تاریخ انتشار:۲۰:۲۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه از کشف ۳ قطعه پرنده سهره طلایی از یک متخلف زیست محیطی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت در جاده دهدشت – پاتاوه متوجه حضور متخلف زیست محیطی به همراه ۳ قطعه پرنده سهره طلایی زنده در قفس، شدند.

روح الله عزیزی افزود: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و پرنده های محبوس شده از متخلف کشف و ضبط شد.

وی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده آسیب دیده موضوع را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

استان کهگیلویه وبواحمد با توجه به پستی و بلندی های فراوان و تنوع اقلیمی ایجاد شده دارای پوشش گیاهای و جانوری و منابع حیاتی متنوع است که حفظ و نگهداری آنها صرفا با همراهی مردم و طبیعت دوست انجام می شود و ضرورت دارد تهدیدهای این مناطق با همکاری مردم به حداقل برسد.

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های «دنا» با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، «دنای شرقی» با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، «خاییز سرخ» با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، «خامی» با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، «دیل» با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، «سولک» با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و «سیوک» با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

این استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: «کوه حاتم تلرش» حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، «پادنای سمیرم»، «ماغر» در شهرستان بهمئی، «لار» در شهرستان باشت، «خرم ناز» در بویراحمد و «کوه اشکر» در شهرستان چرام است.

کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی «دنا» با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین