تاریخ انتشار:۱۰:۰۶ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ ای نفت در این شرکت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرعامل نفت و گاز گچساران با بیان اینکه در واحد نمکزدایی بی بی حکیمه یک نفت شور سبک استحصالی از مخازن نرگسی، چلینگر، گرنگان و‌سولابدر فرآورش و‌شیرین سازی می شود افزود: نفت شور سبک واحد بهره برداری بی بی حکیمه یک پس از انجام مراحل تفکیک و گرم شدن با دو ردیف پیش گرمکن و حذف میزان گاز H۲S به وسیله برج هیدروژن سولفوره زدا (کاهش H۲S از ۳۰۰۰ ppm به ۷۵ppm) به واحد نمکزدایی بی بی حکیمه یک ارسال می‌ شود.
کمالی افزود: در واحد نمکزدایی با روش‌های گرم کردن، تزریق مواد تعلیق شکن، تزریق آب شیرین و استفاده از دو دستگاه مخزن الکترواستاتیک (نمکگیر برقی) میزان نمک و‌آب و‌ رسوبات خروجی آن در حد مجاز کنترل کیفیت تقلیل می‌یابد و سپس نفت آن به واحد بهره برداری بی بی حکیمه یک جهت ارسال به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود.
غلامرضا کمالی افزود: تعمیرات اساسی ۱۶ تجهیز اصلی واحد نمکزدایی انجام شد و به دلیل فرا رسیدن فصل سرد و برای افزایش تولید، با هماهنگی‌های لازم تعمیرات اساسی کوره‌ها به فصل گرم سال موکول شد.
کمالی بیان کرد: تعمیرات اساسی واحد نمکزدایی بی بی حکیمه یک امروز با موفقیت به پایان رسید و این واحد راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت که با راه اندازی این واحد ۱۰ هزار بشکه نفت سبک تولیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اضافه و امکان فرآورش کل نفت پیش بینی شده این واحد میسر شد.
مدیرعامل نفت و گاز گچساران ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی و راه اندازی این واحد پس از حدود ۴ سال توقف تولید ناشی از تحریم‌های ظالمانه، با تلاش کارکنان خدوم، توانمند و ساعی ادارات بهره برداری، تعمیرات اساسی و با همراهی کارکنان زحمتکش ادارات تعمیرات، ترابری، مهندسی تولید، HSE، مدیران و روسای محترم ادارات ذیربط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با موفقیت انجام شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین