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای ثبت نامی در این استان ۹۳ نفر بود که در این دوره به ۱۷۴ نفر افزایش یافته است.

۱۳۰ نفر از سوی هیات های اجرایی استان و در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تایید صلاحیت شده اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین