کد خبر: ۲۲۰۰۸
تاریخ انتشار:۰۸:۱۱ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با وجود اینکه اختلاف قیمت بین خودروهای تولید شده و بازار آزاد زیاد است، اما تنها قیمت بعضی از خودروها می‌تواند برای خریدارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند مقرون‌به‌صرفه باشد.

محاسبه قیمت خودرو برای کسانی که قصد خرید یا فروش ماشین خودشان را دارند ضروری است. حتی افرادی که به خرید خودرو به چشم سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند هم باید نحوه محاسبه قیمت ماشین‌های نو و دست‌دوم و اختلاف قیمت ماشین‌های سواری در بازار آزاد و پیش‌فروش سازندگان آن‌ها را بشناسند. چون تمام ماشین‌های آزاد حاشیه سود یکسانی ندارد و تنها با خرید بعضی از آن‌ها شانس این را دارید که ماشین گران‌قیمت‌تری در بازار آزاد را تهیه کنید.

در این مطلب، ماشین‌هایی که اختلاف قیمت فروش آن‌ها توسط کارخانه سازنده و بازار آزاد زیاد است را برایتان ارائه کرده‌ایم. در صورتی که می‌خواهید یک ماشین دست‌اول برای خودتان تهیه کنید، یا وارد بازار خرید و فروش ماشین‌های نو و کارکرده شوید، با ما همراه باشید و خودروهای پول‌ساز بازار را بشناسید.

1) قیمت روز خودرو دنا پلاس

دنا پلاس یکی از بهترین خودروهای سواری بازار ایران است. این ماشین‌سواری به خاطر ظاهر شیک، طراحی متفاوت و اجزای باکیفیتی که برای آن در نظر گرفته شده، به عنوان یکی از خودروهای ایمن برای جاده‌های برون‌شهری شناخته می‌شوند. اگر بودجه‌ای که برای خرید ماشین در نظر گرفته‌اید بیشتر از 450 میلیون تومان است، پیشنهاد می‌کنیم دنا پلاس را برای خرید مد نظر داشته باشید.

در حال حاضر قیمت روز خودرو دنا پلاس ارائه شده توسط کارخانه حدود 480 میلیون تومان است. در صورتی که این خودرو در بازار آزاد حدود 700 میلیون تومان قیمت دارد. در نتیجه دنا پلاس را می‌توان به عنوان یکی از بهترین خودروهای سواری برای سرمایه گزاری در نظر گرفت.

از جمله امکانات دنا پلاس می‌توان به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، تنفس طبیعی موتور، استاندارد آلایندگی یورو 4، فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل، وجود مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر اشاره کرد.

با وجود آپشن­های متعددی که برای این خودروی زیبا در نظر گرفته شده، انتظار می‌رود که همچنان دنا پلاس یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های ایران خودرو باقی بماند و در بازارهای خرید و فروش ماشین بدرخشد.

2) قیمت روز سمند سورن پلاس

سمند یا همان اسب اصیل ایرانی نیز به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. این خودرو سدان با گیربکس5 سرعته دستی و برای حضور 5 سرنشین طراحی شده است. سیستم سوخت‌رسانی این خودرو تزریق غیرمستقیم چندنقطه‌ای بوده و سیستم تعلیق عقب آن فنر پیچشی است.

استاندارد آلایندگی سمند سورن پلاس يورو 5 تعیین شده و سیستم تهویه مطبوع آن اتوماتیک انتخاب شده است. چراغ مه شكن جلو و عقب، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ‌ عقب (LED) و چراغ نقشه‌خوان سیستم روشنایی این خودرو سواری را تشکیل می‌دهند.

مواردی مانند تريم مشكی، قطعات دکوراتیو داخلی جديد، زه و دستگيره همرنگ بدنه، دستگیره‌ درها طرح جديد، طرح كروم روی نوار شيشه‌هاي جانبی و افکت‌های جدید روی درها و داشبورد از جمله مواردی هستند که این ماشین ایرانی را به خودرو محبوب و پرفروش تبدیل کرده است.

قیمت روز خودرو سمند سورن پلاس با توجه به یگانه یا دوگانه‌سوز بودن آن مشخص می‌شود. در صورتی که ﺳﻮرن ﭘﻼس ﺑﺎ ﻣﺎلتی ﻣﺪﻳﺎ – رﻳﻨﮓ ﻓﻮﻻدی را برای خرید در نظر بگیرید، قیمت روز خودرو در نمایندگی خودرو 340 میلیون تومان برایتان تمام می‌شود. درصورتی که برای خرید این ماشین در بازار آزاد مبلغی که در نظر گرفته شده بیش از 680 میلیون تومان خواهد بود.

3) ﭘﮋو ۲۰۷ دستی

ﭘﮋو ۲۰۷ دستی نیز به عنوان یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران شناخته می‌شود؛ و همین موضوع باعث شده که قیمت این خودرو سواری در بازار آزاد نسبت به بیرون متفاوت تعیین شده باشد. بهبود کیفیت ساخت نسبت به 206، بهبود امکانات نسبت به 207 سری اول، عملکرد جعبه‌دنده دستی نسبت به تیپ 5 و بهبود موتور و گیربکس در نسخه TU5P تنها بخشی از مشخصات این خودروی سواری تولید شده توسط ایران خودرو هستند.

برای این خودرو سواری سنسور عقب در نظر گرفته شده و با وجود توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل و ترمز کمکی، امنیت این خودرو سواری تضمین می‌شود. چراغ مه شکن جلو و عقب پژو 207 دستی رانندگی را در جاده‌های مه‌آلود یا پر از گرد و غبار ساده می‌کند؛ و ایربگ های تعبیه شده در ناحیه سرنشین و راننده احتمال وقوع حوادث ناگوار موقع رانندگی در جاده‌های برون‌شهری را کاهش می‌دهد.

قیمتی که برای ﭘﮋو ۲۰۷ دستی در کارخانه اعلام شده حدود 340 میلیون تومان است؛ در صورتی که این خودرو در بازار آزاد بیشتر از 670 میلیون تومان معامله می‌شود.

سخن پایانی

هر کدام از خودروهای سواری ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای استفاده در محیط خاصی مناسب هستند. اگر قصد دارید که ماشین‌سواری مد نظرتان را برای استفاده شخصی تهیه کنید؛ دستتان برای خرید خودرو باز خواهد بود؛ اما موقع انتخاب ماشین به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری باید به قیمت ماشین در بازار آزاد و پیش‌فروش سازنده آن توجه داشته باشید، تا بتوانید مبلغ بیشتری روی فروش خودرو سود کنید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین