تاریخ انتشار:۰۸:۳۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: سرپرست سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه شب یلدا نظارت بر بازار تشدید می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید امیرتیمور موسویان با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید کالاهای ویژه این ایام (آجیل و خشکبار-انواع میوه و شیرینی‌های پرمصرف و مرسوم)، گفت: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه یلدا از ۲۱ آذر تا ۳۰ آذر به مدت ۱۰ روز به صورت شبانه‌روزی و همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلسات نرخ گذاری میوه و تره بار هر دوشنبه برگزار می‌‌شود و سود قانونی که فروشندگان می‌توانند لحاظ کنند، ۱۰ الی ۱۵ درصد است، ادامه داد: برای قیمت‌گذاری کالاها، پس از اینکه قیمت‌های پیشنهادی اعلام شوند، در کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل صمت، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه مربوطه، موضوع بررسی و عواملی همچون نرخ استان‌های همتراز، قیمت تمام شده و ... در نظر گرفته می‌شود و نرخ نهایی اعلام می‌‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه کالایی از کالاهای اولویت اول باشد، تصمیم کارگروه باید در کمیسیون نظارت مطرح شود و اگر جز کالاهای اولویت دوم باشد، تصمیم کارگروه باید به تایید رئیس کمیسیون نظارت برسد

موسویان در پایان گفت: از هم استانی درخواست می‌کنیم، در راستای حفظ ثبات و تعادل در بازار، هر گونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ارتباطی یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به‌صورت اینترنتی و حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا ادارات صمت شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات و گزارش‌هایی که در چهارچوب قانون باشد، رسیدگی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.